Аналіз звукового компонента аудіовізуального твору: сучасні дослідження
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.1.2024.302778Ключові слова:
звук, звукорежисура, сучасна аудіовізуальна культураАнотація
У монографії С. Желєзняка «висвітлюється значення аудіоскладника в екранних творах, досліджуються риси фонограми у кінематографі, телебаченні та її трансформації, осмислюється у мистецтвознавчих, культурологічних та інших контекстах теоретичне підґрунтя використання звуку та його зв’язку з кадром, висвітлюються напрямки застосування елементів фонограми та їхня взаємодія із зображенням у різних видах і жанрах сучасних аудіовізуальних практик, вплив звуку на глядача». Як стверджує автор, «монографія може зацікавити науковців, зокрема у галузях мистецтвознавства, культурології, викладачів і студентів спеціальності “Аудіовізуальне мистецтво та виробництво”, звукорежисерів, режисерів кіно і телебачення та усіх інших, хто цікавиться екранною культурою та її звуковим елементом» (Желєзняк, 2023, с.1). Монографія складається зі вступу, списку використаних джерел, додатків та дев’яти розділів – «Теоретико- методологічні основи дослідження звукового елементу», «Ключові поняття дослідження аудіоскладника екранного твору», «Наукове опрацювання явищ та процесів у сучасній аудіовізуальній культурі», «Особливості звукової доріжки у різних видах і жанрах сучасного кінематографу», «Технологічне підґрунтя аудіоелементу у відеопроєкті», «Творчі та психологічні засади роботи із саундтреком в екранних творах», «Проблематика використання звукозорового компоненту в телебаченні: традиційні та синтетичні жанри», «Звуковий складник у новітніх аудіовізуальних практиках: інтерактивні твори, вебдокументарі», «Подальше перетворення звукового елементу: основи та перспективи».
Посилання
Ananiev, A., Barba, I. and Zheliezniak, S., 2018a. Problematyka i perspektyvy vprovadzhennia yevropeiskoho zvukovoho standartu R128 [Problems and Prospects of Introduction of the European Sound Standard R128]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 2, pp.60- 68 https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2018.151811
Ananiev, A., Barba, I. and Zheliezniak, S., 2018b. Sutnist ta spetsyfika vprovadzhennia yevropeiskoho standartu R128 na telebachenni ta u radiomovlenni [The Essence and Specificity of European Standard R128 Implementation on Television and in Radio Broadcasting]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 1, pp.28-37. https://doi.org/10.31866/2617-2674.1.2018.146005
Bezruchko, O., 2008. Oleksandr Dovzhenko – pershoprokhidnyk zvukovoho kinematohrafa v Ukraini [Oleksandr Dovzhenko – a pioneer of sound cinematography in Ukraine]. Scientific Bulletin of the Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, 67, pp.268-277.
Bezruchko, O., 2016. Muzychna kinokomediia "Intryhan" yak perelomnyi moment u doli ukrainskoho rezhysera teatru i kino Ya. I. Urinova [Musical film comedy "Intrigan" as a turning point in the fate of Ukrainian theater and film director Ya. I. Urinov]. Culture and Arts in the Modern World, 17, pp.130-137. https://doi.org/10.31866/2410-1915.17.2016.156806
Bezruchko, O., 2020. Osoblyvosti spivpratsi rezhysera-postanovnyka ta zvukorezhysera pid chas stvorennia zvukovoho obrazu filmu [Peculiarities of cooperation between the director and the sound engineer during the creation of the sound image of the film]. In: O.V. Bezruchko and S.V. Zheliezniak, eds. Dovzhenkivski chytannia [Dovzhenko readings]. Materials of the V round table. Kyiv, Ukraine, 07 September 2020. Kyiv: KNUCA Publishing Centre, pp.8-11.
Chuprynskyi, O.S. and Bezruchko, O.V., 2019. Systemy zapysu zvuku v kino 50-60-kh rr. XX st. [Sound recording systems in the cinema of the 1950s and 1960s]. In: Ukraina u svitovykh hlobalizatsiinykh protsesakh: kultura, ekonomika, suspilstvo [Ukraine in the world globalization processes: culture, economy, society]. Materials of the International scientific and practical conference. Kyiv, Ukraine, 20-21 March 2019. Kyiv: KNUCA Publishing Centre, Vol. 2, pp.41-42.
Gavran, I. and Marandin, Y., 2022. Features of Sound Recording in Open Space. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 5 (2), pp.173-180. https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.2.2022.269520
Horoshko, O. and Bezruchko, O., 2023a. Vzaiemodiia kompozytora i rezhysera v protsesi napysannia kinomuzyky [Interaction of composer and director in the process of writing film music]. In: Kultura i mystetstvo: suchasnyi naukovyi vymir [Culture and art: modern scientific dimension]. Materials of the VII All-Ukrainian scientific and practical conference. Kyiv, Ukraine, 02 November 2023. Kyiv: National Academy of Culture and Arts Management, pp.164-167.
Horoshko, O. and Bezruchko, O., 2023b. Osoblyvosti vykorystannia VSTi dlia napysannia muzyky v kino [Peculiarities of using VSTi for writing music in movies]. In: Kulturno-mystetske seredovyshche: tvorchist ta tekhnolohii [Cultural and artistic environment: creativity and technologies]. Materials of the XV All-Ukrainian scientific and practical conference. Kyiv, Ukraine, 19 October 2023. Kyiv: National Academy of Culture and Arts Management, pp.48-50.
Myslavskyi, V., Chmil, G., Bezruchko, O. and Cherkasova, N., 2020. From "the Eleventh Year" to "the Man with a Movie Camera": conceptual search of Dziga Vertov. Media Education, [e-journal] 60 (3), pp.507-514. https://doi.org/10.13187/me.2020.3.507
Myslavskyi, V., Chmil, G., Bezruchko, O. and Kupriichuk, V., 2021. Formation of Ukrainian Newsreel and Documentary Cinema in 1923–1928. Media Education, [e-journal] 17 (4), pp.684-692. https://doi.org/10.13187/me.2021.4.684
Myslavskyi, V., Chmil, G., Bezruchko, O. and Markhaichuk, N., 2020. Poetics of Ukrainian Film "Earth": Oleksandr Dovzhenko’s Conceptual Search. Media Education, [e-journal] 60 (4), pp.713-720. https://doi.org/10.13187/me.2020.4.713
Riazantsev, L. and Lievshakov, V., 2023. Suchasni tekhnolohii formuvannia zvukozorovoho obrazu filmu: aspekty vzaiemodii [Modern Technologies For Forming The Sound and Visual Film Image: Aspects of Interaction]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 6 (2), pp.224-240. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.2.2023.289309
Riazantsev, L. and Yevdokymenko, Y., 2021. Managing Stages of Film Sound Production. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 4 (2), pp.244-251. https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.2.2021.248702
Skurativskyi, V. and Hlushchenko, V., 2023. Muzychna ta shumova palitra zvukovoho suprovodu zobrazhennia peizazhiv v audiovizualnomu tvori [Musical and Noise Palette of the Soundtrack for Landscape Images in an Audiovisual Work]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 6 (1), pp.64- 74. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.1.2023.279238
Zheliezniak, S.V., 2022. Transformatsii zvukozorovoho obrazu v suchasnii audiovizualnii kulturi [Transformations of the audio-visual image in modern audiovisual culture]. PhD Dissertation. Kyiv National University of Culture and Arts.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.