Особливості операторської зйомки телевізійних програм в інтер’єрі
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.2.2024.319012Ключові слова:
інтерв’ю, зйомка, інтер’єр, композиція, світло, достовірність, новизнаАнотація
Мета дослідження – розглянути особливості процесу зйомки телевізійних програм в інтер’єрі та їхній вплив на візуальне мистецтво і сприйняття аудиторією. Розкрити важливі аспекти, такі як використання світла, композиція кадру та мізансцена, які визначають якість створеного телевізійного контенту. Дослідити фактори, що впливають на вибір інтер’єрних місць для зйомок, такі як фінансові обмеження, наявність ресурсів і обладнання, а також особливості самого контенту програми. Методологія дослідження. Теоретичний метод застосовано для аналізу вже наявної наукової літератури та публікацій у сфері медійних досліджень, що дало змогу систематизувати й упорядкувати концепції, які розкривають сутність та функціональність операторської зйомки телевізійних програм. На основі емпіричного методу проведено практичні дослідження, збір даних та зйомка інтерв’ю з експертами. Отримані результати оброблено й проаналізовано з метою вивчення впливу цих програм на аудиторію та її сприйняття. Системно-аналітичний метод використано для аналізу взаємозв’язків між різними елементами авторських телевізійних програм та їхнього впливу на глядачів. Наукова новизна. У дослідженні актуалізовано важливість розуміння і врахування всіх зазначених аспектів для фахівців з телевізійної продукції та візуального мистецтва, а також з’ясовано можливості щодо покращення якості телевізійного контенту та більшої ефективності його впливу на аудиторію, що визначає загальний успіх програми. Висновки. Проведене дослідження актуалізує проблему важливості подальшого розвитку та вдосконалення знань у сфері зйомок телевізійних програм в інтер’єрі. Аналіз авторських програм свідчить про важливість освітлення та композиції кадру для створення високоякісного телевізійного контенту. Чітке розуміння обмежень і можливостей інтер’єрних зйомок є визначальним чинником підвищення їхньої якості та впливу на глядачів.
Посилання
Ascher, S. and Pincus, E., 2019. The Filmmaker’s Handbook: A Comprehensive Guide for the Digital Age. New York: Plume.
Bazin, A., 1978. Orson Welles: A Critical View. New York: Harper and Row.
Bezruchko, O. and Manuliak, A.-N., 2019. Vplyv koloru na hliadatsku audytoriiu interaktyvnoho telebachennia [The Colour Influence on the Audience of Interactive Television]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 2 (2), pp.208-215. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2.2019.185711
Bezruchko, O., Gavran, I., Korablova, N., Oborska, S. and Chmil, H., 2024. Stage costume as an important element of the subject environment in cinema and theatre. E-Revista De Estudos Interculturais, [e-journal] 12, pp.1-21. https://doi.org/10.34630/e-rei.vi12.5777
Bezruchko, O., Pogrebnіak, G., Korablova, N., Oborska, S. and Chmil, H., 2024. The Scenery as Compositional and Artistic Components of the Subject Environment in Ukrainian Screen and Stage Culture. Herança, [e-journal] 7 (2), pp.125-137. https://doi.org/10.52152/heranca.v7i2.831
Bordwell, D. and Thompson, K., 2008. Film art: An introduction. New York: McGraw-Hill.
Bordwell, D., 2005. Figures Traced in Light: On Cinematic Staging. London: University of California Press.
Box, H., 2010. Set Lighting Technician’s Handbook: Film Lighting Equipment, Practice, and Electrical Distribution. 4th ed. [e-book] New York: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780080928081
Brown, B., 2016. Cinematography: Theory and Practice Image Making for Cinematographers and Directors. 3rd ed. [e-book] New York: Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315667829
Burch, N., 1981. Theory of Film Practice. Translated: H.R. Lane. Princeton: Princeton University Press.
Jackman, J., 2010. Lighting for Digital Video and Television. 3rd ed. [online] London: Focal Press. Available at: <https://ia802705.us.archive.org/24/items/JohnJackman-2010-LightingForDigitalVideo-television/JohnJackman-2010-LightingForDigitalVideo-television.pdf> [Accessed 10 August 2024].
Kotliar, S. and Fedorenko, V., 2018. Avtorska prohrama – oblychchia vitchyznianoho telebachennia [Author’s Program as a Face of Domestic Television]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 1, pp.5-17. https://doi.org/10.31866/2617-2674.1.2018.140831
Kotliar, S., Mykhalov, V. and Pereiaslavets, D., 2022. Cinematography and Modern Media. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 5 (1), pp.70-76. https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.1.2022.257181
Mascelli, J., 1998. The five C’s of cinematography: motion picture filming techniques. Los Angeles: Silman-James Press.
Medvedieva, A. and Rosliakova, O., 2023. Peculiarities of Using Lighting in the Process of Film Shooting. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 6 (2), pp.252-262. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.2.2023.289311
Mercado, G., 2022. The Filmmaker’s Eye. Learning (and Breaking) the Rules of Cinematic Composition. 2nd ed. [e-book] New York: Focal Press. https://doi.org/10.4324/9781315770857
Priadko, O. and Harmash, Yu., 2016. Aktsentovane svitlotinove osvitlennia v tekhnoohii ekrannoho zhyvopysu [Accented light-and-dark lighting in screen painting technology]. Bulletin of KNUKiM. Series in Arts, [e-journal] 35, pp.40-49. https://doi.org/10.31866/2410-1176.35.2016.158243
Rabiger, M. and Hurbis-Cherrier, M., 2020. Directing: Film Techniques and Aesthetics. 6th ed. [online] New York: Routledge. Available at: <https://api.pageplace.de/preview/DT0400.9781351186384_A38584730/preview-9781351186384_A38584730.pdf> [Accessed 10 August 2024].
Schaefer, D. and Salvato, L., 2013. Masters of Light: Conversations with Contemporary Cinematographers. London: University of California Press.
Solsо, R., 1994. Cognition and the visual arts. Cambridge: MIT Press.
Zettl, H., 2006. Television Production Handbook. California: Cengage Learning.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.