Анімація в аудіовізуальному мистецтві: соціокультурні аспекти
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.2.2024.318993Ключові слова:
анімація, соціокультурні аспекти, українські анімаційні студії, аудіовізуальне мистецтвоАнотація
Мета дослідження – визначити місце анімації в соціальному та геополітичному контексті. Розглянути сучасні технології анімації та проаналізувати можливі методи їх використання. Дослідити актуальність анімації у сучасному житті, особливості її використання та розвитку в різних сферах. Методологія дослідження передбачає застосування методу узагальнення, що уможливив виділити специфічні соціокультурні аспекти анімації; теоретичного – для окреслення впливу анімаційних фільмів на глядача (основним джерелом інформації стали сучасні публікації щодо напрямів впливу анімації у різних сферах). Також здійснено літературний аналіз досліджень і публікацій з обраної теми. Наукова новизна. Вперше проаналізовано напрями можливого використання анімації в Україні під час війни та післявоєнного відновлення, зважаючи на її соціокультурний потенціал. Визначено, що в межах трансформації від класичних мультфільмів до сучасних шедеврів CGI анімація перетворилася на складну форму мистецтва з власним набором унікальних характеристик, серед яких основними є рух і рухомість, візуальна привабливість, емоційні прояви, призупинення реальності, гнучкість і адаптивність, технічні навички та інновації, трансформація і метаморфози, перебільшення та карикатури, символізм і метафори. Висновки. У статті досліджено, що анімаційні фільми мають великий попит у всьому світі. Доведено, що в Україні є кілька анімаційних студій, які активно займаються створенням анімаційних фільмів і серіалів, а також працюють над проєктами для міжнародних ринків. У дослідженні визначено, що анімація як вид мистецтва має численні соціокультурні аспекти, які впливають на сприйняття, створення та поширення анімаційних робіт.
Посилання
Bedekar, M. and Joshi, P., 2020. Cartoon films and its impact on children’s mentality. Research Review International Journal of Multidisciplinary, [e-journal] 5(6), pp.13-14. https://doi.org/10.31305/rrijm.2020.v05.i06.003
Bezruchko, O. and Anikina, O., 2021. Modern Audiovisual Art within the Space of Internet Network: New Aspects of Interaction. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 4 (1), pp.43-51. https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.1.2021.235076
Bezruchko, O. and Stepanenko, N., 2024. Cinema as a Basis for the Formation / Creation of Modern National Identity. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 7 (1), pp.20-30. https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.1.2024.302756
Bezruchko, O. and Sukhin, M., 2023. Animated Documentaries in Modern Cinematic Art: Specifics of Production. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 6 (2), pp.241-251. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.2.2023.289310
Bezruchko, O., Gavran, I., Korablova, N., Oborska, S. and Chmil, H., 2024. Stage costume as an important element of the subject environment in cinema and theatre. E-Revista De Estudos Interculturais, [e-journal] 12, pp.1-21. https://doi.org/10.34630/e-rei.vi12.5777
Bezruchko, O., Pogrebniak G., Korablova, N., Oborska, S. and Chmil, H., 2024. The Scenery as Compositional and Artistic Components of the Subject Environment in Ukrainian Screen and Stage Culture. Herança, [e-journal] 7 (2), pp.125-137. https://doi.org/10.52152/heranca.v7i2.831
Chmil, H., Korablova, N., Bezruchko, O. and Zhukova, N., 2024. Homo villicus in the cinema environment. Justifiably and limits of the index. Convergences-Journal of Research and Arts Education, [e-journal] 17 (33), pp.123-142. https://doi.org/10.53681/c1514225187514391s.33.235
Chmil, H.P., Korablova, N.S. and Bezruchko, O.V., 2024. Homo villicus u suchasnomu ekrannomu seredovyshchi [Homo villicus in the modern screen environment]. In: Mystetstvoznavstvo. Sotsialni komunikatsii. Mediapedahohika [Art History. Social Communications. Media Pedagogy]. Kyiv: KNUCA Publishing Centre, T.10, pp.214-240.
Connolly, M., 2024. The Ethics of Animation: Balancing Fair Representation with Social Duty. Educational Voice, [online] 12 May. Available at: <https://educationalvoice.co.uk/the-ethics-of-animation/> [Accessed 30 June 2024].
Gavran, I., Stoian, S., Rohozha, M., Vilchynska, I. and Pletsan, K., 2023. Visual practices of human creation in postmodern culture. Herança, [e-journal] 6 (2), pp.245-254. https://doi.org/10.52152/heranca.v6i2.721
Katatikarn, J., 2024. Animation Market Statistics: The Ultimate List in 2024. Academy of animated art, [online] 11 January. Available at: <https://academyofanimatedart.com/animation-market-statistics/> [Accessed 30 June 2024].
Lindgren, A., 2020. Animated Stereotypes – An Analysis of Disney’s Contemporary Portrayals of Race and Ethnicity. Master’s Thesis. [ online] Åbo Akademi. Available at: <https://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/177138/lindgren_alexander.pdf?sequence=2&isAllowed=y> [Accessed 30 June 2024].
Montez, M., 2018. Sociocultural Animation and Community Development contributions for social work. Hradecké dny sociální práce, [online] 15, pp.355-356. Available at: <https://www.researchgate.net/publication/332470056_Sociocultural_Animation_and_Community_Development_-contributions_for_social_work> [Accessed 30 June 2024].
Park West gallery, 2018. Why Animation Art is One of the Most Important Art Forms of the 20th Century. Animation Art, Art & Gallery News, [online] 16 May. Available at: <https://www.parkwestgallery.com/animation-art-20th-century/> [Accessed 30 June 2024].
Praveen, C.K. and Srinivasan, K., 2022. Psychological Impact and Influence of Animation on Viewer’s Visual Attention and Cognition: A Systematic Literature Review, Open Challenges, and Future Research Directions. Computational and Mathematical Methods in Medicine, [e-journal] 2022 (1), Article ID 8802542, pp.n/a – n/a. https://doi.org/10.1155/2022/8802542
Priadko, O. and Sirenko, M., 2021. Virtual Production: a New Approach to Filmmaking. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 4 (1), pp.52-58. https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.1.2021.235079
Roberts, S., 2023. Characteristics of Animation: Explained In Details. The Knowledge Academy, [online] 22 September. Available at: <https://www.theknowledgeacademy.com/blog/characteristics-of-animation/> [Accessed 30 June 2024].
Shapoval, O., 2022. Ukrainska suchasna animatsiia: dosiahnennia, problemy i perspektyvy [Ukrainian modern animation: achievement, problems and prospects]. I. K. Karpenko-Karyi Kyiv National University of Theatre, Cinema and Television bulletin, [e-journal] 31, pp.95-101. https://doi.org/10.34026/1997-4264.31.2022.267529
Yan, H., 2020. Animation Cross-Cultural Communication from the Perspective of Semiotics. Probe – Media and Communication Studies, [e-journal] 2 (1), pp.6-9. https://doi.org/10.18686/mcs.v2i1.1283.1155/2022/8802542
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.