Технології відеозйомки та допоміжні технічні засоби оператора як невід'ємна складова досягнення творчого задуму в аудіовізуальному мистецтві
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.2.2024.319014Ключові слова:
телекамера, архетип, відеозйомка, матриця, кіномова, кіно, штатив, розвиток технологій, аудіовізуальне мистецтво, образАнотація
Мета дослідження – з'ясувати історію розвитку технічного складника аудіовізуальних мистецтв, а саме розвиток кіно-, телезнімальних камер, відео і звукозаписуючих пристроїв, обладнання для монтажу, кольорокорекції та виготовлення спецефектів; вивчити складники еволюції технологій відеозйомки, залежність можливостей втілення творчих задумів у аудіовізуальних творах від поточного розвитку допоміжних операторських засобів; проаналізувати важливість правильного вибору і застосування оператором всього доступного діапазону знімальної та допоміжної техніки у виробництві аудіовізуального твору. Методологію дослідження визначають такі методи: теоретичний – для вивчення профільної літератури, наукових досліджень і статей у фахових періодичних виданнях, збору та аналізу інформації на означену тему, узагальнення й типізація – для систематизації технічного й наукового матеріалу, відбір та аналіз – для вивчення характеристик знімальної і допоміжної техніки, узагальнення їхнього впливу на реалізацію якісного і творчого складників візуального ряду, визначення взаємозалежності знімальної техніки та новітніх технологій. Застосовано емпіричний метод для опису власного досвіду автора під час роботи оператором з використанням різного знімального й допоміжного обладнання в створенні телевізійного контенту. Наукова новизна. Вперше проаналізовано вплив розвитку знімального операторського обладнання і допоміжної техніки на можливості втілення оператором нових пластичних форм та досягнення особливого зображального характеру й стилістики, яка буде відповідати творчому режисерському задуму в аудіовізуальному творі. Висновки. У ході дослідження з'ясувано складники розвитку технологій відеозйомки, на основі спеціальних технічних видань та власного практичного досвіду автора детально висвітлено залежність можливості практичного втілення творчого задуму від наявності необхідної професійної знімальної техніки, різноманітного спеціалізованого обладнання та сучасних технологій.
Посилання
Alifanov, O.A. and Kvasnytskyi, O.A., 2013. Suchasni tekhnolohii operatorskoi tvorchosti [Modern technologies of cinematography]. In: O.V. Bezruchko and H.O. Desiatnyk, eds. Aktualni pytannia ekrannoi tvorchosti [Current issues of screen creativity]. Kyiv: Kyiv International University, Vol.4, pp.192-252.
Alifanov, O.A. and Desiatnyk, H.O., 2016. Osnovy operatorskoi tvorchosti. Teoretychni ta istorychni aspekty [Fundamentals of cinematography. Theoretical and historical aspects]. Kyiv: Taras Shevchenko National University of Kyiv.
Bezruchko, O. and Anikina, O., 2021. Modern Audiovisual Art within the Space of Internet Network: New Aspects of Interaction. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 4 (1), pp.43-51. https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.1.2021.235076
Bezruchko, O. and Manuliak, A., 2019. Vplyv koloru na hliadatsku audytoriiu interaktyvnoho telebachennia [The Color Influence on the Audience of Interactive Television]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 2 (2), pp.208-215. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2.2019.185711
Bezruchko, O., Shevchuk, Y. and Andriievskyi, D., 2022. The Role of the Latest Technologies in the Media Production Development. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 5 (2), pp.166-172. https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.2.2022.269505
Corporate History, n.d. Sony. [online] Available at: <https://www.sony.com/en/SonyInfo/CorporateInfo/History/company/> [Accessed 12 February 2024].
Desiatnyk, H.O., 2012. Vyznachalni etapy istorii kinomystetstva i telebachennia [The defining stages of the history of film and television]. Kyiv: Kyiv International University.
Doroshchenkov, H.D., Kozhemiako, V.P. and Pavlov, S.V., 2015. Systemy telebachennia ta tekhnichnoho zoru [Television and technical vision systems]. Vinnytsia: Vinnytsia National Technical University.
Filippov, V., 2016. Kinokompozytsiia yak navchalna dystsyplina [Film composition as an academic discipline]. In: S.I. Horevalov and H.O. Desiatnyk, eds. Kino-, telemystetstvo yak navchalna dystsyplina i metodyka yii vykladannia [Film and television art as an academic discipline and its teaching methods]. Kyiv: Kyiv International University, pp.42-47.
Havran, I. and Popova, Ya., 2019. Rol kinematohrafa u zhytti suchasnoi liudyny [The Role of Cinematography in the Life of a Modern Person]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 2 (2), pp.181-187. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2.2019.185700
Horevalov, S.I. and Desiatnyk, H.O., 2014. Vstup do spetsialnosti kino-, telemystetstvo [Introduction to the specialty of film and television art]. Kyiv: Kyiv International University.
Horevalov, S.I., 2016. Kino-, telemystetstvo yak kompleks navchalnykh dystsyplin [Film and television art as a complex of academic disciplines]. In: S.I. Horevalov and H.O. Desiatnyk, eds. Kino-, telemystetstvo yak navchalna dystsyplina i metodyka yii vykladannia [Film and television art as an academic discipline and its teaching methods]. Kyiv: Kyiv International University, pp.11-16.
Kotliar, S., Mykhalov, V. and Pereiaslavets, D., 2022. Cinematography and Modern Media. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 5 (1), pp.70-76. https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.1.2022.257181
Levchenko, O. and Bilan, O., 2023. Televiziina zhurnalistyka v umovakh voiennoho stanu [TV Journalism under Martial Law]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 6 (1), pp.20-28. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.1.2023.279229
Mashchenko, I., 1998. Telebachennia Ukrainy [Television of Ukraine]. Kyiv: Tetra. Vol.1: Telebachennia de facto [Television de facto].
Medvedieva, A. and Rosliakova, O., 2023. Peculiarities of Using Lighting in the Process of Film Shooting. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 6 (2), pp.252-262. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.2.2023.289311
Shakhrova, M.M., 1972. Zahalnyi kurs fotohrafii [General course of photography]. Kyiv: Vyshcha shkola.
Sharolapova, N., Danyliuk, V. and Krasnenko, O., 2021. Innovative Way of Cinema Development. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 4 (2), pp.233-243. https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.2.2021.248696
Trymbach, S., 2013. Kinematohrafiia [Cinematography]. In: Entsyklopediia suchasnoi Ukrainy [Encyclopedia of Modern Ukraine]. Kyiv: Institute of Encyclopaedic Research of the National Academy of Sciences of Ukraine, Vol.13, p.177.
Venher, O. and Kotskyi, M., 2023. Khudozhni ta tekhnichni zasoby realizatsii rezhyserskoho zadumu v suchasnii kinoindustrii [Artistic and Technical Means of Realizing the Director’s Idea in the Modern Film Industry]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 6 (1), pp.83-91. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.1.2023.279247
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.