Звук у сучасному екранному дискурсі
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2.2019.185710Ключові слова:
звук, кінематограф, механічний звукозапис, магнітний звукозапис, оптичний запис, звуковий супровід, звукова системаАнотація
Мета дослідження полягає у виявленні засобів та методів впровадження нових технологій для забезпечення екранних мистецтв звуковим супроводом і звуковими ефектами. Методологія дослідження передбачає звернення до загальнонаукового підходу; також застосовано компаративний та історико-логічний методи. Наукова новизна полягає в тому, що: а) проаналізовано історичні аспекти становлення і розвитку систем звуку у кіно, б) проаналізовано особливості творчого підходу звукорежисерів кіно до запису звуку. Висновки. У ході дослідження з’ясовано, що для формування ефективного і цілеспрямованого впливу на сприйняття фільму глядачем, звукорежисер має не тільки володіти витонченим слухом і розвиненим мистецьким смаком, але і глибоко володіти технологічними аспектами створення нових звуків (звукових ефектів), а також способами їх поєднання з традиційними реалістичними звуками – мовою, музикою, шумами. Показано, що з впровадженням багатоканального запису/відтворення звуку у практику виробництва кіно стала можливим не тільки локалізація звуку у просторі екрана, але і рух звуку поряд з глядачем.Посилання
Eizenshtein, S.M., 1978. Estetyka kinomystetstva: doslidzhennia, statti, lektsii [Aesthetics of cinema: research, articles, lectures]. Kyiv: Mystetstvo.
Horpenko, V.H., 1997. Arkhitektonika filmu: Kadr. Montazh. Film : pytannia rezhyserskoi maisternosti [Film Architecture: Shot. Assembling. Movie: Directing Issues]. Kyiv.
Papchenko, V.P., 2018. Interaktyvnist shumiv i pauz u zvukovomu obrazi filmu [Interactivity of noise and pauses in the sound image of the film]. Naukovyi visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu teatru, kino i telebachennia imeni I. K. Karpenka-Karoho, 22, pp.101-107.
Riazantsev, L.V., 2015. Zvukorezhysura [Sound Directing]. Kyiv.
Shyrman, R.N., 2011. Umnoe televydenye. Master-klass [Smart TV. Workshop]. Kyiv: Teleradyokurer.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Валерій Папченко, Владислав Сілін
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.