Product placement у сучасному кіномистецтві

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.8.1.2025.332395

Ключові слова:

реклама, піар, продакт-плейсмент, інформація, фінанси, бюджет, кіно, фільм, product placement, герой, персонаж, кіноіндустрія, бізнес

Анотація

Мета статті – проаналізувати роль product placement у сучасному кіномистецтві. Дослідити ефективність реклами в кінофільмах, визначити її фінансовий вплив на бюджети фільмів, розглянути способи взаємодії героїв фільмів з рекламними продуктами для розкриття їхнього впливу на сприйняття аудиторією. Методологія дослідження. Були застосовані такі методи: аналіз – для ознайомлення з літературою та електронними ресурсами з теми дослідження, порівняння – для зіставлення реклами світових брендів у зарубіжному та українському кіно, спостереження – для перегляду різних стрічок, де використовується принцип імплементування продукту в стрічку, дослідження фінансових аспектів, включаючи витрати на рекламу, прибуток від угод з рекламодавцями та вплив на загальний бюджет фільмів. Наукова новизна. Вперше проаналізовано продакт-плейсмент як самостійний і унікальний вид реклами, що застосовується в українській кіноіндустрії. Розглянуто нові тенденції у фінансуванні стрічок і маркетингових планах. Здійснено оновлений огляд сучасних тенденцій і стратегій використання продакт-плейсменту. Визначено роль товарних інтеграцій у сприйнятті глядачами кінофільмів, що зумовили нове розуміння ефективності реклами в кіноіндустрії та її впливу на споживачів. Висновки. У статті проаналізовано роль і вплив product placement у сучасному кіномистецтві в різних контекстах. Завдяки вивченню фінансових аспектів, взаємодії героїв з товарами та ефективності реклами у кінофільмах було виявлено, що product placement є значущим феноменом у сучасній кіноіндустрії. У дослідженні розширено розуміння ролі product placement у сучасному кіномистецтві та осмислено нові підходи до подальших досліджень цього напряму.

Біографії авторів

Світлана Котляр, Київський національний університет культури і мистецтв

Доцент, заслужений діяч мистецтв України

Аліна Бучма, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістр аудіовізуального мистецтва та виробництва

Посилання

Bandura, A., 1991. Self-regulation of motivation through anticipatory and self-reactive mechanisms. In: R.A. Dienstbier, ed. Nebraska Symposium on Motivation, 1990. Lincoln: University of Nebraska Press, Vol. 38: Perspectives on Motivation, pp.69-164.

Barnych, M. and Poltavtsev, A., 2018. Hliadatski perevahy ta priorytety v suchasnomu kontenti ukrainskykh telekanaliv [Spectator Preferences and Priorities in the Modern Content of Ukrainian TV Channels]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 2, pp.69-78. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2018.151813

Bezruchko, O. and Alifanov, D., 2024. Tekhnolohii videoziomky ta dopomizhni tekhnichni zasoby operatora yak nevidiemna skladova dosiahnennia tvorchoho zadumu v audiovizualnomu mystetstvi [Video Recording Technologies and Cameraman Auxiliary Equipment as an Integral Part of Achieving a Creative Idea in Audiovisual Art]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 7 (2), pp.315-327. https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.2.2024.319014

Bezruchko, O. and Anikina, O., 2021. Modern Audiovisual Art within the Space of Internet Network: New Aspects of Interaction. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e journal] 4 (1), pp.43-51. https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.1.2021.235076

Bezruchko, O. and Stepanenko, N. 2024. Cinema as a Basis for the Formation / Creation of Modern National Identity. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 7 (1), pp.20-30. https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.1.2024.302756

Bezruchko, O., Gavran, I., Hrabarchuk, O., Kostiuk, N. and Kot, H., 2020. Ideological Concepts in the Cinematography of the Interwar Period. ASTRA Salvensis, 1, pp.669-690.

Bezruchko, O., Shevchuk, Y. and Andriievskyi, D., 2022. The Role of the Latest Technologies in the Media Production Development. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 5 (2), pp.166-172. https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.2.2022.269505

Chmil, H., Korablova, N. and Bezruchko, O., 2024. Homo villicus u suchasnomu ekrannomu seredovyshchi [Homo villicus in the modern screen environment]. In: Mystetstvoznavstvo. Sotsialni komunikatsii. Mediapedahohika [Art History. Social Communications. Media Pedagogy]. Kyiv: KNUCA Publishing Centre, Vol.10, pp.214-240.

Chmil, H., Korablova, N., Bezruchko, O. and Zhukova, N., 2024. Homo villicus in the cinema environment: Justifiably and limits of the index. Convergences – Journal of Research and Arts Education, [e-journal] 17 (33). pp.123-142. https://doi.org/10.53681/c1514225187514391s.33.235

Danyliuk, D., 2021. Yak pratsiuie prodakt-pleisment [How product placement works]. Bazilik, [online] 04 January. Available at: <https://bazilik.media/iak-pratsiuie-prodakt-plejsment/> [Accessed 17 February 2025].

Gavran, I., Stoian, S., Rohozha, M., Vilchynska, I. and Pletsan, K., 2023. Visual practices of human creation in postmodern culture. Herança, [e-journal] 6 (2), pp.245-254. https://doi.org/10.52152/heranca.v6i2.721

Havran, I. and Popova, Ya., 2019. Rol kinematohrafa u zhytti suchasnoi liudyny [The Role of Cinematography in the Life of a Modern Person]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 2 (2), pp.181-187. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2.2019.185700

Honcharuk, S. and Shurypa, A., 2019. Novi media ta tradytsiini ZMI u komunikatyvnomu poli [New Media and Traditional Mass Media in Communiative Field]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 2 (1), pp.59-66. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.1.2019.170872

Ivanova, K., 2021. Ukrainski brendy pomityly ukrainske kino. Skilky koshtuie product placement u vitchyznianykh filmakh? [Ukrainian brands have noticed Ukrainian cinema. How much does product placement cost in domestic films?] Forbes, [online] 05 March. Available at: <http://surl.li/srnsg> [Accessed 17 February 2025].

Kulchytska, A.V. and Myskovets, O.V., 2013. Psykholoho-ekonomichni osoblyvosti vykorystannia product placement u zasobakh masovoi komunikatsii [Psychological and economic features of the use of product placement in mass media]. Psykholohichni perspektyvy, 22, pp.87-93.

Lapina, V.V., 2012. Fenomen prykhovanoi reklamy v konteksti suchasnoi typolohii reklamnykh praktyk [The phenomenon of hidden advertising in the context of modern typology of advertising practices]. Aktualni problemy sotsiolohii, psykholohii, pedahohiky, 15, pp.141-148.

Martsinkovska, O. and Lehkyi, O., 2013. Prodakt-pleisment yak suchasnyi marketynhovyi instrument: yurydychni aspekty ta problemy efektyvnosti [Product placement as a modern marketing tool: legal aspects and efficiency problems]. Ekonomichnyi analiz, 13, pp.327-333.

Medvedieva, A. and Kuksa, V., 2024. Editing as a Creative Director's Method in Modern Audiovisual Culture. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 7 (1), pp.42-50. https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.1.2024.302760

Mykhailyshyn, M. and Blahun, I., 2019. Prodakt-pleisment, yak suchasnyi marketynhovyi instrument [Product placement as a modern marketing tool]. In: Aktualni problemy sotsialno-ekonomichnoho rozvytku: rehionalni osoblyvosti ta svitovi tendentsii [Current problems of socio-economic development: regional features and world trends]. Materials of the III All-Ukrainian scientific and practical Internet conference of students and young scientists. Ivano-Frankivsk, Ukraine, October 23, 2019. Ivano-Frankivsk: Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, pp.235-237.

Polinkevych, O.M., 2019. Matrytsia vyboru instrumentiv prodakt pleismentu u marketynhovii diialnosti pidpryiemstv [The matrix of the product placement instruments selection for the marketing activities of enterprises]. Scientific Notes of Ostroh Academy National University, "Economics" series, 12 (40), pp.58-62. https://doi.org/10.25264/2311-5149-2019-12(40)-58-62

Sanakoieva, N.D., 2015. Prykhovana reklama i Product placement v Ukraini: suchasni tendentsii ta zarubizhnyi dosvid [Surreptitious advertising and product placement in Ukraine: current trends and foreign experience]. Young Scientist, 2 (6), pp.561-563 http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2015/2/425.pdf

Skilky koshtuie product placement v ukrainskomu kino [How much does product placement cost in Ukrainian cinema], 2021. Nove ukrainske kino, [online] 09 March. Available at: <http://surl.li/srnsn> [Accessed 17 February 2025].

Skryhun, N.P., 2023. Product placement yak instrument marketynhovykh komunikatsii [Product placement as a marketing communications tool]. In: Komunikatyvni marketynhovi stratehii v umovakh obmezhenoho biudzhetu [Communicative marketing strategies in a limited budget]. Materials of the All-Ukrainian scientific and pedagogical advanced training. Odesa, Ukraine, November 28-January 8, 2023. Odesa: Helvetyka, pp.34-37.

Suprun, V.M., 2021. Prodakt pleisment v efiri suchasnoho ukrainskoho telebachennia [Product placement on modern Ukrainian television]. Scientific notes of V. I. Vernadsky Taurida National University. Series: "Philology. Journalism", [e-journal] 32 (71), 4 (3), pp.174-179. https://doi.org/10.32838/2710-4656/2021.4-3/29

Ukrainian State Film Agency, 2022. Zvit za rezultatamy diialnosti Derzhavnoho ahentstva Ukrainy z pytan kino za 2022 rik [Report on the results of the activities of the State Agency of Ukraine for Cinema for 2022]. [online] Available at: <https://usfa.gov.ua/upload/media/2022/12/30/63aee7cc5f0a0-derzhkino-2022.pdf> [Accessed 17 February 2025].

Williams, K., Petrosky, A., Hernandez, E. and Page, R.J., 2011. Product placement effectiveness: revisited and renewed. Journal of Management and Marketing Research, [online] 7, pp.1-24. Available at: <https://www.aabri.com/manuscripts/10712.pdf> [Accessed 12 February 2025].

Yakovenko, I., 2023. Prodakt-pleisment u multfilmakh: istoriia ta keisy. A takozh pershi pryklady reklamy v animatsii [Product placement in cartoons: history and cases. And also the first examples of advertising in animation]. Bazilik, [online] 03 November. Available at: <http://surl.li/srohn> [Accessed 17 February 2025].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-13

Як цитувати

Котляр, С., & Бучма, А. (2025). Product placement у сучасному кіномистецтві. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 8(1), 92–105. https://doi.org/10.31866/2617-2674.8.1.2025.332395

Номер

Розділ

РЕЖИСУРА ТА ЗВУКОРЕЖИСУРА КІНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ