Авторські наративи у творчості режисерів Близького Сходу

Автор(и)

  • Галина Погребняк Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, Україна http://orcid.org/0000-0002-8846-4939

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.2.2024.318991

Ключові слова:

культура, авторський кінематограф, режисер, суб’єкт творчості, кіно, національні традиції, творчість, наратив, кінофестиваль, копродукція, гуманітарні науки, ідентифікація

Анотація

Мета дослідження – виявити актуальні наративи у творчості режисерів-авторів кіно Близького Сходу та окреслити особливості його функціонування у просторі міжнародних кінофестивалів. Методологія дослідження. Для вивчення мистецтвознавчого та культурологічного аспекту досліджуваної проблеми було використано аналітичний метод. Також застосовано методи систематизації та узагальнення – для аргументації самобутності феномену режисури фільмів країн Близького Сходу, її місця в сучасних культуротворчих процесах, визначення об’єктивних закономірностей, що характеризують режисерські практики в сучасному міжкультурному просторі; кроскультурний метод  – для виявлення особливостей презентації фільмів режисерів Близького Сходу на міжнародних кінофестивалях; культурологічний підхід, який обумовив узагальнену соціокультурну спрямованість дослідження кінематографа близькосхідних країн. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що проблема міжкультурної співпраці у виробництві та дистриб’юції кіно країн Близького Сходу в контексті функціонування програм міжнародної підтримки вперше постала предметом спеціального дослідження; виокремлено та схарактеризовано творчість кінорежисерів, фільми яких було створено як міжнародні проєкти та презентовано на міжнародних кінофестивалях; доведено доцільність використання системного методу у вивченні нових наративів фільмів близькосхідного регіону. Висновки. Ознайомлення з матеріалами, викладеними у статті, розширює арсенал знань щодо специфіки змісту та дистриб’юції фільмів режисерів Близького Сходу в межах міжкультурних проєктів та уможливлює їхнє використання в навчальних курсах з теорії та історії культури, кіномистецтва й режисури.

Біографія автора

Галина Погребняк, Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв

Доктор мистецтвознавства, професор

Посилання

Akhmed, A., 2019. "Arabski stereotypy v zakhidnykh media" – konspekt lektsii Abdelaziza Taleba ["Arab Stereotypes in Western Media" – lecture notes by Abdelaziz Taleb]. Your Art, [online] 22 October. Available at: <https://supportyourart.com/stories/taleb/> [Accessed 15 March 2024].

Barlet, O., 2019. De sable et de feu (le rêve impossible !), de Souheil Ben Barka. Africultures, [online] 17 September. Available at: <https://africultures.com/de-sable-et-de-feu-le-reve-impossible-de-souheil-ben-barka-14757/> [Accessed 16 March 2024].

Bondarchuk, D., 2015. Kinobloh: 10 filmiv pro prava zhinok na Blyzkomu Skhodi [Movie Blog: 10 films about women’s rights in the Middle East]. BBC, [online] 22 December. Available at: <https://www.bbc.com/ukrainian/blogs/2015/12/151217_film_blog_women_rights_she> [Accessed 16 March 2024].

Faten Hamamah. Biography, n.d. IMDb. [online] Available at: <https://www.imdb.com/name/nm0357303/bio/> [Accessed 16 March 2024].

Fundaciоn Araguaney-Puente de Culturas, n.d. [online] Available at: <https://www.fundacionaraguaney.com/> [ Accessed 17 March 2024].

Hranovska, Ya., 2019. Kinofestyval yak sotsiokulturnyi fenomen [Film festival as a socio-cultural phenomenon]. In: Kultura i mystetstvo: suchasnyi naukovyi vymir [Culture and art: modern scientific dimension]. Proceedings of the III International Scientific Conference of Young Scientists, Postgraduates and Masters, Kyiv, Ukraine, 5-6 December 2019. Kyiv: National Academy of Culture and Arts Management, pp.119-120.

Kamil, N., 2011. Alexandria International Film Festival. Watani, [online] 15 December. Available at: <https://en.wataninet.com/culture/festivals/alexandria-international-film-festival/5108/> [Accessed 16 March 2024].

Kazachkova, L.M., 2014. Kinomystetstvo yak efektyvnyi zasib vykhovannia uchniv [Cinema art as an effective means of educating students]. Tavrii Education Herald, 2, pp.228-231.

Matizen, V., 2013. Kino i zhizn: 12 diuzhin interviu samogo skepticheskogo kinokritika [Cinema and Life: 12 dozen interviews of the most skeptical film critic]. Vinnitca: Globus-Press. Vol. 2.

Ovcharuk, O., 2019. Kulturna dyplomatiia: teoretychnyi ta prykladnyi aspekt [Cultural diplomacy: theoretical and applied aspects]. In: Kulturni ta mystetski studii XXI stolittia [Cultural and artistic studies of the XXI century]. Proceedings of the International Symposium, Kyiv, Ukraine, 6 June 2019. Kyiv: National Academy of Culture and Arts Management, pp.67–68.

Pivtorak, Yu., 2009. Nove arabske kino [New Arab cinema]. Kino-Teatr, [online] 4. Available at: <http://archive-ktm.ukma.edu.ua/show_content.php?id=923> [Accessed 18 March 2024].

Pohrebniak, H.P., 2020. Avtorckyi kinematohraf u kulturnomu proctori druhoi polovyny XX – pochatku XXI ctolittia [Author’s cinematography in the cultural space of the second half of the 20th – the beginning of the 21st century]. Kyiv: National Academy of Culture and Arts Management.

Rochebrune, R., 2019. Cinéma: Souheil Ben Barka en son royaume. Jeune Afrique, [online] 26 September. Available at: <https://www.jeuneafrique.com/mag/832210/culture/cinema-souheil-ben-barka-en-son-royaume/> [ Accessed 18 March 2024].

Rodnianskyi, O., 1997. Try vektory: z vust rezhysera ta prodiusera Oleksandra Rodnianskoho [Three vectors: from the mouth of director and producer Oleksandr Rodnyansky]. Kino-kolo, 1, pp.21-22.

Sliepak, S.V., 2014. Shliakhy intehratsii Ukrainy u svitovyi ta yevropeiskyi kinematohrafichnyi prostir [Ways of integration of Ukraine into the world and European cinematographic space]. Theory and practice of public administration, 3, pp.277-287.

Vannek, L., 2010. Andrii Khalpakhchi pro uchast Ukrainy v Kannakh–2010: shansy na peremohu zavzhdy ye [Andriy Khalpakhchi on Ukraine’s participation in Cannes 2010: there are always chances to win]. Radio Svoboda, [online] 12 May. Available at: <https://www.radiosvoboda.org/a/2039677.html> [Accessed 19 March 2024].

Zubavina, I., 2013. Dyhitohraf yak obshyr kreatyvnosti u suchasnii ekrannii kulturi [Digitograph as a scope of creativity in contemporary screen culture]. The Culturology ideas, 6, pp.90-101.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

Погребняк, Г. (2024). Авторські наративи у творчості режисерів Близького Сходу. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 7(2), 247–260. https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.2.2024.318991

Номер

Розділ

РЕЖИСУРА ТА ЗВУКОРЕЖИСУРА КІНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ