Product placement у сучасному кіномистецтві
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.8.1.2025.332395Ключові слова:
реклама, піар, продакт-плейсмент, інформація, фінанси, бюджет, кіно, фільм, product placement, герой, персонаж, кіноіндустрія, бізнесАнотація
Мета статті – проаналізувати роль product placement у сучасному кіномистецтві. Дослідити ефективність реклами в кінофільмах, визначити її фінансовий вплив на бюджети фільмів, розглянути способи взаємодії героїв фільмів з рекламними продуктами для розкриття їхнього впливу на сприйняття аудиторією. Методологія дослідження. Були застосовані такі методи: аналіз – для ознайомлення з літературою та електронними ресурсами з теми дослідження, порівняння – для зіставлення реклами світових брендів у зарубіжному та українському кіно, спостереження – для перегляду різних стрічок, де використовується принцип імплементування продукту в стрічку, дослідження фінансових аспектів, включаючи витрати на рекламу, прибуток від угод з рекламодавцями та вплив на загальний бюджет фільмів. Наукова новизна. Вперше проаналізовано продакт-плейсмент як самостійний і унікальний вид реклами, що застосовується в українській кіноіндустрії. Розглянуто нові тенденції у фінансуванні стрічок і маркетингових планах. Здійснено оновлений огляд сучасних тенденцій і стратегій використання продакт-плейсменту. Визначено роль товарних інтеграцій у сприйнятті глядачами кінофільмів, що зумовили нове розуміння ефективності реклами в кіноіндустрії та її впливу на споживачів. Висновки. У статті проаналізовано роль і вплив product placement у сучасному кіномистецтві в різних контекстах. Завдяки вивченню фінансових аспектів, взаємодії героїв з товарами та ефективності реклами у кінофільмах було виявлено, що product placement є значущим феноменом у сучасній кіноіндустрії. У дослідженні розширено розуміння ролі product placement у сучасному кіномистецтві та осмислено нові підходи до подальших досліджень цього напряму.
Посилання
Bandura, A., 1991. Self-regulation of motivation through anticipatory and self-reactive mechanisms. In: R.A. Dienstbier, ed. Nebraska Symposium on Motivation, 1990. Lincoln: University of Nebraska Press, Vol. 38: Perspectives on Motivation, pp.69-164.
Barnych, M. and Poltavtsev, A., 2018. Hliadatski perevahy ta priorytety v suchasnomu kontenti ukrainskykh telekanaliv [Spectator Preferences and Priorities in the Modern Content of Ukrainian TV Channels]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 2, pp.69-78. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2018.151813
Bezruchko, O. and Alifanov, D., 2024. Tekhnolohii videoziomky ta dopomizhni tekhnichni zasoby operatora yak nevidiemna skladova dosiahnennia tvorchoho zadumu v audiovizualnomu mystetstvi [Video Recording Technologies and Cameraman Auxiliary Equipment as an Integral Part of Achieving a Creative Idea in Audiovisual Art]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 7 (2), pp.315-327. https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.2.2024.319014
Bezruchko, O. and Anikina, O., 2021. Modern Audiovisual Art within the Space of Internet Network: New Aspects of Interaction. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e journal] 4 (1), pp.43-51. https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.1.2021.235076
Bezruchko, O. and Stepanenko, N. 2024. Cinema as a Basis for the Formation / Creation of Modern National Identity. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 7 (1), pp.20-30. https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.1.2024.302756
Bezruchko, O., Gavran, I., Hrabarchuk, O., Kostiuk, N. and Kot, H., 2020. Ideological Concepts in the Cinematography of the Interwar Period. ASTRA Salvensis, 1, pp.669-690.
Bezruchko, O., Shevchuk, Y. and Andriievskyi, D., 2022. The Role of the Latest Technologies in the Media Production Development. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 5 (2), pp.166-172. https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.2.2022.269505
Chmil, H., Korablova, N. and Bezruchko, O., 2024. Homo villicus u suchasnomu ekrannomu seredovyshchi [Homo villicus in the modern screen environment]. In: Mystetstvoznavstvo. Sotsialni komunikatsii. Mediapedahohika [Art History. Social Communications. Media Pedagogy]. Kyiv: KNUCA Publishing Centre, Vol.10, pp.214-240.
Chmil, H., Korablova, N., Bezruchko, O. and Zhukova, N., 2024. Homo villicus in the cinema environment: Justifiably and limits of the index. Convergences – Journal of Research and Arts Education, [e-journal] 17 (33). pp.123-142. https://doi.org/10.53681/c1514225187514391s.33.235
Danyliuk, D., 2021. Yak pratsiuie prodakt-pleisment [How product placement works]. Bazilik, [online] 04 January. Available at: <https://bazilik.media/iak-pratsiuie-prodakt-plejsment/> [Accessed 17 February 2025].
Gavran, I., Stoian, S., Rohozha, M., Vilchynska, I. and Pletsan, K., 2023. Visual practices of human creation in postmodern culture. Herança, [e-journal] 6 (2), pp.245-254. https://doi.org/10.52152/heranca.v6i2.721
Havran, I. and Popova, Ya., 2019. Rol kinematohrafa u zhytti suchasnoi liudyny [The Role of Cinematography in the Life of a Modern Person]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 2 (2), pp.181-187. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2.2019.185700
Honcharuk, S. and Shurypa, A., 2019. Novi media ta tradytsiini ZMI u komunikatyvnomu poli [New Media and Traditional Mass Media in Communiative Field]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 2 (1), pp.59-66. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.1.2019.170872
Ivanova, K., 2021. Ukrainski brendy pomityly ukrainske kino. Skilky koshtuie product placement u vitchyznianykh filmakh? [Ukrainian brands have noticed Ukrainian cinema. How much does product placement cost in domestic films?] Forbes, [online] 05 March. Available at: <http://surl.li/srnsg> [Accessed 17 February 2025].
Kulchytska, A.V. and Myskovets, O.V., 2013. Psykholoho-ekonomichni osoblyvosti vykorystannia product placement u zasobakh masovoi komunikatsii [Psychological and economic features of the use of product placement in mass media]. Psykholohichni perspektyvy, 22, pp.87-93.
Lapina, V.V., 2012. Fenomen prykhovanoi reklamy v konteksti suchasnoi typolohii reklamnykh praktyk [The phenomenon of hidden advertising in the context of modern typology of advertising practices]. Aktualni problemy sotsiolohii, psykholohii, pedahohiky, 15, pp.141-148.
Martsinkovska, O. and Lehkyi, O., 2013. Prodakt-pleisment yak suchasnyi marketynhovyi instrument: yurydychni aspekty ta problemy efektyvnosti [Product placement as a modern marketing tool: legal aspects and efficiency problems]. Ekonomichnyi analiz, 13, pp.327-333.
Medvedieva, A. and Kuksa, V., 2024. Editing as a Creative Director's Method in Modern Audiovisual Culture. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 7 (1), pp.42-50. https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.1.2024.302760
Mykhailyshyn, M. and Blahun, I., 2019. Prodakt-pleisment, yak suchasnyi marketynhovyi instrument [Product placement as a modern marketing tool]. In: Aktualni problemy sotsialno-ekonomichnoho rozvytku: rehionalni osoblyvosti ta svitovi tendentsii [Current problems of socio-economic development: regional features and world trends]. Materials of the III All-Ukrainian scientific and practical Internet conference of students and young scientists. Ivano-Frankivsk, Ukraine, October 23, 2019. Ivano-Frankivsk: Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, pp.235-237.
Polinkevych, O.M., 2019. Matrytsia vyboru instrumentiv prodakt pleismentu u marketynhovii diialnosti pidpryiemstv [The matrix of the product placement instruments selection for the marketing activities of enterprises]. Scientific Notes of Ostroh Academy National University, "Economics" series, 12 (40), pp.58-62. https://doi.org/10.25264/2311-5149-2019-12(40)-58-62
Sanakoieva, N.D., 2015. Prykhovana reklama i Product placement v Ukraini: suchasni tendentsii ta zarubizhnyi dosvid [Surreptitious advertising and product placement in Ukraine: current trends and foreign experience]. Young Scientist, 2 (6), pp.561-563 http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2015/2/425.pdf
Skilky koshtuie product placement v ukrainskomu kino [How much does product placement cost in Ukrainian cinema], 2021. Nove ukrainske kino, [online] 09 March. Available at: <http://surl.li/srnsn> [Accessed 17 February 2025].
Skryhun, N.P., 2023. Product placement yak instrument marketynhovykh komunikatsii [Product placement as a marketing communications tool]. In: Komunikatyvni marketynhovi stratehii v umovakh obmezhenoho biudzhetu [Communicative marketing strategies in a limited budget]. Materials of the All-Ukrainian scientific and pedagogical advanced training. Odesa, Ukraine, November 28-January 8, 2023. Odesa: Helvetyka, pp.34-37.
Suprun, V.M., 2021. Prodakt pleisment v efiri suchasnoho ukrainskoho telebachennia [Product placement on modern Ukrainian television]. Scientific notes of V. I. Vernadsky Taurida National University. Series: "Philology. Journalism", [e-journal] 32 (71), 4 (3), pp.174-179. https://doi.org/10.32838/2710-4656/2021.4-3/29
Ukrainian State Film Agency, 2022. Zvit za rezultatamy diialnosti Derzhavnoho ahentstva Ukrainy z pytan kino za 2022 rik [Report on the results of the activities of the State Agency of Ukraine for Cinema for 2022]. [online] Available at: <https://usfa.gov.ua/upload/media/2022/12/30/63aee7cc5f0a0-derzhkino-2022.pdf> [Accessed 17 February 2025].
Williams, K., Petrosky, A., Hernandez, E. and Page, R.J., 2011. Product placement effectiveness: revisited and renewed. Journal of Management and Marketing Research, [online] 7, pp.1-24. Available at: <https://www.aabri.com/manuscripts/10712.pdf> [Accessed 12 February 2025].
Yakovenko, I., 2023. Prodakt-pleisment u multfilmakh: istoriia ta keisy. A takozh pershi pryklady reklamy v animatsii [Product placement in cartoons: history and cases. And also the first examples of advertising in animation]. Bazilik, [online] 03 November. Available at: <http://surl.li/srohn> [Accessed 17 February 2025].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.