Режисер у сучасному контенті: від задуму до реалізації
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.1.2024.302766Ключові слова:
режисер, виробництво, медіа, аудіовізуальне мистецтво, кіноАнотація
Мета дослідження – проаналізувати процеси створення сучасної кінопродукції. Встановити роль режисера у створенні медіапродукту для сучасних споживачів. Довести важливість уміння режисера орієнтуватися в різних типах контенту, мати необхідні навички, знання та уявлення про тонкощі професії, знаходити правильні рішення для створення кіно-, телепродукції. Методологія дослідження полягає в застосуванні таких методів: теоретичного – для аналізу кіно-, телевізійного контенту, дослідження інформаційних джерел і доповідей режисерів минулого та сучасності, визначення взаємозалежності навичок режисера і структурних компонентів, які формують кіно-, телепродукцію; порівняльного – для дослідження прикладів успішних стрічок відомих режисерів як взірців якісного медіапродукту; наукового – для опрацювання технічно-наукового матеріалу, що стосується режисерської професії. Наукова новизна. Вперше проаналізовано складники сучасних кінофільмів і телепрограм, проведено детальний аналіз структурних компонентів, які формують медіапродукт. Зокрема, особливу увагу приділено роботі режисера на всіх етапах створення контенту. За допомогою теоретичного аналізу кіно-, телефільмів і біографії режисерів визначено ключові чинники, які впливають на якість створення медіапродукції. Висновки. У статті проаналізовано процеси створення сучасної кінопродукції. Розкрито роль режисера у створенні медіапродукту для сучасного споживача. Доведено важливість уміння режисера орієнтуватися в різних типах контенту, мати необхідні навички, знання та творче уявлення, знаходити правильні рішення для створення кіно-, телепродукції.
Посилання
Bezruchko, O. and Anikina, O., 2021. Modern Audiovisual Art within the Space of Internet Network: New Aspects of Interaction. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 4 (1), pp.43-51. https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.1.2021.235076
Bezruchko, O. and Chaikovska, V., 2020. Osoblyvosti vtilennia rezhyserskoho zadumu u dokumentalnomu filmi-sposterezhenni [Features of the Implementation of the Director’s Intent in Documentary Surveillance-film]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 3 (1), pp.65-74. https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202660
Bezruchko, O. and Sukhin, M., 2023. Animated Documentaries in Modern Cinematic Art: Specifics of Production. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 6 (2), pp.241-251. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.2.2023.289310
Bezruchko, O.V. and Desiatnyk, H.O., 2013. Kinotelerezhysura yak navchalna dystsyplina ta metodyka yii vykladannia [Film and television directing as an educational discipline and its teaching method]. Kyiv: Kyiv International University.
Desiatnyk, H.O., 2015. Vid zadumu do ekrana [From idea to screen]. Kyiv: Taras Shevchenko National University of Kyiv.
Desiatnyk, H.O., 2018. Profesiia: rezhyser kino i telebachennia [Profession: film and television director]. Kyiv: Taras Shevchenko National University of Kyiv.
Dramaturhichni pryntsypy montazhu [Dramaturgical principles of editing], 2011. StudFile. [online] Available at: <https://studopedia.com.ua/1_405287_dramaturgIchnI-printsipi-montazhu.html> [Accessed 11 January 2024].
Havran, I. and Popova, Ya., 2019. Rol kinematohrafa u zhytti suchasnoi liudyny [The Role of Cinematography in the Life of a Modern Person]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 2 (2), pp.181-187. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2.2019.185700
Horevalov, S.I. and Desiatnyk, H.O., 2014. Vstup do spetsialnosti kino-, telemystetstvo [Introduction to the specialty of film and television arts]. Kyiv: Taras Shevchenko National University of Kyiv.
Kokhan, T.H., 2019. Kinoprotses yak pryklad kolektyvnoi tvorchosti: vid dialohizmu ta spilkuvannia do samovyiavu [Cinematographic Process as an Example of Collective Creativity: From Dialogism and Communication to Self-expression]. The Culturology Ideas, [e-journal] 16 (2), pp.63-71. https://doi.org/10.37627/2311-9489-16-2019-2.63-71
Kotliar, S., Mykhalov, V. and Pereiaslavets, D., 2022. Cinematography and Modern Media. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 5 (1), pp.70-76. https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.1.2022.257181
Kyzylova, V.V., 2015. Ukrainska literatura dlia ditei ta yunatstva: novitnii dyskurs [Ukrainian literature for children and youth: the latest discourse]. [online] Starobilsk: Luhansk Taras Shevchenko National University. Available at: <https://ukrlit.net/info/children/6.html> [Accessed 11 January 2024].
Lazebnyi, V.S., Bakiko, V.M. and Omelianets, O.O., 2018. Orhanizaiia televiziinoho vyrobnytstva [Organization of television production]. Kyiv: Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institut.
Oreshchenko, A.V., 2013. Tryvymirna hrafika dlia kino: vynyknennia i rozvytok [Three-dimensional graphics for cinema: origin and development]. Chasopys kartohrafii, 8, pp.153-181.
Tsimokh, N. and Yakym, B., 2021. Novynnyi kontent: vid podii do hliadacha [News Content: from Event to Viewer]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 4 (2), pp.217-224. https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.2.2021.248684
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.