Ведучий у сучасному документальному кіно: в кадрі та поза ним
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.7.1.2024.302754Ключові слова:
ведучий, документальне кіно, реконструкція, вплив, політичні вбивства, специфіка роботиАнотація
Мета дослідження – проаналізувати специфіку роботи ведучого в документальному кіно та окреслити обов’язки, які він виконує в кадрі та поза ним. Встановити вплив роботи ведучого на глядача. Дослідити художні засоби пошуку істинності в сучасному неігровому кіно. Визначити доцільність використання художньої реконструкції подій у неігровому фільмі. Встановити наслідки використання засобами масової інформації неправдивих даних. Методологія дослідження полягає у застосуванні теоретичного та емпіричного методів аналізу матеріалів (для дослідження наукових праць закордонних авторів, інформаційних джерел, а також сучасних документальних стрічок). На основі зібраної інформації проаналізовано тенденції використання художньої реконструкції та осмислено роль ведучого в кадрі. Також прослідковано різницю в роботі над художньою реконструкцією в минулому та тепер. Теоретично зібрана інформація була проаналізована на основі власного досвіду, а також розгляду та аналізу попередньо створених фільмів. Наукова новизна. Вперше проаналізовано специфіку роботи ведучого в документальному жанрі та встановлено ролі, які він може в собі поєднувати. Визначено вплив роботи ведучого на глядача. Досліджено художні засоби пошуку істинності в сучасному неігровому кіно. Проведено детальний аналіз використання методу художньої реконструкції в документальному жанрі. Досліджено етичне питання поширення недостовірної інформації та наслідки цього. Проаналізовано, як пропагандисти використовують інформацію на власну користь. Встановлено суспільну значущість порушення історично-резонансних тем у засобах масової інформації. Висновки. Обґрунтовано необхідність використання реконструкції та інших художніх засобів у документальних фільмах як способів додаткового утримання уваги глядача. Досліджено значущість ведучого як головного комунікатора з аудиторією, а також встановлено ролі та функції, які він може виконувати в цьому жанрі. Проаналізовано важливість передачі достовірних даних у засобах масової інформації та наслідки недотримання цього.
Посилання
Bakker, K. ed., 1999. Joris Ivens and the documentary context. Amsterdam: Amsterdam University Press.
Barnouw, E., 1993. Documentary: A History of the Non-fiction Film. 2nd ed. New York: Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/oso/9780195078985.001.0001
Bezruchko, O. and Chaikovska, V., 2020. Osoblyvosti vtilennia rezhyserskoho zadumu u dokumentalnomu filmi-sposterezhenni [Features of the Implementation of the Director’s Intent in Documentary Surveillance-film]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 3 (1), pp.65-74. https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202660
Bezruchko, O. and Sukhin, M., 2023. Animated documentaries in modern cinematic art: specifics of production. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 6 (2), pp. 241-251. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.2.2023.289310
Bezruchko, O., Desiatnyk, H., Ishchenko, M., Poleshko, S. and Porozhna, S., 2015. Maisternist televiziinoho veduchoho yak navchalna dystsyplina ta metodyka yii vykladannia [Mastery of television presenter as an educational discipline and its teaching method]. Kyiv: Kyivskyi mizhnarodnyi universytet.
Grierson, J., 2014. From "First Principles of Documentary" (UK, 1932). In: S. MacKenzie, ed. Film Manifestos and Global Cinema Cultures: A Critical Anthology. [e-book] Berkeley: University of California Press, pp.453-459. https://doi.org/10.1525/9780520957411-125
Havran, I. and Dubyna, M., 2020. Novynnyi kontent u suchasnomu priamoeternomu movlenni [News Content in Modern Live Broadcasting]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 3 (2), pp.175-181. https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.2.2020.217637
Honcharuk, S. and Marusenko, V., 2023. Vplyv tekhnolohii na rozvytok ekrannoho movlennia [Impact of Technology on Electronic Broadcasting Development]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 6 (2), pp.166-176. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.2.2023.289285
Kot, H. and Masiuk, M., 2020. Stvorennia imidzhevoho obrazu suchasnoho televeduchoho: aspekty vyraznosti ta perevtilennia [Creating the Image of a Modern TV Presenter: Aspects of Expressiveness and Transformation]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 3 (1), pp.48-56. https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202655
Kotliar, S. and Bondarchuk, B., 2020. Novyny v suchasnomu mediinomu dyskursi [News in Modern Media Discourse]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 3 (1), pp.29-37. https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202652
Kotliar, S. and Sirenko, I., 2019. Osoblyvosti modernizatsii telezhurnalistskykh praktyk v novynnomu onlain kontenti [Features of the Modernization of Television Journalistic Practices in Online News Content]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 2 (2), pp.137-144. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2.2019.185687
Kukharchuk, R. ed., 2014. Novyi zhurnalist: kak osvoit mediaprofessiiu [New journalist: how to master the media profession]. Kyiv: Brait Star Pablishing.
Kukuruza, N.V., 2010. Maisternist veduchoho [Mastery of the host]. Ivano-Frankivsk: Lileia- NV.
Nichols, B., 2001. Introduction to Documentary. [online] Bloomington: Indiana University Press. Available at: <https://eclass.aegean.gr/modules/document/file.php/CT-PMS498/Introduction%20to%20Documentary_Bill%20Nichols.pdf> [Accessed 26 January 2024].
Novyk, P., 2022. "Breshy meni": yak Kreml vytrachaie miliony dolariv na "fabryku propahandy" u SShA ["Lie to me": How the Kremlin is spending millions of dollars on a US "propaganda factory"]. Bihus.Info, [online] 07 September. Available at: <https://bihus.info/breshy-meni-yak-kreml-vytrachaye-miljony-dolariv-na-fabryku-propagandy-u-ssha/> [Accessed 27 January 2024].
Perliger, A., 2015. The Rationale of Political Assassinations. New York: Combating Terrorism Center at West Point.
Romaguera, J. and Thevenet, H.A. eds., 1989. Textos y Manifiestos del Cine: Estética. Escuelas. Movimientos. Disciplinas. Innovaciones. Madrid: Cátedra.
Trehub, H., 2022. Kateryna Hornostai: "Iakshcho hovoryty pro chesnist, to v ihrovomu kino tse pro te, shchob navit vyhadanyi svit mistyv rechi, yaki znaiesh iz vlasnoho dosvidu" [Kateryna Gornostay: "If we talk about honesty, then in game cinema it is about making even the fictional world contain things that you know from your own experience"]. Ukrainskyi tyzhden, [online] 26 January. Available at: <https://tyzhden.ua/kateryna-hornostaj-iakshcho-hovoryty-pro-chesnist-to-v-ihrovomu-kino-tse-pro-te-shchob-navit-vyhadanyj-svit-mistyv-rechi-iaki-znaiesh-iz-vlasnoho-dosvidu/> [Accessed 26 January 2024].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.