Авторські наративи у творчості режисерів Близького Сходу
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.2.2024.318991Ключові слова:
культура, авторський кінематограф, режисер, суб’єкт творчості, кіно, національні традиції, творчість, наратив, кінофестиваль, копродукція, гуманітарні науки, ідентифікаціяАнотація
Мета дослідження – виявити актуальні наративи у творчості режисерів-авторів кіно Близького Сходу та окреслити особливості його функціонування у просторі міжнародних кінофестивалів. Методологія дослідження. Для вивчення мистецтвознавчого та культурологічного аспекту досліджуваної проблеми було використано аналітичний метод. Також застосовано методи систематизації та узагальнення – для аргументації самобутності феномену режисури фільмів країн Близького Сходу, її місця в сучасних культуротворчих процесах, визначення об’єктивних закономірностей, що характеризують режисерські практики в сучасному міжкультурному просторі; кроскультурний метод – для виявлення особливостей презентації фільмів режисерів Близького Сходу на міжнародних кінофестивалях; культурологічний підхід, який обумовив узагальнену соціокультурну спрямованість дослідження кінематографа близькосхідних країн. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що проблема міжкультурної співпраці у виробництві та дистриб’юції кіно країн Близького Сходу в контексті функціонування програм міжнародної підтримки вперше постала предметом спеціального дослідження; виокремлено та схарактеризовано творчість кінорежисерів, фільми яких було створено як міжнародні проєкти та презентовано на міжнародних кінофестивалях; доведено доцільність використання системного методу у вивченні нових наративів фільмів близькосхідного регіону. Висновки. Ознайомлення з матеріалами, викладеними у статті, розширює арсенал знань щодо специфіки змісту та дистриб’юції фільмів режисерів Близького Сходу в межах міжкультурних проєктів та уможливлює їхнє використання в навчальних курсах з теорії та історії культури, кіномистецтва й режисури.
Посилання
Akhmed, A., 2019. "Arabski stereotypy v zakhidnykh media" – konspekt lektsii Abdelaziza Taleba ["Arab Stereotypes in Western Media" – lecture notes by Abdelaziz Taleb]. Your Art, [online] 22 October. Available at: <https://supportyourart.com/stories/taleb/> [Accessed 15 March 2024].
Barlet, O., 2019. De sable et de feu (le rêve impossible !), de Souheil Ben Barka. Africultures, [online] 17 September. Available at: <https://africultures.com/de-sable-et-de-feu-le-reve-impossible-de-souheil-ben-barka-14757/> [Accessed 16 March 2024].
Bondarchuk, D., 2015. Kinobloh: 10 filmiv pro prava zhinok na Blyzkomu Skhodi [Movie Blog: 10 films about women’s rights in the Middle East]. BBC, [online] 22 December. Available at: <https://www.bbc.com/ukrainian/blogs/2015/12/151217_film_blog_women_rights_she> [Accessed 16 March 2024].
Faten Hamamah. Biography, n.d. IMDb. [online] Available at: <https://www.imdb.com/name/nm0357303/bio/> [Accessed 16 March 2024].
Fundaciоn Araguaney-Puente de Culturas, n.d. [online] Available at: <https://www.fundacionaraguaney.com/> [ Accessed 17 March 2024].
Hranovska, Ya., 2019. Kinofestyval yak sotsiokulturnyi fenomen [Film festival as a socio-cultural phenomenon]. In: Kultura i mystetstvo: suchasnyi naukovyi vymir [Culture and art: modern scientific dimension]. Proceedings of the III International Scientific Conference of Young Scientists, Postgraduates and Masters, Kyiv, Ukraine, 5-6 December 2019. Kyiv: National Academy of Culture and Arts Management, pp.119-120.
Kamil, N., 2011. Alexandria International Film Festival. Watani, [online] 15 December. Available at: <https://en.wataninet.com/culture/festivals/alexandria-international-film-festival/5108/> [Accessed 16 March 2024].
Kazachkova, L.M., 2014. Kinomystetstvo yak efektyvnyi zasib vykhovannia uchniv [Cinema art as an effective means of educating students]. Tavrii Education Herald, 2, pp.228-231.
Matizen, V., 2013. Kino i zhizn: 12 diuzhin interviu samogo skepticheskogo kinokritika [Cinema and Life: 12 dozen interviews of the most skeptical film critic]. Vinnitca: Globus-Press. Vol. 2.
Ovcharuk, O., 2019. Kulturna dyplomatiia: teoretychnyi ta prykladnyi aspekt [Cultural diplomacy: theoretical and applied aspects]. In: Kulturni ta mystetski studii XXI stolittia [Cultural and artistic studies of the XXI century]. Proceedings of the International Symposium, Kyiv, Ukraine, 6 June 2019. Kyiv: National Academy of Culture and Arts Management, pp.67–68.
Pivtorak, Yu., 2009. Nove arabske kino [New Arab cinema]. Kino-Teatr, [online] 4. Available at: <http://archive-ktm.ukma.edu.ua/show_content.php?id=923> [Accessed 18 March 2024].
Pohrebniak, H.P., 2020. Avtorckyi kinematohraf u kulturnomu proctori druhoi polovyny XX – pochatku XXI ctolittia [Author’s cinematography in the cultural space of the second half of the 20th – the beginning of the 21st century]. Kyiv: National Academy of Culture and Arts Management.
Rochebrune, R., 2019. Cinéma: Souheil Ben Barka en son royaume. Jeune Afrique, [online] 26 September. Available at: <https://www.jeuneafrique.com/mag/832210/culture/cinema-souheil-ben-barka-en-son-royaume/> [ Accessed 18 March 2024].
Rodnianskyi, O., 1997. Try vektory: z vust rezhysera ta prodiusera Oleksandra Rodnianskoho [Three vectors: from the mouth of director and producer Oleksandr Rodnyansky]. Kino-kolo, 1, pp.21-22.
Sliepak, S.V., 2014. Shliakhy intehratsii Ukrainy u svitovyi ta yevropeiskyi kinematohrafichnyi prostir [Ways of integration of Ukraine into the world and European cinematographic space]. Theory and practice of public administration, 3, pp.277-287.
Vannek, L., 2010. Andrii Khalpakhchi pro uchast Ukrainy v Kannakh–2010: shansy na peremohu zavzhdy ye [Andriy Khalpakhchi on Ukraine’s participation in Cannes 2010: there are always chances to win]. Radio Svoboda, [online] 12 May. Available at: <https://www.radiosvoboda.org/a/2039677.html> [Accessed 19 March 2024].
Zubavina, I., 2013. Dyhitohraf yak obshyr kreatyvnosti u suchasnii ekrannii kulturi [Digitograph as a scope of creativity in contemporary screen culture]. The Culturology ideas, 6, pp.90-101.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.