Музичний відеокліп у сучасному медійному просторі
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.8.2.2025.347801Ключові слова:
відеокліп, музика, медійний простір, тренди, музичний кліп, аудіовізуальне, мистецтво, цифрові технології, монтаж, аудіовізуальні інновації, інтегрована рекламаАнотація
Мета статті – вивчити вплив музичних відеокліпів на сучасну аудиторію та дослідити їхню роль у відтворенні та розповсюдженні культурних і соціальних норм. Проаналізувати еволюцію екранних творів цього типу від їхнього виникнення до сучасності. Дослідити музичний відеокліп як інструмент для інтегрованої реклами. Методологія дослідження. Застосовано теоретичні методи синтезу, індукції та дедукції – для аналізу сучасних відеокліпів та інформаційних джерел; емпіричний метод – для систематизації власного досвіду; системно-аналітичний підхід – для визначення цілей і стратегії наукового дослідження; за допомогою спеціальних методів проаналізовано екранні твори цього типу як вид мистецтва, який впливає на соціальне середовище. Наукова новизна. Вперше систематизовано та проаналізовано вплив музичних відеокліпів на медійний простір з урахуванням актуальних досліджень і новітніх тенденцій. Запропоновано комплексний погляд на осмислення музичного відеокліпу як явища, що потребує міждисциплінарного аналізу в межах культурології та музикознавства. Додатково опрацьовано інноваційні процеси у сфері технологій виробництва та поширення відеокліпів. Висновки. У статті досліджено вплив музичних відеокліпів як виду медіаконтенту на сучасну аудиторію, а також визначено їхню роль як культурного феномену у формуванні музичних і соціокультурних трендів. Проаналізовано трансформації форматів відеокліпів від етапу їх виникнення до сучасних цифрових форм. Виявлено можливість подальшого дослідження впливу цього медійного формату на суспільство та розвиток музичної індустрії, де кліп постає як ефективний психоемоційний інструмент. Розглянуто зміни в технології виробництва, тематиці, естетиці цього виду контенту залежно від соціально-культурного контексту та наукового прогресу, а також оцінено ефективність використання музичних відеокліпів як маркетингової стратегії просування продуктів і різновидів прихованої реклами.
Посилання
Bezruchko, O. and Manuliak, A.-N., 2019. Vplyv koloru na hliadatsku audytoriiu interaktyvnoho telebachennia [The Color Influence on the Audience of Interactive Television]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 2 (2), pp.208-215. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2.2019.185711
Bezruchko, O. and Stepanenko, N., 2024. Cinema as a Basis for the Formation / Creation of Modern National Identity. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 7 (1), pp.20-30. https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.1.2024.302756
Bezruchko, O., Gavran, I., Korablova, N., Oborska, S. and Chmil, H., 2024. Stage costume as an important element of the subject environment in cinema and theatre. E- Revista De Estudos Interculturais, [e-journal] 12. https://doi.org/10.34630/e-rei.vi12.5777
Bezruchko, O., Pogrebnіak G., Korablova, N., Oborska, S. and Chmil, H., 2024. The Scenery as Compositional and Artistic Components of the Subject Environment in Ukrainian Screen and Stage Culture. Herança, [e-journal] 7 (2), pp.125-137. https://doi.org/10.52152/heranca.v7i2.831
Chen, H. and Wang, Y., 2016. Product Placement in Top-Grossing Hollywood Movies: 2001–2012. Journal of Promotion Management, 22 (6), pp.835-852. https://doi.org/10.1080/10496491.2016.1214203
Dovzhenko, I., Slitiuk, O., Khynevych, R. V. and Nikulina, A., 2022. Muzychna vizualizatsiia ta animatsiia yak zasib vtilennia rezhyserskoho zadumu [Musical visualization and animation as a means of realizing a director's idea]. In: Aktualni problemy suchasnoho dyzainu [Current problems of modern design]. Proceedings of the IV International Scientific and Practical Conference, Kyiv, Ukraine, April 27, 2022. [online] Kyiv: Kyiv National University of Technologies and Design, pp.242-245. Available at: <https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/21015/1/APSD_2022_V1_P242-245.pdf> [Accessed 25 August 2025].
Gardner, A., 2015. PJ Harvey and Music Video Performance. [e-book] London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315600536
Havran, I. and Popova, Ya., 2019. Rol kinematohrafa u zhytti suchasnoi liudyny [The Role of Cinematography in the Life of a Modern Person]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 2 (2), pp.181-187. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2.2019.185700
Karabaza, I.A. and Poplavskyi, O.V., 2019. Marketynhova stratehiia u kinobiznesi: zarubizhnyi dosvid prosuvannia kinoproduktu na rynok [Marketing strategy in movie business: Foreign experience of films product promotion on the market]. Uzhorod National University Herald. Series: International Economic Relations and World Economy, 24 (2), pp.53-57.
Korsgaard, M., 2017. Music Video After MTV: Audiovisual Studies, New Media, and Popular Music. [e-book] London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315617565
Kramoliš, J. and Kopečková, M., 2013. Product Placement: A Smart Marketing Tool Shifting a Company to the Next Competitive Level. Journal of Competitiveness, [e-journal] 5 (4), pp.98-114. https://doi.org/10.7441/joc.2013.04.06
Kurinna, H., 2014. Spetsyfichni osoblyvosti stsenariiu suchasnoho muzychnoho klipu [Specific features of the scenario of a modern music video]. Traditions and innovations in the higher architectural-artistic education, 1, pp.39-42.
Medvedieva, A. and Lukianenko, V., 2019. Vynyknennia i stanovlennia klipu: muzychnyi kontekst [The Emergence and Formation of the Clip: the Musical Context]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 2 (2), pp.156-164. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2.2019.185691
Pecheranskyi, I., 2024. Tsyfrovi tekhnolohii ta audiovizualni innovatsii v suchasnii muzychnii industrii: (na prykladi VR-video "amily" Bierk ta AirSticks A. Ilsara) [Digital Technologies and Audio-Visual Innovations in the Modern Music Industry (on the Example of VR-Video Family from Björk and AirSticks by A. Ilsar)]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 7 (1), pp.51-63. https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.1.2024.302762
Polishchuk, Yu., Hnatiuk, S. and Sieilova, N., 2015. Mas-media yak kanal manipuliatyvnoho vplyvu na suspilstvo [Mass media as a channel of manipulative influence on society]. Ukrainian Scientific Journal of Information Security, [e-journal] 21 (3), pp.301-308. https://doi.org/10.18372/2225-5036.21.9709
Railton, D. and Watson, P., 2011. Music Video and the Politics of Representation. [e-book] Edinburgh: Edinburgh University Press. https://doi.org/10.3366/edinburgh/9780748633227.001.0001
Sanakoieva, N.D., 2015. Prykhovana reklama i Product placement v Ukraini: suchasni tendentsii ta zarubizhnyi dosvid [Hidden advertising and product placement in Ukraine: current trends and foreign experience]. Young Scientist, 2 (6), pp.561-563.
Schwartz, L. M., 2007. Making Music Videos: Everything you Need to Know from the Best in the Business. New York: Billboard Books.
Sobolieva, A., 2018. Estetyka klipu u suchasnomu sotsiokulturnomu prostori [Aesthetics of the clip in the modern socio-cultural space.]. Academic Bulletin of Kyiv National Karpenko-Karyi University of Theatre, Cinema and Television, [e-journal] 22, pp.126-134. https://doi.org/10.34026/1997-4264.22.2018.217071
Tsvihun, A.O., 2023. Vplyv koloru na spryiniattia brendu [The influence of color on brand perception]. In: Radioelektronika ta molod u XXI stolitti [Radioelectronics and youth in the 21st century]. Collection of materials of the 27th International Youth Forum, Kharkiv, Ukraine, May 10-12, 2023. Kharkiv: Kharkiv National University of Radio Electronics, Vol. 6, Part 2, pp.210-211.
Venher, O. and Kotskyi, M., 2023. Khudozhni ta tekhnichni zasoby realizatsii rezhyserskoho zadumu v suchasnii kinoindustrii [Artistic and Technical Means of Realizing the Director’s Idea in the Modern Film Industry]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 6 (1), pp.83-91. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.1.2023.279247
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.