Анімаційно-документальні фільми в сучасному кіномистецтві: специфіка виробництва
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.2.2023.289310Ключові слова:
анімадок, анімація, розкадровка, документалістика, ротоскопія, драматургія, сторібордистАнотація
Мета статті – проаналізувати особливості виробництва анімаційно-документальних фільмів у сучасному кінопроцесі; дослідити специфіку поєднання реальних фактів і подій з анімуванням послідовності сюжетних ліній у фільмах; окреслити сучасні техніки анімації та специфіку їх комбінування з відзнятим матеріалом, означити їхній вплив на глядача; розкрити особливості використання розкадровки під час організаційного та знімального процесів. Методи дослідження. У процесі дослідження використано такі методи: теоретично-порівняльний – зіставлення зарубіжних анімаційно-документальних фільмів минулого століття з сучасними; практичний – розкриття особливостей роботи над «анімадоками» та розкадровками в авторських і студійних проєктах; аналіз – визначення впливу аудіовізуальних засобів виразності на сприйняття глядачами анімаційної стилістики, звукового супроводу та контрапункту в анімаційно- документальному кіно. Наукова новизна. Уперше проаналізовано вплив стилістичних особливостей анімаційно-документальних фільмів на сприйняття глядачами відображених подій, систематизовано важливість використання розкадровки під час організаційного та знімального процесів в Україні, визначено основні аспекти в роботі із драматургією фільму та розглянуто проблематику використання нелінійної драматургії в анімаційних фільмах, розкрито відмінності у викладенні сюжету між художніми та анімаційно-документальними фільмами. Висновки. У статті проаналізовано особливості виробництва анімаційно-документальних фільмів у сучасному кінопроцесі, досліджено специфіку поєднання реальних фактів і подій з анімуванням послідовності сюжетних ліній у фільмах, визначено сучасні техніки анімації та особливості їх комбінування з відзнятим матеріалом, означено специфіку кіновиробництва та її вплив на глядача аудіовізуальними засобами виразності.
Посилання
Adams, B., 2009. When Documentaries Get Graphic: Animation Meets Actuality. International Documentary Association, [online] 18 March. Available at: <https://www.documentary.org/feature/when-documentaries-get-graphic-animation-meets-actuality> [Accessed 30 April 2023].
Bendazzi, D., 2020. Svitova istoriia animatsii. Knyha persha: Vid pochatku do Zolotoi doby [Animation: a world history. Vol. I: Foundations - The Golden Age]. Kyiv: ArtHuss.
Betancourt, M., 2016. The Power of Animation in Documentaries. Paste Magazine, [online] 9 October. Available at: <https://www.pastemagazine.com/movies/the-power-of-animation-in-documentaries/> [Accessed 30 April 2023].
Blazer, L., 2019. Animated Storytelling. 2nd ed. [e-book] Peachpit Press. Available at: <https://www.oreilly.com/library/view/animated-storytelling-2nd/9780135668023/> [Accessed 30 April 2023].
Bones, B., 2015. The Uses and Functionality of Animation in Documentary Filmmaking. Academia. [online] Available at: <https://www.academia.edu/40593231/The_Uses_and_Functionality_of_Animation_in_Documentary_Filmmaking> [Accessed 30 April 2023].
Canemaker, J., ed. 1988. Storytelling in animation: the art of the animated image. London: Samuel French Trade.
Coppola, F.F., 2021. Zhyve kino i tekhnika yoho vyrobnytstva [Live cinema and the technique of its production]. Kharkiv: Fabula.
Cristiano, G., 2005. Analyzing Storyboard. 2nd ed. [e-book] Lulu.com. Available at: <http://docplayer.net/> [Accessed 30 April 2023].
Cristiano, G., 2011. The storyboard artist: a guide to freelancing in film, TV, and advertising. Los Angeles: Michael Wiese Production.
Halligan, F., 2015. The art of movie storyboards: visualising the action of the world's greatest films. [e-book] Ilex. Available at: <https://books.google.com.ua> [Accessed 30 April 2023].
Havran, I. and Botvyn, M., 2020. Dokumentalne kino v suchasnomu ekrannomu dyskursi [Documentary cinema in contemporary screen discourse]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production, [e-journal] 3(1), pp.11-19. https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202649
Honcharuk, S. and Provorovskyi, O., 2020. Postanovcha realnist dokumentalnoho kino: proiavy ta smysly [The staged reality of documentary films: manifestations and meanings]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production, [e-journal] 3 (1), pp.83-91. https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202664
Schenkel, T., 1988. Storytelling as Remembering: Picturing the Past in Caroline Leafs the street. In: Canemaker, J., ed. Storytelling in animation: the art of the animated image. London: Samuel French Trade, pp.41-51.
Shyrman, R. and Syz, D., 2020. Osoblyvosti spetsyfiky vtilennia rezhyserskoho zadumu ekrannoho tvoru [Peculiarities of the implementation specificity of the director’s idea in the screen work]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production, 3 (1), pp.75-82. https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202663
Shyrman, R., 2008. Alkhimiia rezhissury. Master-klass [Directing Alchemy. Master Class]. Kyiv: Teleradiokurer.
Singer, G., 2007. The Secret of Pixar Storytelling. Animation World Network, [online] 19 March. Available at: <https://www.awn.com/animationworld/secret-pixar-storytelling> [Accessed 30 April 2023].
Solomon, Ch., 1988. Animation Is a Visual Medium. In: Canemaker, J., ed. Storytelling in animation: the art of the animated image. London: Samuel French Trade, pp.93-97.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.