Цифрові технології та аудіовізуальні інновації в сучасній музичній індустрії
(на прикладі VR-відео «Family» Б'єрк та AirSticks А. Ільсара)
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.1.2024.302762Ключові слова:
музична індустрія, аудіовізуальні інновації, цифрові технології, VR-відео, «Family», AirSticks, віртуальний аудіовізуальний простір, «відкриті» контролериАнотація
Мета дослідження – проаналізувати цифрові технології та аудіовізуальні засоби й інновації, які активно використовуються у сучасній музичній індустрії (на прикладі VR-відео ісландської співачки Б’єрк «Family» та аудіовізуального інструмента AirSticks А. Ільсара). Методологія дослідження. У статті науковий пошук здійснюється в межах парадигми нової аудіовізуальної естетики та за допомогою принципу технодетермінізму, що дало змогу розкрити особливості та окреслити вплив цифрових інновацій і технологічних рішень на попдраматургію, творчу музичну імпровізацію, практику електронної музики тощо, а також використані загальнонаукові методи аналізу та синтезу, індукції та дедукції, узагальнення та абстрагування під час роботи з теоретичним матеріалом. Наукова новизна. У статті вперше концептуально та на належному теоретичному рівні розглянуто специфіку та виявлено значення VR-відео ісландської співачки Б’єрк «Family» та аудіовізуального інструмента AirSticks А. Ільсара для розвитку музичної індустрії у першій чверті ХХІ ст. Висновки. Доведено, що прогресивний підхід і концепція Б’єрк полягає в тому, що новий цифровий носій музики містить імерсивну функцію, яка зближує попмузику з комп’ютерними іграми, через що VR-відео Б’єрк «Family» та пов’язані з ним технологічні інновації сприяли переосмисленню та перегляду нормативних структур попдраматургії. Зазначено, що аудіовізуальні експерименти А. Ільсара в тісній співпраці з М. Гавриловим довели, що креативність і навички STEM будуть важливими в майбутньому. AirSticks – інструмент, який допомагає творити і виконувати електронну музику та графіку в реальному часі за допомогою рухів, зафіксованих портативними контролерами руху, а також, синтезуючи просторово керований звуковий дизайн із 3D-ігровим середовищем, сприяє творчій музичній імпровізації, соціальному залученню, маніфестації власної гідності, незалежності та ідентичності через творчість.
Посилання
Björk Vulnicura Virtual Reality Album, 2019. Steam, [online] 05 September. Available at: <https://store.steampowered.com/app/1095710/Bjrk_Vulnicura_Virtual_Reality_Album> [Accessed 10 March 2024].
Björk, 2011. Biophilia. Bandcamp, [online] 5 October. Available at: <https://bjork.bandcamp.com/album/biophilia> [Accessed 10 March 2024].
Bresler, Z. and Hawkins, S., 2022. "A Swarm of Sound" : Audiovisual Immersion in Björk’s VR Video "Family". Music, Sound, and the Moving Image, [e-journal] 16 (1), pp.29-52. https://doi.org/10.3828/msmi.2022.2
Burns, L.A. and Hawkins, S. eds., 2019. The Bloomsbury Handbook of Popular Music Video Analysis. New York: Bloomsbury Publishing. https://doi.org/10.5040/9781501342363
Camilleri, L., 2010. Shaping sounds, shaping spaces. Popular Music, [online] 29 (2), pp.199- 211. Available at: <http://www.jstor.org/stable/40926918> [Accessed 10 March 2024].
Dibben, N., 2013. Visualizing the App Album with Björk’s Biophilia. In: C. Vernallis, A. Herzog and J. Richardson, eds. The Oxford Handbook of Sound and Image in Digital Media. Oxford: Oxford University Press, pp.682-704. https://doi.org/10.1093/oxfordhb/9780199757640.013.012
Dolata, U., 2020. The digital transformation of the music industry. The second decade: From download to streaming. SOI Discussion Paper, No. 2020-04. [online] Stuttgart: Universität Stuttgart. Available at: <https://www.econstor.eu/bitstream/10419/225509/1/1737439786.pdf> [Accessed 10 March 2024].
Guo, X., 2023. The Evolution of the Music Industry in the Digital Age: From Records to Streaming. Journal of Sociology and Ethnology, [e-journal] 5 (10), pp.7-12. https://doi.org/10.23977/jsoce.2023.051002
Ilsar, A. and Hughes, M., 2020. A New Audio-Visual Gestural Instrument for Unlocking Creativity. In: J. McGrenere and A. Cockburn, eds. CHI EA '20: Extended Abstracts of the 2020 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, [e-journal] 25-30 April 2020. New York: Association for Computing Machinery, pp.1-4. https://dl.acm.org/doi/proceedings/10.1145/3334480
Ilsar, A., 2018. The AirSticks: A New Instrument for Live Electronic Percussion within an Ensemble. PhD Thesis. University of Technology Sydney.
Ilsar, A., 2019. Computer Rain – Comatone & Foley (Performed by Alon Ilsar). YouTube, [video online] 09 February. Available at: <https://youtu.be/unUbLO-RIRk> [Accessed 10 March 2024].
Korsgaard, M.B., 2013. Music Video Transformed. In: J. Richardson, C. Gorbman and C. Vernalis, eds. The Oxford Handbook of New Audiovisual Aesthetics. Oxford: Oxford University Press, pp.501-521. https://doi.org/10.1093/oxfordhb/9780199733866.013.015
Korsgaard, M.B., 2017. Music Video After MTV Audiovisual Studies, New Media, and Popular Music. New York: Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315617565
O’modhrain, S., 2011. A Framework for the Evaluation of Digital Musical Instruments. Computer Music Journal, [e-journal] 35 (1), pp.28-42. https://doi.org/10.1162/COMJ_a_00038
Richardson, J., Gorbman, C. and Vernallis, C. eds., 2013. The Oxford Handbook of New Audiovisual Aesthetics. Oxford: Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/oxfordhb/9780199733866.001.0001
Rogers, H., 2011. The Unification of the Senses: Intermediality in Video Art-Music. Journal of the Royal Musical Association, [online] 136(2), pp.399-428. Available at: <http://www.jstor.org/stable/41300180> [Accessed 10 March 2024].
Rovan, J. and Hayward, R., 2000. Typology of Tactile Sounds and their Synthesis in Gesture-Driven Computer Music Performance. In: M. M. Wanderley and M. Battier, eds. Trends in Gestural Control of Music. Paris: IRCAM, pp.297-320.
Sanjek, R., 2012. From print to plastic : publishing and promoting America's popular music (1900-1980). Brooklyn: Institute for Studies in American Music.
The Sticks, 2016. Four Tet – She Moves She (The Stick remix). YouTube, [video online] May. Available at: <https://youtu.be/UGjKUockJJ8> [Accessed 10 March 2024].
Vernallis, C., 2013. Unruly Media: YouTube, Music Video, and the New Digital Cinema. Oxford: Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199766994.001.0001
Vernallis, C., Herzog, A. and Richardson, J. eds., 2013. The Oxford Handbook of Sound and Image in Digital Media. Oxford: Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/oxfordhb/9780199757640.001.0001
Wishart, T., 1996. On sonic art. 2nd ed. Amsterdam: Harwood Academic Publishers.
Wolf, W., 2015. Literature and Music: Theory. In: G. Rippl, ed. Handbook of Intermediality: Literature – Image – Sound – Music. [e-book] Berlin: De Gruyter, Vol.1. pp.459-474. https://doi.org/10.1515/9783110311075-026
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.