Ведучий у сучасному документальному кіно: в кадрі та поза ним

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.1.2024.302754

Ключові слова:

ведучий, документальне кіно, реконструкція, вплив, політичні вбивства, специфіка роботи

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати специфіку роботи ведучого в документальному кіно та окреслити обов’язки, які він виконує в кадрі та поза ним. Встановити вплив роботи ведучого на глядача. Дослідити художні засоби пошуку істинності в сучасному неігровому кіно. Визначити доцільність використання художньої реконструкції подій у неігровому фільмі. Встановити наслідки використання засобами масової інформації неправдивих даних. Методологія дослідження полягає у застосуванні теоретичного та емпіричного методів аналізу матеріалів (для дослідження наукових праць закордонних авторів, інформаційних джерел, а також сучасних документальних стрічок). На основі зібраної інформації проаналізовано тенденції використання художньої реконструкції та осмислено роль ведучого в кадрі. Також прослідковано різницю в роботі над художньою реконструкцією в минулому та тепер. Теоретично зібрана інформація була проаналізована на основі власного досвіду, а також розгляду та аналізу попередньо створених фільмів. Наукова новизна. Вперше проаналізовано специфіку роботи ведучого в документальному жанрі та встановлено ролі, які він може в собі поєднувати. Визначено вплив роботи ведучого на глядача. Досліджено художні засоби пошуку істинності в сучасному неігровому кіно. Проведено детальний аналіз використання методу художньої реконструкції в документальному жанрі. Досліджено етичне питання поширення недостовірної інформації та наслідки цього. Проаналізовано, як пропагандисти використовують інформацію на власну користь. Встановлено суспільну значущість порушення історично-резонансних тем у засобах масової інформації. Висновки. Обґрунтовано необхідність використання реконструкції та інших художніх засобів у документальних фільмах як способів додаткового утримання уваги глядача. Досліджено значущість ведучого як головного комунікатора з аудиторією, а також встановлено ролі та функції, які він може виконувати в цьому жанрі. Проаналізовано важливість передачі достовірних даних у засобах масової інформації та наслідки недотримання цього.

Біографії авторів

Олена Венгер, Київський національний університет культури і мистецтв

Старший викладач кафедри майстерності актора

Христина-Марія Ямбор, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістр аудіовізуального мистецтва та виробництва

Посилання

Bakker, K. ed., 1999. Joris Ivens and the documentary context. Amsterdam: Amsterdam University Press.

Barnouw, E., 1993. Documentary: A History of the Non-fiction Film. 2nd ed. New York: Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/oso/9780195078985.001.0001

Bezruchko, O. and Chaikovska, V., 2020. Osoblyvosti vtilennia rezhyserskoho zadumu u dokumentalnomu filmi-sposterezhenni [Features of the Implementation of the Director’s Intent in Documentary Surveillance-film]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 3 (1), pp.65-74. https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202660

Bezruchko, O. and Sukhin, M., 2023. Animated documentaries in modern cinematic art: specifics of production. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 6 (2), pp. 241-251. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.2.2023.289310

Bezruchko, O., Desiatnyk, H., Ishchenko, M., Poleshko, S. and Porozhna, S., 2015. Maisternist televiziinoho veduchoho yak navchalna dystsyplina ta metodyka yii vykladannia [Mastery of television presenter as an educational discipline and its teaching method]. Kyiv: Kyivskyi mizhnarodnyi universytet.

Grierson, J., 2014. From "First Principles of Documentary" (UK, 1932). In: S. MacKenzie, ed. Film Manifestos and Global Cinema Cultures: A Critical Anthology. [e-book] Berkeley: University of California Press, pp.453-459. https://doi.org/10.1525/9780520957411-125

Havran, I. and Dubyna, M., 2020. Novynnyi kontent u suchasnomu priamoeternomu movlenni [News Content in Modern Live Broadcasting]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 3 (2), pp.175-181. https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.2.2020.217637

Honcharuk, S. and Marusenko, V., 2023. Vplyv tekhnolohii na rozvytok ekrannoho movlennia [Impact of Technology on Electronic Broadcasting Development]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 6 (2), pp.166-176. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.2.2023.289285

Kot, H. and Masiuk, M., 2020. Stvorennia imidzhevoho obrazu suchasnoho televeduchoho: aspekty vyraznosti ta perevtilennia [Creating the Image of a Modern TV Presenter: Aspects of Expressiveness and Transformation]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 3 (1), pp.48-56. https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202655

Kotliar, S. and Bondarchuk, B., 2020. Novyny v suchasnomu mediinomu dyskursi [News in Modern Media Discourse]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 3 (1), pp.29-37. https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202652

Kotliar, S. and Sirenko, I., 2019. Osoblyvosti modernizatsii telezhurnalistskykh praktyk v novynnomu onlain kontenti [Features of the Modernization of Television Journalistic Practices in Online News Content]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 2 (2), pp.137-144. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2.2019.185687

Kukharchuk, R. ed., 2014. Novyi zhurnalist: kak osvoit mediaprofessiiu [New journalist: how to master the media profession]. Kyiv: Brait Star Pablishing.

Kukuruza, N.V., 2010. Maisternist veduchoho [Mastery of the host]. Ivano-Frankivsk: Lileia- NV.

Nichols, B., 2001. Introduction to Documentary. [online] Bloomington: Indiana University Press. Available at: <https://eclass.aegean.gr/modules/document/file.php/CT-PMS498/Introduction%20to%20Documentary_Bill%20Nichols.pdf> [Accessed 26 January 2024].

Novyk, P., 2022. "Breshy meni": yak Kreml vytrachaie miliony dolariv na "fabryku propahandy" u SShA ["Lie to me": How the Kremlin is spending millions of dollars on a US "propaganda factory"]. Bihus.Info, [online] 07 September. Available at: <https://bihus.info/breshy-meni-yak-kreml-vytrachaye-miljony-dolariv-na-fabryku-propagandy-u-ssha/> [Accessed 27 January 2024].

Perliger, A., 2015. The Rationale of Political Assassinations. New York: Combating Terrorism Center at West Point.

Romaguera, J. and Thevenet, H.A. eds., 1989. Textos y Manifiestos del Cine: Estética. Escuelas. Movimientos. Disciplinas. Innovaciones. Madrid: Cátedra.

Trehub, H., 2022. Kateryna Hornostai: "Iakshcho hovoryty pro chesnist, to v ihrovomu kino tse pro te, shchob navit vyhadanyi svit mistyv rechi, yaki znaiesh iz vlasnoho dosvidu" [Kateryna Gornostay: "If we talk about honesty, then in game cinema it is about making even the fictional world contain things that you know from your own experience"]. Ukrainskyi tyzhden, [online] 26 January. Available at: <https://tyzhden.ua/kateryna-hornostaj-iakshcho-hovoryty-pro-chesnist-to-v-ihrovomu-kino-tse-pro-te-shchob-navit-vyhadanyj-svit-mistyv-rechi-iaki-znaiesh-iz-vlasnoho-dosvidu/> [Accessed 26 January 2024].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-30

Як цитувати

Венгер, О., & Ямбор, Х.-М. (2024). Ведучий у сучасному документальному кіно: в кадрі та поза ним. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 7(1), 8–19. https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.1.2024.302754

Номер

Розділ

ТЕЛЕЖУРНАЛІСТИКА ТА МАЙСТЕРНІСТЬ АКТОРА