Музичний контент в аудіовізуальному творі: емоційна взаємодія з глядачем через драматургію та технічні аспекти
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.8.2.2025.347789Ключові слова:
взаємодія, вплив, музичний контент, драматургія, баланс, звуковий рівень;, екранний твірАнотація
Мета статті – встановити та проаналізувати емоційний взаємозвʼязок між глядачем та аудіовізуальним твором, який формується засобами музики. Визначити завдання музичної драматургії, ознайомитися з основними правилами її створення, дослідити роль саундтреків і музики, що супроводжують початкові титри в аудіовізуальному творі, а також окреслити сутність і значення певних технічних аспектів створення звукового складника фільму. Методологія дослідження. Для досягнення поставленої мети у статті було використано такі методи: аналізу – для дослідження аудіовізуальних творів, наукових праць і наявних інформаційних джерел; порівняння – для визначення взаємозвʼязків між аудіальною та візуальною частинами; синтезу – для узагальнення результатів і визначення тенденцій розвитку професійного музичного супроводу в сучасному кінематографі. У процесі дослідження зʼясовано умови, за яких відбувається емоційна взаємодія з глядачем, і проаналізовано чинники, що впливають на ефективність аудіовізуальної комунікації. Наукова новизна. Вперше проаналізовано аспекти взаємодії глядача з екранними творами. Узагальнено важливість музичної драматургії у кінематографі, особливу увагу приділено функціям саундтреку та інших інструментів. Досліджено основні технічні аспекти, яких варто дотримуватися під час створення звукової частини екранного твору, акцентовано на важливості дотримання певних правил у процесі роботи з аудіовізуальними стрічками. Доведено, що звукова та візуальна частини мають працювати у синергії, що допомагає здійснювати якісний емоційний вплив на глядача. Висновки. У результаті проведеного дослідження проаналізовано специфіку роботи звукорежисера над звуковою частиною екранної стрічки. За допомогою аналізу наукових напрацювань дослідників детально висвітлено взаємозвʼязок аудіальної та візуальної частин, а також наявність емоційного спілкування з глядачем під час перегляду стрічок. Детально опрацьовано елементи музичної драматургії та технічні аспекти, що впливають на якість музичного супроводу. Узагальнення результатів дослідження дає змогу стверджувати, що дотримання гармонії між звуковими, візуальними та технічними елементами сприяє створенню якісної комунікації з глядачем і підвищенню художньої цінності аудіовізуального твору.
Посилання
Ananiev, A., Barba, I. and Zheliezniak, S., 2018. Problematyka i perspektyvy vprovadzhennia yevropeiskoho zvukovoho standartu R128 [Problems and Prospects of Introduction of the European Sound Standard R128]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 2, pp.60-68. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2018.151811
Bondarets, N., Humenchuk, V. and Petryk, V., 2024. Harmoniia ta dysonans: analiz vykorystannia muzychnoho suprovodu dlia pidsylennia emotsiinoho vplyvu u suchasnomu kinematohrafi [Harmony and dissonance: an analysis of the use of musical accompaniment to enhance emotional impact in modern cinema]. Youth & market, [e-journal] 5 (225), pp.77-82. https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.305426
Bosniuk, V.F., 2012. Vzaiemodiia intelektualnoho ta emotsiinoho komponentiv osobystosti [Interaction of intellectual and emotional components of the person]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni H. S. Skovorody. Psykholohiia, 44 (2), pp.21-28.
But, O., 2010. Dramaturhichni funktsii ta kontseptsii kinomuzyky [Dramaturgical functions and concepts of film music]. Kino-teatr, 2 (88), pp.24-26.
Bykova, M., 2017. Emotsiina kultura kreatyvnoi osobystosti v protsesi samovyznachennia [Communicative aspects of self-determination and creative personality]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 3, pp.129-139.
Chuprynskyi, O.S., 2019. Studiia zvukozapysu "Skywalker Sound" yak rozrobnyk zvukovoho dyzainu ["Skywalker Sound" recording studio as a sound design developer]. Bulletin of KNUKiM. Series in Arts, [e-journal] 40, pp.33-38. https://doi.org/10.31866/2410-1176.40.2019.172673
Diachenko, V.V., 2018. Tvorcha diialnist ukrainskykh zvukorezhyseriv druhoi polovyny XX – pochatku XXI stolitia: teoriia, istoriia, praktyka [Creative activity of Ukrainian sound engineers of the second half of the 20th – beginning of the 21st century: theory, history, practice]. PhD Dissertation. National Academy of Culture and Arts Management.
Herman, N.I. and Panchenko, V.V., 2012. Vplyv muzyky na osobystist [The influence of music on personality]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 12: Psykholohichni nauky, 36, pp.319-324.
Hrytsenko, A.V., 2020. Manipuliatsiia svidomistiu – vyklyk liudyni informatsiinoho suspilstva [Manipulating of consciousness – the challenge to a person of informational society]. Military education, [e-journal] 2 (30), pp.60-67. https://doi.org/10.33099/2617-1783/2014-2/60-67
Leontiev, S.A., 2018. Kompozytsiia ta emotsiino-zmistovne napovnennia muzyky do pochatkovykh tytriv hollivudskoho ihrovoho kino [Composition and emotional-content filling of the music of start credits in Hollywood feature cinema]. Academic Bulletin of Kyiv National Karpenko-Karyi University of Theatre, Cinema and Television, [e-journal] 23, pp.129-134. https://doi.org/10.34026/1997-4264.23.2018.216764
Leontiev, S.A., 2019. Kompozytorski tekhnolohii v muzychnii praktytsi amerykanskoho ihrovoho kinematohrafa [Composer's technologies in the musical practice of American feature films]. PhD Dissertation. Ukrainian National Tchaikovsky Academy of Music.
Lihus, O.M., 2016. Teoretychni aspekty spivvidnoshennia muzychnoho styliu i zhanru [Theoretical aspects of musical style and genre correlation]. Bulletin of KNUKiM. Series in Arts, [e-journal] 35, pp.129-137. https://doi.org/10.31866/2410-1176.35.2016.158252
Malashevska, I. V. and Lazuka, M. M., 2020. Vplyv muzyky na formuvannia osobystosti molodoho pokolinnia [Influence of music on the formation of young generation individuality]. Redagogical Sciences, [e-journal] 93, pp.44-49. https://doi.org/10.32999/ksu2413-1865/2020-93-6
Pozharska, A.-O., 2022. Typy i pryntsypy muzychnoi dramaturhii filmiv u zhanri fentezi (na prykladi kinofilmiv "Volodar persniv: Khranyteli persnia" i "Khroniky Narnii: Lev, chaklunka ta shafa") [The types and principles of musical dramaturgy in fantasy films (the Lord of the Rings’ and the chronicles od Narnia’s Case study)]. Humanities science current issues, [e-journal] 47 (3), pp.12-17. https://doi.org/10.24919/2308-4863/47-3-2
Riazantsev, L. and Lievshakov, V., 2023. Suchasni tekhnolohii formuvannia zvukozorovoho obrazu filmu: aspekty vzaiemodii [Modern Technologies For Forming The Sound and Visual Film Image: Aspects of Interaction]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 6 (2), pp.224-240. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.2.2023.28930
Skurativskyi, V. and Andriienko, V., 2023. Spetsyfika zvukovykh efektiv v ihrovomu kino [Specifics of Sound Effects in Feature Films]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 6 (2), pp.204-212. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.2.2023.289307
Slyvka, I.V., 2023. Suchasna ekranna kultura ta yii emotsiinyi vplyv na hliadacha [Modern screen culture and its emotional impact on the viewer]. Culturological almanac, [e-journal] 3, pp.330-339. https://doi.org/10.31392/cult.alm.2023.3.46
Zheliezniak, S., 2023. Zvukovyi element u suchasnii audiovizualnii kulturi [Sound element in modern audiovisual culture]. KUC Publishing Centre.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.