Аналіз звукового компонента аудіовізуального твору: сучасні дослідження

Автор(и)

  • Володимир Миславський Харківська державна академія культури, Національна академія мистецтв України, Україна http://orcid.org/0000-0003-0339-1820

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.1.2024.302778

Ключові слова:

звук, звукорежисура, сучасна аудіовізуальна культура

Анотація

У монографії С. Желєзняка «висвіт­люється значення аудіоскладника в екранних творах, досліджуються риси фонограми у кінематографі, те­лебаченні та її трансформації, осмис­люється у мистецтвознавчих, куль­турологічних та інших контекстах теоретичне підґрунтя використання звуку та його зв’язку з кадром, висвіт­люються напрямки застосування еле­ментів фонограми та їхня взаємодія із зображенням у різних видах і жан­рах сучасних аудіовізуальних практик, вплив звуку на глядача». Як стверджує автор, «монографія може зацікавити науковців, зокрема у галузях мисте­цтвознавства, культурології, виклада­чів і студентів спеціальності “Аудіові­зуальне мистецтво та виробництво”, звукорежисерів, режисерів кіно і те­лебачення та усіх інших, хто цікавить­ся екранною культурою та її звуко­вим елементом» (Желєзняк, 2023, с.1). Монографія складається зі вступу, списку використаних джерел, додат­ків та дев’яти розділів – «Теоретико- методологічні основи дослідження звукового елементу», «Ключові по­няття дослідження аудіоскладника екранного твору», «Наукове опрацю­вання явищ та процесів у сучасній аудіовізуальній культурі», «Особли­вості звукової доріжки у різних видах і жанрах сучасного кінематографу», «Технологічне підґрунтя аудіоелемен­ту у відеопроєкті», «Творчі та психо­логічні засади роботи із саундтреком в екранних творах», «Проблематика використання звукозорового компо­ненту в телебаченні: традиційні та син­тетичні жанри», «Звуковий складник у новітніх аудіовізуальних практиках: інтерактивні твори, вебдокументарі», «Подальше перетворення звукового елементу: основи та перспективи».

Біографія автора

Володимир Миславський, Харківська державна академія культури, Національна академія мистецтв України

Доктор мистецтвознавства, доцент, член-кореспондент

Посилання

Ananiev, A., Barba, I. and Zheliezniak, S., 2018a. Problematyka i perspektyvy vprovadzhennia yevropeiskoho zvukovoho standartu R128 [Problems and Prospects of Introduction of the European Sound Standard R128]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 2, pp.60- 68 https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2018.151811

Ananiev, A., Barba, I. and Zheliezniak, S., 2018b. Sutnist ta spetsyfika vprovadzhennia yevropeiskoho standartu R128 na telebachenni ta u radiomovlenni [The Essence and Specificity of European Standard R128 Implementation on Television and in Radio Broadcasting]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 1, pp.28-37. https://doi.org/10.31866/2617-2674.1.2018.146005

Bezruchko, O., 2008. Oleksandr Dovzhenko – pershoprokhidnyk zvukovoho kinematohrafa v Ukraini [Oleksandr Dovzhenko – a pioneer of sound cinematography in Ukraine]. Scientific Bulletin of the Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, 67, pp.268-277.

Bezruchko, O., 2016. Muzychna kinokomediia "Intryhan" yak perelomnyi moment u doli ukrainskoho rezhysera teatru i kino Ya. I. Urinova [Musical film comedy "Intrigan" as a turning point in the fate of Ukrainian theater and film director Ya. I. Urinov]. Culture and Arts in the Modern World, 17, pp.130-137. https://doi.org/10.31866/2410-1915.17.2016.156806

Bezruchko, O., 2020. Osoblyvosti spivpratsi rezhysera-postanovnyka ta zvukorezhysera pid chas stvorennia zvukovoho obrazu filmu [Peculiarities of cooperation between the director and the sound engineer during the creation of the sound image of the film]. In: O.V. Bezruchko and S.V. Zheliezniak, eds. Dovzhenkivski chytannia [Dovzhenko readings]. Materials of the V round table. Kyiv, Ukraine, 07 September 2020. Kyiv: KNUCA Publishing Centre, pp.8-11.

Chuprynskyi, O.S. and Bezruchko, O.V., 2019. Systemy zapysu zvuku v kino 50-60-kh rr. XX st. [Sound recording systems in the cinema of the 1950s and 1960s]. In: Ukraina u svitovykh hlobalizatsiinykh protsesakh: kultura, ekonomika, suspilstvo [Ukraine in the world globalization processes: culture, economy, society]. Materials of the International scientific and practical conference. Kyiv, Ukraine, 20-21 March 2019. Kyiv: KNUCA Publishing Centre, Vol. 2, pp.41-42.

Gavran, I. and Marandin, Y., 2022. Features of Sound Recording in Open Space. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 5 (2), pp.173-180. https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.2.2022.269520

Horoshko, O. and Bezruchko, O., 2023a. Vzaiemodiia kompozytora i rezhysera v protsesi napysannia kinomuzyky [Interaction of composer and director in the process of writing film music]. In: Kultura i mystetstvo: suchasnyi naukovyi vymir [Culture and art: modern scientific dimension]. Materials of the VII All-Ukrainian scientific and practical conference. Kyiv, Ukraine, 02 November 2023. Kyiv: National Academy of Culture and Arts Management, pp.164-167.

Horoshko, O. and Bezruchko, O., 2023b. Osoblyvosti vykorystannia VSTi dlia napysannia muzyky v kino [Peculiarities of using VSTi for writing music in movies]. In: Kulturno-mystetske seredovyshche: tvorchist ta tekhnolohii [Cultural and artistic environment: creativity and technologies]. Materials of the XV All-Ukrainian scientific and practical conference. Kyiv, Ukraine, 19 October 2023. Kyiv: National Academy of Culture and Arts Management, pp.48-50.

Myslavskyi, V., Chmil, G., Bezruchko, O. and Cherkasova, N., 2020. From "the Eleventh Year" to "the Man with a Movie Camera": conceptual search of Dziga Vertov. Media Education, [e-journal] 60 (3), pp.507-514. https://doi.org/10.13187/me.2020.3.507

Myslavskyi, V., Chmil, G., Bezruchko, O. and Kupriichuk, V., 2021. Formation of Ukrainian Newsreel and Documentary Cinema in 1923–1928. Media Education, [e-journal] 17 (4), pp.684-692. https://doi.org/10.13187/me.2021.4.684

Myslavskyi, V., Chmil, G., Bezruchko, O. and Markhaichuk, N., 2020. Poetics of Ukrainian Film "Earth": Oleksandr Dovzhenko’s Conceptual Search. Media Education, [e-journal] 60 (4), pp.713-720. https://doi.org/10.13187/me.2020.4.713

Riazantsev, L. and Lievshakov, V., 2023. Suchasni tekhnolohii formuvannia zvukozorovoho obrazu filmu: aspekty vzaiemodii [Modern Technologies For Forming The Sound and Visual Film Image: Aspects of Interaction]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 6 (2), pp.224-240. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.2.2023.289309

Riazantsev, L. and Yevdokymenko, Y., 2021. Managing Stages of Film Sound Production. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 4 (2), pp.244-251. https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.2.2021.248702

Skurativskyi, V. and Hlushchenko, V., 2023. Muzychna ta shumova palitra zvukovoho suprovodu zobrazhennia peizazhiv v audiovizualnomu tvori [Musical and Noise Palette of the Soundtrack for Landscape Images in an Audiovisual Work]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 6 (1), pp.64- 74. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.1.2023.279238

Zheliezniak, S.V., 2022. Transformatsii zvukozorovoho obrazu v suchasnii audiovizualnii kulturi [Transformations of the audio-visual image in modern audiovisual culture]. PhD Dissertation. Kyiv National University of Culture and Arts.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-30

Як цитувати

Миславський, В. (2024). Аналіз звукового компонента аудіовізуального твору: сучасні дослідження. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 7(1), 166–173. https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.1.2024.302778

Номер

Розділ

РЕЦЕНЗІЇ. ВІДГУКИ. ОГЛЯДИ