Технологічний аспект виробництва документального відео: від постпродакції до систем стабілізації і автоматичного фокусування

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.2.2024.319017

Ключові слова:

постпродакшн, стабілізація, автоматичне фокусування, документальний фільм, зйомка, інновація, відеоробота, оператор

Анотація

Мета дослідження  –  виявити вплив сучасних технологій на процес створення документальних відеоробіт та їхню важливість для розвитку цього жанру; висвітлити роль постпродакційного процесу у створенні документального відео та його вплив на наратив і враження глядачів; розглянути принципи роботи автоматичних систем фокусувань; порівняти різні типи стабілізації. Методологія дослідження. Застосовано такі методи: теоретичний – для аналізу наукових робіт і публікацій, пов’язаних із сучасними технологіями у відеопродукції та їхнім впливом на документальне відео; аналіз і синтез – для дослідження передових технологій у відеозйомці та обробці відеоматеріалів, включаючи програмне забезпечення для постпродакції, системи стабілізації камер, системи автоматичного фокусування та їхнього впливу на розробку відеоматеріалу; узагальнення та систематизації – на основі опрацьованої джерельної бази та відео зроблено висновки, а також проведено систематизацію теоретичного підґрунтя дослідження. Наукова новизна. Сутність наукової новизни статті полягає в ретельному дослідженні сучасних технологій, які впливають на виробництво документального відеоконтенту на всіх етапах – від постпродакції до процесу зйомки. Аналіз цих технологій у контексті документального кіно відкриває нові можливості для творців та сприяє розвитку галузі відеопродукції, забезпечуючи вищу якість та впливовість документальних робіт на сучасне суспільство. Висновки. У ході дослідження проаналізовано сучасні технології, що роблять створення документальних відеоробіт легшим та покращують їхню якість. Детально опрацьовано використання передових камер, програмного забезпечення для постпродакції, систем стабілізації та автоматичного фокусування. З’ясовано, що це дозволяє досягати високих стандартів зображення та підвищує продуктивність виробництва. Ці технологічні новації сприяють розвитку документального кіно та розширюють можливості творців у висвітленні різних аспектів функціонування суспільства й розвитку природи.

Біографії авторів

Едуард Тімлін, Київський університет культури

Доцент, заслужений діяч мистецтв України

Андрій Віценко, Київський університет культури

Магістр аудіовізуального мистецтва та виробництва

Посилання

Bezruchko, O. and Anikina, O., 2021. Modern Audiovisual Art within the Space of Internet Network: New Aspects of Interaction. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 4 (1), pp.43-51. https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.1.2021.235076

Bezruchko, O. and Chaikovska, V., 2020. Osoblyvosti vtilennia rezhyserskoho zadumu u dokumentalnomu filmi-sposterezhenni [Features of the Implementation of the Director’s Intent in Documentary Surveillance-film]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 3 (1), pp.65-74. https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202660

Bezruchko, O. and Kachmar, N., 2021. The Development of Contemporary Ukrainian Cinema. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 4 (2), pp.208-216. https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.2.2021.248680

Bezruchko, O. and Sukhin, M., 2023. Animated Documentaries in Modern Cinematic Art: Specifics of Production. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 6 (2), pp.241-251. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.2.2023.289310

Bezruchko, O., Shevchuk, Y. and Andriievskyi, D., 2022. The Role of the Latest Technologies in the Media Production Development. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 5 (2), pp.166-172. https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.2.2022.269505

Changizi, M., Hsieh, A., Nijhawan, R., Kanai, R. and Shimojo, S., 2008. Perceiving the present and a systematization of illusions. Cognitive Science, [e-journal] 32 (3), pp.459-503. https://doi.org/10.1080/03640210802035191

Chao, Zh., Fugen, Zh. and Bindang, X., 2018. Stabilization of atmospheric turbulence-distorted video containing moving objects using the monogenic signal. Signal Processing: Image Communication, [e-journal] 63, pp.19-29. https://doi.org/10.1016/j.image.2018.01.006

Desiatnyk, H.O., 2015. Vid zadumu do ekrana [From idea to screen]. Kyiv: Taras Shevchenko National University of Kyiv.

Garhammer, J. and Newton, H., 2013. Applied Video Analysis for Coaches: Weightlifting Examples. International Journal of Sports Science & Coaching, [e-journal] 8 (3), pp.581-594. https://doi.org/10.1260/1747-9541.8.3.581

Havran, I. and Botvyn, M., 2020. Dokumentalne kino v suchasnomu ekrannomu dyskursi [Documentary Cinema in Contemporary Screen Discourse]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 3 (1), pp.11-19. https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202649

Honcharuk, S. and Provolovskyi, O., 2020. Postanovcha realnist dokumentalnoho kino: proiavy ta smysly [The Staged Reality of Documentary Films: Manifestations and Meanings]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 3 (1), pp.83-91. https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202664

Kotliar, S. and Diabelko, T., 2022. Media Communication: Technologies of Application in Screen Discourse. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 5 (2), pp.140-148. https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.2.2022.269501

Kotton, Sh., 2022. Fotohrafiia yak suchasne mystetstvo [Photography as a modern art]. Kyiv: ArtHuss.

Medvedieva, A. and Rosliakova, O., 2023. Peculiarities of Using Lighting in the Process of Film Shooting. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 6 (2), pp.252-262. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.2.2023.289311

Myslavskyi, V., Chmil, G., Bezruchko, O. and Cherkasova, N., 2020. From "The Eleventh Year" to "The Man with a Movie Camera": conceptual search of Dziga Vertov. Media Education (Mediaobrazovanie), [e-journal] 60 (3), pp.507-514. https://doi.org/10.13187/me.2020.3.507

Myslavskyi, V., Chmil, G., Bezruchko, O. and Kupriichuk, V., 2021. Formation of Ukrainian Newsreel and Documentary Cinema in 1923–1928. Media Education (Mediaobrazovanie), [e-journal] 17 (4), pp.684-692. https://doi.org/10.13187/me.2021.4.684

Mаіо, A., 2024. What is Post-Production — The Final Steps in the Process. Studiobinder, [online] 4 February. Available at: <https://www.studiobinder.com/blog/what-is-post-production/> [Accessed 15 March 2024].

Nechai, S.O. and Khylchenko, T.V., 2015. Doslidzhennia efektyvnosti system stabilizatsii zobrazhennia fotokamer [Research on the effectiveness of camera image stabilization systems]. Bulletin of the National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute": Mechanical- Technological Systems And Complexes, [online] 22, pp.35-38. Available at: [Accessed 15 March 2024].

Zaluzhna, H.V. and Nefodova, I.V., 2020. Rozrobka informatsiinykh videorolykiv dlia reklamnoi kampanii zakladu vyshchoi osvity [Development of information videos for the advertising campaign of higher education]. Scientific notes of Taurida National V.I. Vernadsky University. Series: Technical Sciences, [e-journal] 3 (70)3, pp.109-114. https://doi.org/10.32838/TNU-2663-5941/2020.3-1/17

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

Тімлін, Е., & Віценко, А. (2024). Технологічний аспект виробництва документального відео: від постпродакції до систем стабілізації і автоматичного фокусування. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 7(2), 328–339. https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.2.2024.319017

Номер

Розділ

ОПЕРАТОРСЬКА МАЙСТЕРНІСТЬ КІНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ