Медіаф’южн як технологія і механізм трансформації екосистеми телебачення у ХХІ столітті

Автор(и)

  • Ігор Печеранський Київський національний університет культури і мистецтв, Україна http://orcid.org/0000-0003-1443-4646

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.2.2024.318989

Ключові слова:

медіаф’южн, аудіовізуальний ландшафт, екосистема телебачення, традиційні та нові медіа, конвергенція медіа, мультимедійність, платформна інтеграція

Анотація

Мета дослідження – розкрити значення медіаф’южну як технології та механізму трансформації екосистеми телебачення у першій чверті ХХІ ст. Методологія дослідження. У статті апробовано, по-перше, екосистемний підхід, що допомагає ідентифікувати телебачення як екосистему та один з важливих сегментів сучасного цифрового аудіовізуального ландшафту, що перебуває на трансформаційній стадії, яка характеризується фузійними, коеволюційними та конвергентними процесами між традиційними та новими медіа, і, по-друге, методологію медіаархеологічних досліджень, згідно з якою традиційні медіа ще становлять значну частину споживання новин серед людей похилого віку, проте нові медіа змінили парадигму розвитку та функціонування телеіндустрії, підштовхуючи перші до деконструкції моделей управління та републікування популярного контенту на соціальних, мобільних і цифрових (нетрадиційних) платформах. Наукова новизна полягає у тому,  що вперше акцентовано на важливості медіаф’южн-технології під  час конвергенції традиційних і нових медіа в межах сучасного цифрового аудіовізуального ландшафту, концептуалізовано феномен медіаф’южну як механізму трансформації екосистеми телебачення у ХХІ ст. Висновки. Доведено, що медіаф’южн як механізм трансформації екосистеми телебачення стає ключовою тенденцією, особливо на прикладі моделі великого відео, та відкриває нові можливості для розвитку телевізійних медіа завдяки переходу традиційного телебачення до платформної інтеграції з новими медіа. Результатом застосування медіаф’южн-технології також є зміна фокуса уваги та підходів до носіїв і способів доставлення телевізійного (мультимедійного) контенту, моделей роботи з аудиторією («користувацький контент»), реструктуризації редакції новин («диск новин» та «медіадиригент»), зміна моделі виробництва, перетворення її на ланцюжок «планування» всіх форматів.

Біографія автора

Ігор Печеранський, Київський національний університет культури і мистецтв

Доктор філософських наук, професор

Посилання

Aday, S., Farrell, H., Lynch, M., Sides, J., Kelly, J. and Zuckerman, E., 2010. Blogs and Bullets: New Media in Contentious Politics. [online]. United States Institute of Peace. Available at: <https://www.files.ethz.ch/isn/120788/pw65.pdf> [Accessed 10 August 2024].

Chen, X., 2022. Reflections on TV media integration. International Journal of Business and Management, [e-journal] 1 (1), pp.1-4. https://doi.org/10.56028/ijbm.1.1.1

Fagerjord, A. and Storsul, T., 2007. Questioning Convergence. In: T. Storsul and D. Stuedahl, eds. Ambivalence Towards Convergence: Digitalization and Media Change. Göteborg: Nordicom, pp.19-31.

Fuller, J., 1996. News Values: Ideas for an Information Age. Chicago: University of Chicago Press.

Hallin, D.C., 2020. Comparative Research, System Change, and the Complexity of Media Systems. International Journal of Communication, 14, pp.5775-5786. https://doi.org/10.1080/02642069.2019.1576642

Kaul, V., 2012. Changing Paradigms of Media Landscape in the Digital Age. Journal of Mass Communication and Journalism, [e-journal] 2 (2), pp.1-9. https://doi.org/10.4172/2165-7912.1000110

Kyianytsia, Ye.O., 2022. Rol klasychnykh ta interaktyvnykh media v informatsiino-tsyfrovomu suspilstvi [The role of classical and interactive media in the information-digital society]. Scientific notes of Taurida National V.I. Vernadsky University, series "Philology. Journalism", [e-journal] 31 (70), 4(4), pp.205-209. https://doi.org/10.32838/2663-6069/2020.4-4/34

Lukyanenko, R., Parsons, J. and Wiersma, Y., 2014. The IQ of the Crowd: Understanding and Improving Information Quality in Structured User-Generated Content. Information Systems Research, [e-journal] 25 (4), pp.669-689. https://doi.org/10.1287/isre.2014.0537

Mueller, M.E. and Rajaram, D., 2021. It’s not about the Room, it’s about the Mind-Set!: How to Create an Integrated Newsroom with Digital Workflows and Cross Border Collaboration. Management for Professionals. In: V. Nestle, P. Glauner and Ph. Plugmann, eds. Creating Innovation Spaces: Impulses for Start-ups and Established Companies in Global Competition. [e-Book] Cham: Springer, pp.59-69. https://doi.org/10.1007/978-3-030-57642-4_5

Pool, S., 1987. Electronics Takes Command. In: R, Finnegan, G. Salaman and K. Thompson, eds. Information technology: Social Issues. London: Hodder & Stoughton.

Rehman, V. and Vaish, A., 2013. Content Fusion in Traditional and New Media: A Conceptual Study. Journal of Internet Commerce, [e-journal] 12 (2), pp.225-245. https://doi.org/10.1080/15332861.2013.817865

Shaoqing, D., 2020. On the Transmutation of Media Management Concept under the Trend of Media Fusion. Journal of Finance Research, [e-journal] 4 (2), pp.156-159. http://dx.doi.org/10.26549/jfr.v4i2.5689

Snickars, P. and Vonderau, P., 2012. Moving Data: The iPhone and the Future of Media. New York: Columbia University Press.

Tonkikh, I.Iu., 2017. Internet-zhurnalistyka. Zhanry v interneti [Internet journalism. Genres on the Internet]. [online] Zaporizhzhia: National University Zaporizhzhia Polytechnic. Available at: <https://document.kdu.edu.ua/info_zab/061_98.pdf> [Accessed 26 August 2024].

Uvarova, T.I., 2023. Novi media ta suchasna mediakultura [New media and modern culture]. Ukrainian culture: the past, modern ways of development, [e-journal] 45, pp.119-128. https://doi.org/10.35619/ucpmk.vi45.648

World Association of Newspapers and News Publishers, 2009. The Power of Print 8.5 (Strategy Report Vol. 8, No. 5). [online] Available at: <http://keralamediaacademy.org/wp-content/uploads/2015/02/The-Power-of-Print.pdf> [Accessed 10 August 2024].

Wu, H., 2022. Media Convergence: Path Analysis of Broadcast and Television Media Communication in China. Annals of Emerging Technologies in Computing, [e-journal] 6 (4), pp.15-23. https://doi.org/10.33166/aetic.2022.04.002

Yatsenko, A. comp., 2020. Tradytsiini i novi media: vid istorii do suchasnosti: zbirnyk materialiv zvitnoi naukovoi konferentsii za 2019 rik (sektsiia "Zhurnalistyky") [Traditional and new media: from history to the present: collection of materials of the reporting scientific conference for 2019 (section "Journalism")]. [online] Lviv: Prostir-M. Available at: <https://journ.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/10/Zbirnyk-tez-zvitnoi-konferentsii-za-2019-rik-1.pdf> [Accessed 10 August 2024].

Yin, L., 2024. Annual Report on the Development of Media Convergence in China (2022-2023). [online] Social Sciences Academic Press. Available at: <http://123.57.227.91/ssapzx/c_00000009000200010016/d_2426.htm> [Accessed 10 August 2024].

Zhang, M., Qin, F., Wang, A. and Luo, Ch., 2020. The impact of live video streaming on online purchase intention. The Service Industries Journal, [e-journal] 40(4), pp.1-26. https://doi.org/10.1080/02642069.2019.1576642

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

Печеранський, І. (2024). Медіаф’южн як технологія і механізм трансформації екосистеми телебачення у ХХІ столітті. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 7(2), 236–246. https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.2.2024.318989

Номер

Розділ

РЕЖИСУРА ТА ЗВУКОРЕЖИСУРА КІНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ