Сучасні технології формування звукозорового образу фільму: аспекти взаємодії
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.2.2023.289309Ключові слова:
аудіоматеріали, візуал, цифрова фонограма, комп’ютерна графіка, фоліАнотація
Мета статті – проаналізувати сучасні технології створення звукозорового образу фільму та розкрити стрижневі аспекти взаємодії у процесі створення аудіовізуального продукту. Проаналізувати теорію звуку, дослідити процес створення кіно, розкрити методи, які використовують у кінематографі з метою формування звукозорового образу фільму. Методи дослідження. У дослідженні було використано методи теоретичного пізнання, а саме: аналізу – для вивчення теорії звуку та процесу створення фільмів; синтезу – для відображення взаємодії між основними елементами звукозорового образу фільму; конкретизації – для опису періодів, що є переломними для формування явища «образу» у кіно; порівняння – для характеристики минулого та сучасного досвіду в процесі формування звукозорового образу фільму. Наукова новизна. Уперше проаналізовано сучасні технології створення звукозорового образу фільму та розкрито головні аспекти взаємодії щодо формування явища «образу» в кіно. Результати дослідження привносять новий погляд з позиції взаємозв’язку теорії звуку з методами його запису та обробки. У дослідженні приділено увагу саме сучасним звукозоровим технологіям, які нині є малодослідженими. Також проведені паралелі між минулим і сучасним досвідом процесу формування звукозорового образу фільму. Висновки. З’ясовано, яку роль відіграють звукові та візуальні ефекти у фільмах; розглянуто теорію звуку та його класифікацію; проаналізовано процес зйомки фільмів; визначено найголовніші аспекти, на які слід звертати увагу для запису якісних аудіо- та відеоматеріалів під час підготовки знімального майданчика та в процесі самої зйомки; простежено взаємодію етапів формування звукозорового образу фільму в контексті застосування різних видів звуків; з’ясовано, що використання різних видів звукових ефектів і візуальних елементів залежить від жанру фільму.
Посилання
Ananiev, A., Barba, I. and Zheliezniak, S., 2018. Problematyka i perspektyvy vprovadzhennia yevropeiskoho zvukovoho standartu R128 [Problems and prospects of introduction of the European sound standard R128]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 2, pp.60-68. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2018.151811
Beck, J., 2010. The evolution of sound in cinema. In: W. Guynn, ed. The Routledge Companion to film history. London: Routledge, pp.64-77.
Bullerjahn, C., 2017. Analyse von Filmmusik und Musikvideos. In: E. Handbuch, ed. Qualitative Medienforschung. Berlin: UVK Verlagsgesellschaft, pp.534-545.
Chion, M., 2009. Film, a Sound Art. Translated by Claudia Gorbman. New York: Columbia University Press.
Cowan, P., 2019. Aesthetic elements of the cinematographic image. In: Cinematography in Progress, 3th International Conference on teaching and researching Cinematography, 4-6 April 2019. [online] Brussels: Royal Institute for Theatre, Cinema and Sound. Available at: <https://cinematographyinprogress.com/index.php/cito/article/view/27> [Accessed 25 April 2023].
Cunningham, S., 2022. Manipulating foley footsteps and character realism to influence audience perceptions of a 3D animated walk cycle. In: AM '22, Proceedings of the 17th International Audio Mostly Conference, 6-9 September 2022. [e-journal] New York: Association for Computing Machinery New York, pp.113-120. https://doi.org/10.1145/3561212.3561221
Gray, G., 2010. Cinema: a visual anthropology. New York: Berg.
Hanzl, R., 2019. Ways of expression: the impact of VFX technology on modern storytelling in film and interactive media production. [online] Available at: <https://goo.gl/YpAe1A> [Accessed 25 April 2023].
Kanwal, J.S., 2020. Contrapuntal and dialectical clash of music and visuals in films: synthesis from. The International journal of analytical and experimental modal analysis, [online] 12(1), pp.2598-2606. Available at: <http://ijaema.com/gallery/295-january-3325.pdf> [Accessed 25 April 2023].
Kim, J., 2022. The subjunctive mode, CGI, and digital editing: documentaries on the Yongsan massacre and the sewol ferry disaster. Concentric: Literary and Cultural Studies, [e-journal] 48 (1), pp.85-113. https://doi.org/10.6240/concentric.lit.202203_48(1).0004
Kobel, P., 2007. Silent movies: the birth of film and the triumph of movie culture. New York: Little, Brown and Company.
Leembruggen, G., 2015. Equalizing the Effects of Perforated Cinema Screens. In: AES, 57th International Conference the Future of Audio Entertainment Technology – Cinema, Television and the Internet, USA, 6 March 2015. [online] New York. Available at: <https://www.acousticdirections.com/wp-content/uploads/Equalizing%20the%20Effects%20of%20Perforated%20Cinema%20Screens%20Leembruggen%20v1.0.pdf> [Accessed 25 April 2023].
Lin, Y.-C., Gao, Z.-J., Chen, Z.-A., Yen, W.-T. and Huang, J.-P., 2009. A novel high transmittance color filter based on three layers inorganic thin film. Nanoscience and Nanotechnology Letters, [e-journal] 1 (3), pp.182-184. https://doi.org/10.1166/nnl.2009.1034
Lyons, С., 2014. Audio systems guide video and film production. [online] Available at: <https://content-files.shure.com/Pubs/audio-systems-guide-for-video-and-film-production/audio-systems-guide-for-video-and-film-production-english.pdf> [Accessed 25 April 2023].
Mariani, L., 2020. Film music - Part 2: The functions of music. Film language. Interactive workshops. [online] Available at: <https://www.researchgate.net/publication/341548502_Film_music_-_Part_2_The_functions_of_music > [Accessed 25 April 2023].
Moffat, D., Selfridge, R. and Reiss., J., 2019. Sound effect synthesis. In: M. Filimowicz, ed. Foundations in sound design for interactive media. New York: Routledge, pp.1-26. https://doi.org/10.4324/9781315106342-13
Murphy, J., 2015. Production sound mixing: the art and craft of sound recording for the moving image. London: Bloomsbury Academic. https://doi.org/10.5040/9781501307119
Musburger, R. and Kindem, G., 2004. The production process: analog and digital technologies. In: Introduction to Media Production. The Path to Digital Media Production. 3rd ed. New York: Routledge, pp.1-27.
Peace, P., Nageli, S. and Sprinkle, C., 2018. Moving microphone measurements for room response in cinema. In: Audio Engineering Society. Convention Paper, Presented at the 144th Convention, Milan, Italy, 23-26 May 2018. Article 9960. [online] Available at: <http://www.aes.org/e-lib/browse.cfm?elib=19477> [Accessed 25 April 2023].
Pusparasi, C. and wan Mahmud, A., 2019. Diffusion innovation in movies development: Computer generated imagery. International Journal on Social Science Economics and Art, 2 (4), pp.28-32.
Riazantsev, L. and Yevdokymenko, Y., 2021. Managing Stages of Film Sound Production. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 4(2), pp.244-251 https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.2.2021.248702
Rokishchuk, I. and Kalashnikov, O., 2019. Rol ekvalaizera v roboti z muzychnoiu materiieiu v konteksti stvorennia zvukovoho obrazu [The role of the equalizer in working with musical matter in the context of creating the sound image]. New pedagogical thought, [e-journal] 100 (4), pp.185-189. https://doi.org/10.37026/2520-6427-2019-100-4-185-189
Tamer, T. and Barkın, C., 2022. Immersive sound: Next step in the evolution of film sound experience. In: T. Tetik, A. Gürgen and N. Ulusoy, eds. Turkish Cinema and Television Industry in the Digital Streaming Era. [e-Book]. Berlin: Peter Lang Verlag, pp.51-62. https://doi.org/10.3726/b20191
Tetik, T., 2021. Desktop Cinema as a New Aesthetic Style in the Post-Pandemic Era: Watching the Movie through Protagonist’s Computer Screen. In: H.K. Süher, D. Denizel and T. Tetik, eds. New Communication in the Post-Pandemic Era: Media, Education, and Information, [e-Book]. Berlin: Peter Lang Verlag, pp.131-141. https://doi.org/10.3726/b18868
Vatanartiran, O., 2021. New Precariat: Voice-Over Artists Performing at Home in the Time of Global Pandemic. In: H.K. Süher, D. Denizel and T. Tetik. eds. New Communication in the Post- Pandemic Era: Media, Education, and Information, [e-Book]. Berlin: Peter Lang Verlag, pp.173- 192. https://doi.org/10.3726/b18868
Wasem, J., 2019. Great Live Sound: A practical guide for every sound tech. London: Great Sound Institute.
Whittington, W., 2007. Sound design and science fiction. Austin: University of Texas Press. https://doi.org/10.7560/714304
Wright, A., 2013. Making films sound better: The Transition to Dolby Sound in Hollywood Cinema. Ontario: Carleton University.
Yang, J. and Zhang, M., 2017. The optimized application and research of editing technology in 4K film creation. Boletin Tecnico/Technical Bulletin, 55(14), pp.116-120.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.