До питання хоррор як жанру сучасного екранного простору
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2.2019.185693Ключові слова:
мистецтво, жахи, кінематограф, фільм, хоррор, страхАнотація
Мета дослідження полягає у розкритті особливостей жанру та констатуванні його значення для вирішення художніх завдань як окремої галузі аудіовізуального мистецтва. Методологія дослідження. У нашому дослідженні було застосовано наступні методи: аналітичний – для виокремлення певних частин загальної проблеми та вивчення для повного уявлення про предмет дослідження; комплексний підхід – для цілісного та різнобічного висвітлення теми, зокрема під час розгляду теоретичного розділу з досліджувальної проблеми; мистецтвознавчий – застосовувався під час аналізу кінотворів у художньому дискурсі; порівняльний – у процесі дослідження жанрів та піджанрів різних років; описовий – під час дослідження особливостей жанрових категорій та окремих фільмів; діалектичний – під час аналізу поглядів, думок різних кінокритиків та науковців стосовно жанру та піджанрів. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що завдяки аналізу та синтезу з’ясовано характер впливу жанру жахів на усвідомлюване світорозуміння людини, а також характер побудови такого кінопродукту, принципів звернення авторів до внутрішнього світу глядачів через співвідношення різних рівнів розвитку світогляду режисера та глядача. Висновки. У роботі досліджено хоррор як жанр сучасного екранного простору. Доведено, що сьогодні фільм жахів – один з найвідоміших і стабільних жанрів голлівудського кінематографа. Його засобами активно користуються й інші творці, а деякі кінострічки викликають серйозний культурний резонанс. Конкретна категорія мистецтва відіграє визначальну роль у формуванні нового кінематографічного майбутнього. Також у роботі наведено приклади традиційних меж жанру та його кризового становища.Посилання
Artemeva, O.E., 2010. Evoliutciia esteticheskoi modeli zhanra ″khorror″ v amerikanskom kino [The evolution of the aesthetic model of the horror genre in American cinema]. Moscow.
Delez, Zh., 2004. Kino [Cinema]. Moscow: Ad Marginem.
Zenkin, S., 2006. Effekt fantastiki v kino. In: Fantasticheskoe kino. Epizod pervyi [Fantastic Cinema. Episode One]. Moscow: Novoe literaturnoe obozrenie.
Komarova, A., 2011. Est li budushchee u filmov uzhasov? Newsland [online]. Available at: <http://newsland.com/user/4297684659/content/est-li-budushchee-u-filmov-uzhasov/4224874> [Accessed 16 September 2018].
Muromova, Yu.V., 2014. Vplyv filmiv zhakhiv na psykhiku liudyny. Psykholohiia, sotsiolohiia i pedahohika [Psychology, sociology and pedagogy]. [online] Available at: <http://psychology.snauka.ru/2014/05/2957> [Accessed 18 August 2018].
Samutina, N., 2006. Realnyi fantasticheskii variant, ili Chto khotel skazat redaktor-sostavitel. In: Fantasticheskoe kino. Epizod pervyi [Fantastic Cinema. Episode One]. Moscow: Novoe literaturnoe obozrenie.
Skal, D.Dzh., 2009. Kniga uzhasa. Istoriia khorrora v kino (The Monster Show: A Cultural History of Horror. Sankt-Peterburg: Amfora.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Ганна Чміль, Марина Войцещук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.