Особливості використання освітлення в процесі зйомки кінофільму
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.2.2023.289311Ключові слова:
світло, тінь, зображення, оператор, контраст, обʼєкт, кінофільмАнотація
Мета статті – проаналізувати роль освітлення в процесі зйомки кінофільму та окреслити основні аспекти впливу щодо якості створення кінозображення. Встановити роль використання різноманітних джерел освітлення під час створення аудіовізуального продукту. Виокремити особливості роботи з різноманітним освітленням. Довести важливість уміння користуватись джерелами світла в натурних і павільйонних локаціях. Визначити основні чинники, які впливають на якість створення візуального матеріалу. Методи дослідження. Були застосовані такі методи: теоретичний – аналіз кінофільмів, наукових публікацій з теми дослідження; узагальнення – вплив освітлення на якість візуального матеріалу; визначення взаємозалежності (світла, часу доби та допоміжних предметів, які впливають на створення кадру); емпіричний – систематизація власного досвіду, визначення взаємовпливу освітлення та якості візуального матеріалу. Наукова новизна. Уперше проаналізовано складники, які впливають на якість створення візуального зображення; проведено детальний аналіз взаємозалежності часу доби та освітлення в натурних умовах, які формують схему освітлення; за допомогою теоретичного аналізу кінофільмів визначено чинники, які впливають на якість візуального матеріалу. Висновки. У статті проаналізовано основні прийоми операторської роботи в процесі створення аудіовізуальних творів. Розглянуто поняття композиції кадру та майстерності передачі емоційного стану. Детально розглянуто використання різноманітних джерел освітлення на природних і штучних локаціях. Ґрунтуючись на аналізі аудіовізуальних продуктів провідних майстрів, доведено важливість уміння використання різних типів джерел освітлення. Сформовано перелік специфічних особливостей використання різних типів освітлення та окреслено ключові чинники, які мають прямий вплив на якість створення аудіовізуального твору.
Посилання
Aleksandrov, G., 1976. Epokha kino [The Age of Cinema]. Moscow: Politizdat.
Aristarko, G., 1966. Istoriia teorii kino [A History of Film Theories]. Moscow: Iskusstvo.
Bazen, A., 1972. Chto takoe Kino? [What is Cinema?]. Moscow: Iskusstvo.
Briukhovetska, L., 2011. Kinomystetstvo [Film art]. Kyiv: Lohos.
Brown, B., 2011. Cinematography: Theory and Practice: Image Making for Cinematographers and Directors. 2nd ed. Waltham: Focal Press. Vol. 1.
Deleuze, G., 1986. Cinema 1: The Movement-Image. Translated by H. Tomlinson and B. Habberjam. Minneapolis: University of Minnesota Press.
Delluc, L., 1924. Fotogeniia [Photogenia]. Translation by T.I. Sorokina. Moscow: Novye vekhi.
Dyko, L.P. and Golovnya, A.D., 1962. Fotokompozitciia [Photocomposition]. Moscow: Iskusstvo.
Dyko, L.P., 1977. Besedy o fotomasterstve [Conversations about photographic craftsmanship]. Moscow: Iskusstvo.
Forestier, L.P., 1945. Velikii nemoi: vospominaniia kinooperatora [The Great Silent: Memoirs of a Cinematographer]. Moscow: Goskinoizdat.
Gennar, M., 2016. Svitlo yak estetychnyi faktor u kinematohrafi [Light as an aesthetic factor in cinematography]. Academic Bulletin of Kyiv National Karpenko-Karyi University of Theatre, Cinema and Television, 18, pp.99-103.
Golovnya, A.D., 1965. Masterstvo kinooperatora [The skill of a cinematographer]. Moscow: Iskusstvo.
Hunter, F., Biver, S. and Fuqua, P., 2011. Light Science & Magic: An Introduction to Photographic Lighting. 4th ed. Waltham: Focal Press.
Itten, J., 1975. Design and Form: The Basic Course at the Bauhaus and Later. New York: Wiley.
Kilpatrick, D., 1984. Light and Lighting. London: Focal Press.
Kovsh, O. and Dziuba, M., 2022. Symbolism of Color in Cinema. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 5(2), pp.207-215. https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.2.2022.269532
Krakauer, Z., 2009. Vid Kaligari do Hitlera - psykholohichna istoriia nimetskoho kina [From Caligari to Hitler - a psychological history of German cinema]. Translated from the German by I. Andrushchenko. Kyiv: Hrani-T.
Lotman, Iu. and Tcivian, Iu., 1994. Dialog s ekranom [Dialogue with the screen]. Tallin: Aleksandra.
Parkinson, D., 1996. History of Film (World of Art). London: Thames & Hudson.
Sadul, Zh., 1961. Vseobshchaia istoriia kino [General history of cinema]. Moscow: Iskusstvo. Vol. 3. Kino stano-vitsia iskusstvom 1914-1920 [Cinema becomes art 1914-1920].
Timlin, E., Didenko, M., and Savchin, V., 2022. The Role of Cameraman in the Shooting of Commercials. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 5(2), pp.216-223. https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.2.2022.269536
Truffaut, F., 1987. Triuffo o Triuffo. Filmy moei zhizni [Truffaut on Truffaut. Movies of my life]. Moscow: Raduga.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.