Монтаж як творчий метод режисера в сучасній аудіовізуальній культурі
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.1.2024.302760Ключові слова:
аудіовізуальне мистецтво, монтаж, режисер, кіновиробництво, телевиробництво, кінематографАнотація
Мета дослідження – проаналізувати теорію монтажу в сучасному кінотелевиробництві. Визначити роль режисера у процесі монтажу аудіовізуальних проєктів. Дослідити механізми дії монтажної теорії. Аргументувати актуальність монтажних принципів сучасного кінотелевиробництва для сьогоденної режисерської практики. Методологія дослідження полягає у використанні таких методів: теоретичного – для аналізу наявних інформаційних джерел і досліджень, емпіричного – для систематизації власного досвіду. У статті застосовано системно-аналітичний підхід щодо визначення цілей і стратегій наукового дослідження: за допомогою спеціальних методів проаналізовано монтаж як творчий метод режисера у створенні аудіовізуальних творів, окреслено особливості монтажу в сучасному кінотелевиробництві. Наукова новизна дослідження полягає в апробації наукової проблеми, зокрема у визначенні особливостей монтажу з урахуванням його дослідження та аналізу в сучасному кінотелевиробництві. Вперше проаналізовано складники монтажу під час роботи режисера над екранним твором у сучасному кіномистецтві. Досліджено вплив роботи режисера на світогляд та подальші дії глядача, проведено детальний аналіз використання засобів монтажу в аудіовізуальних творах. Досліджена праця режисера над екранною роботою з погляду основного творчого засобу формування й побудови драматургічного каркаса аудіовізуального твору. Висновки. Відповідно до поставленої мети у статті проаналізовано теорію монтажу в сучасному кінотелевиробництві. Визначено роль режисера під час монтажу аудіовізуальних проєктів. Досліджено механізми дії монтажної теорії та аргументовано актуальність монтажних принципів сучасного кінотелевиробництва для сьогоденної режисерської практики.
Посилання
Barannik, V., 2020. Nominatsiia “Naikrashchyi montazh” dlia tykh, khto stavyt ostanniu krapku [“Best editing” nomination for those who put the finishing touches]. VGL Cinema, [online] 27 April. Available at: <https://web.archive.org/web/20210610122933/https://vglcinema.com/posts/kino/statti/nominatsiia-naikrashchii-montazh-dlia-tikh-khto-st/> [Accessed 05 January 2024].
Bezruchko, O. and Anikina, O., 2021. Modern Audiovisual Art within the Space of Internet Network: New Aspects of Interaction. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 4 (1), pp.43-51. https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.1.2021.235076
Bezruchko, O. and Chaikovska, V., 2020. Osoblyvosti vtilennia rezhyserskoho zadumu u dokumentalnomu filmi-sposterezhenni [Features of the Implementation of the Director’s Intent in Documentary Surveillance-film]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 3 (1), pp.65-74. https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202660
Bezruchko, O.V. and Desiatnyk, H.O., 2013. Kinotelerezhysura yak navchalna dystsyplina ta metodyka yii vykladannia [Cinematography as an educational discipline and its teaching method]. Kyiv: Kyivskyi mizhnarodnyi universytet.
Briukhovetska, L., 2011. Kinomystetstvo [Film art]. Kyiv: Lohos.
Bulbachynska, O., 2018. Kinopoetyka: rekonstruktsiia poniattia [Kinopoetics: reconstruction of the concept]. Transcarpathian Philological Studies, 3 (3), pp.24-28.
Chmil, H. and Pshenychna, K., 2018. Montazh kino: vid radianskoho kinoavanhardu do suchasnykh praktyk montazhu [Film Editing: From Avant-garde Films to Modern Editing Practice]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 2, pp.98-106. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2018.151823
Eisenstein, S., 1951. Film Form. Essays in film theory. London: Dobson.
Havran, I. and Botvyn, M., 2020. Dokumentalne kino v suchasnomu ekrannomu dyskursi [Documentary Cinema in Contemporary Screen Discourse]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 3 (1), pp.11-19. https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202649
Hurska, M., 2019. Nariman Aliiev, rezhyser “Dodomu” – vidverto pro svoie kino, yake mozhe vziaty “Oskar” [Nariman Aliyev, director of “Dodomu” – frankly about his film, which can win an “Oscar”]. Depo.ua, [online] 23 August. Available at: <https://www.depo.ua/ukr/life/nariman-aliev-dodomu-201908231016424> [Accessed 05 January 2024].
Kholodynska, S., 2012. Kinematohraf i telebachennia – “polifonichni” vydy mystetstva (estetyko-khudozhni osoblyvosti) [Cinematography and television – “polyphonic” forms of art (aesthetic and artistic features)]. Bulletin of Mariupol State Univercity. Series: Philosophy. Culture Studies. Sociology, 4 (134), pp.96-102.
Kotliar, S., Mykhalov, V. and Pereiaslavets, D., 2022. Cinematography and Modern Media. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 5 (1), pp.70-76. https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.1.2022.257181
Lukianets, T., 2019. Vizualno-prostorovi modeli realizatsii kinopryiomu montazhu v khudozhnomu teksti [Visual-spatial models of the implementation of cinematographic editing in an artistic text]. Transcarpathian Philological Studies, 2 (7), pp.15-19.
Myslavskyi, V., Chmil, G., Bezruchko, O. and Cherkasova, N., 2020. From “The Eleventh Year” to “The Man with a Movie Camera”: conceptual search of Dziga Vertov. Media Education, [e-journal] 60 (3), pp.507-514. https://doi.org/10.13187/me.2020.3.507
Myslavskyi, V., Chmil, G., Bezruchko, O. and Markhaichuk, N., 2020. Poetics of Ukrainian “Film Earth”: Oleksandr Dovzhenko’s Conceptual Search. Media Education, [e-journal] 60 (4). pp.713-720. https://doi.org/10.13187/me.2020.4.713
Skrypnyk, L., 1928. Narysy z teorii mystetstva kino [Essays on the theory of cinema art]. Kharkiv: Derzhavne vydavnytstvo Ukrainy.
Tirard, L., 2002. Moviemakers’ Master Class: Private Lessons from the World’s Foremost Directors. London: Faber and Faber.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.