DOI: https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2.2019.185693

До питання хоррор як жанру сучасного екранного простору

Hanna Chmil, Maryna Voitseshchuk

Анотація


Мета дослідження полягає у розкритті особливостей жанру та констатуванні його значення для вирішення художніх завдань як окремої галузі аудіовізуального мистецтва. Методологія дослідження. У нашому дослідженні було застосовано наступні методи: аналітичний – для виокремлення певних частин загальної проблеми та вивчення для повного уявлення про предмет дослідження; комплексний підхід – для цілісного та різнобічного висвітлення теми, зокрема під час розгляду теоретичного розділу з досліджувальної проблеми; мистецтвознавчий – застосовувався під час аналізу кінотворів у художньому дискурсі; порівняльний – у процесі дослідження жанрів та піджанрів різних років; описовий – під час дослідження особливостей жанрових категорій та окремих фільмів; діалектичний – під час аналізу поглядів, думок різних кінокритиків та науковців стосовно жанру та піджанрів. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що завдяки аналізу та синтезу з’ясовано характер впливу жанру жахів на усвідомлюване світорозуміння людини, а також характер побудови такого кінопродукту, принципів звернення авторів до внутрішнього світу глядачів через співвідношення різних рівнів розвитку світогляду режисера та глядача. Висновки. У роботі досліджено хоррор як жанр сучасного екранного простору. Доведено, що сьогодні фільм жахів – один з найвідоміших і стабільних жанрів голлівудського кінематографа. Його засобами активно користуються й інші творці, а деякі кінострічки викликають серйозний культурний резонанс. Конкретна категорія мистецтва відіграє визначальну роль у формуванні нового кінематографічного майбутнього. Також у роботі наведено приклади традиційних меж жанру та його кризового становища.

Ключові слова


мистецтво; жахи; кінематограф; фільм; хоррор; страх

Повний текст:

PDF

Посилання


Artemeva, O.E., 2010. Evoliutciia esteticheskoi modeli zhanra ″khorror″ v amerikanskom kino [The evolution of the aesthetic model of the horror genre in American cinema]. Moscow.

Delez, Zh., 2004. Kino [Cinema]. Moscow: Ad Marginem.

Zenkin, S., 2006. Effekt fantastiki v kino. In: Fantasticheskoe kino. Epizod pervyi [Fantastic Cinema. Episode One]. Moscow: Novoe literaturnoe obozrenie.

Komarova, A., 2011. Est li budushchee u filmov uzhasov? Newsland [online]. Available at: <http://newsland.com/user/4297684659/content/est-li-budushchee-u-filmov-uzhasov/4224874> [Accessed 16 September 2018].

Muromova, Yu.V., 2014. Vplyv filmiv zhakhiv na psykhiku liudyny. Psykholohiia, sotsiolohiia i pedahohika [Psychology, sociology and pedagogy]. [online] Available at: <http://psychology.snauka.ru/2014/05/2957> [Accessed 18 August 2018].

Samutina, N., 2006. Realnyi fantasticheskii variant, ili Chto khotel skazat redaktor-sostavitel. In: Fantasticheskoe kino. Epizod pervyi [Fantastic Cinema. Episode One]. Moscow: Novoe literaturnoe obozrenie.

Skal, D.Dzh., 2009. Kniga uzhasa. Istoriia khorrora v kino (The Monster Show: A Cultural History of Horror. Sankt-Peterburg: Amfora.


Пристатейна бібліографія ГОСТ






Copyright (c) 2019 Ганна Чміль, Марина Войцещук

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

© Copyright    |   Керівництва для авторів   |   Редакційна політика   |   Редакційний штат   |   Контакти   |