Сучасні технології формування звукозорового образу фільму: аспекти взаємодії

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.2.2023.289309

Ключові слова:

аудіоматеріали, візуал, цифрова фонограма, комп’ютерна графіка, фолі

Анотація

Мета статті – проаналізувати сучасні технології створення звукозорового образу фільму та розкрити стрижневі аспекти взаємодії у процесі створення аудіовізуального продукту. Проаналізувати теорію звуку, дослідити процес створення кіно, розкрити методи, які використовують у кінематографі з метою формування звукозорового образу фільму. Методи дослідження. У дослідженні було використано методи теоретичного пізнання, а саме: аналізу – для вивчення теорії звуку та процесу створення фільмів; синтезу – для відображення взаємодії між основними елементами звукозорового образу фільму; конкретизації – для опису періодів, що є переломними для формування явища «образу» у кіно; порівняння – для характеристики минулого та сучасного досвіду в процесі формування звукозорового образу фільму. Наукова новизна. Уперше проаналізовано сучасні технології створення звукозорового образу фільму та розкрито головні аспекти взаємодії щодо формування явища «образу» в кіно. Результати дослідження привносять новий погляд з позиції взаємозв’язку теорії звуку з методами його запису та обробки. У дослідженні приділено увагу саме сучасним звукозоровим технологіям, які нині є малодослідженими. Також проведені паралелі між минулим і сучасним досвідом процесу формування звукозорового образу фільму. Висновки. З’ясовано, яку роль відіграють звукові та візуальні ефекти у фільмах; розглянуто теорію звуку та його класифікацію; проаналізовано процес зйомки фільмів; визначено найголовніші аспекти, на які слід звертати увагу для запису якісних аудіо- та відеоматеріалів під час підготовки знімального майданчика та в процесі самої зйомки; простежено взаємодію етапів формування звукозорового образу фільму в контексті застосування різних видів звуків; з’ясовано, що використання різних видів звукових ефектів і візуальних елементів залежить від жанру фільму.

Біографії авторів

Лев Рязанцев, Київський національний університет культури і мистецтв

Заслужений працівник культури України, доцент

Валентин Лєвшаков, Київський університет культури

Магістр аудіовізуального мистецтва та виробництва

Посилання

Ananiev, A., Barba, I. and Zheliezniak, S., 2018. Problematyka i perspektyvy vprovadzhennia yevropeiskoho zvukovoho standartu R128 [Problems and prospects of introduction of the European sound standard R128]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 2, pp.60-68. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2018.151811

Beck, J., 2010. The evolution of sound in cinema. In: W. Guynn, ed. The Routledge Companion to film history. London: Routledge, pp.64-77.

Bullerjahn, C., 2017. Analyse von Filmmusik und Musikvideos. In: E. Handbuch, ed. Qualitative Medienforschung. Berlin: UVK Verlagsgesellschaft, pp.534-545.

Chion, M., 2009. Film, a Sound Art. Translated by Claudia Gorbman. New York: Columbia University Press.

Cowan, P., 2019. Aesthetic elements of the cinematographic image. In: Cinematography in Progress, 3th International Conference on teaching and researching Cinematography, 4-6 April 2019. [online] Brussels: Royal Institute for Theatre, Cinema and Sound. Available at: <https://cinematographyinprogress.com/index.php/cito/article/view/27> [Accessed 25 April 2023].

Cunningham, S., 2022. Manipulating foley footsteps and character realism to influence audience perceptions of a 3D animated walk cycle. In: AM '22, Proceedings of the 17th International Audio Mostly Conference, 6-9 September 2022. [e-journal] New York: Association for Computing Machinery New York, pp.113-120. https://doi.org/10.1145/3561212.3561221

Gray, G., 2010. Cinema: a visual anthropology. New York: Berg.

Hanzl, R., 2019. Ways of expression: the impact of VFX technology on modern storytelling in film and interactive media production. [online] Available at: <https://goo.gl/YpAe1A> [Accessed 25 April 2023].

Kanwal, J.S., 2020. Contrapuntal and dialectical clash of music and visuals in films: synthesis from. The International journal of analytical and experimental modal analysis, [online] 12(1), pp.2598-2606. Available at: <http://ijaema.com/gallery/295-january-3325.pdf> [Accessed 25 April 2023].

Kim, J., 2022. The subjunctive mode, CGI, and digital editing: documentaries on the Yongsan massacre and the sewol ferry disaster. Concentric: Literary and Cultural Studies, [e-journal] 48 (1), pp.85-113. https://doi.org/10.6240/concentric.lit.202203_48(1).0004

Kobel, P., 2007. Silent movies: the birth of film and the triumph of movie culture. New York: Little, Brown and Company.

Leembruggen, G., 2015. Equalizing the Effects of Perforated Cinema Screens. In: AES, 57th International Conference the Future of Audio Entertainment Technology – Cinema, Television and the Internet, USA, 6 March 2015. [online] New York. Available at: <https://www.acousticdirections.com/wp-content/uploads/Equalizing%20the%20Effects%20of%20Perforated%20Cinema%20Screens%20Leembruggen%20v1.0.pdf> [Accessed 25 April 2023].

Lin, Y.-C., Gao, Z.-J., Chen, Z.-A., Yen, W.-T. and Huang, J.-P., 2009. A novel high transmittance color filter based on three layers inorganic thin film. Nanoscience and Nanotechnology Letters, [e-journal] 1 (3), pp.182-184. https://doi.org/10.1166/nnl.2009.1034

Lyons, С., 2014. Audio systems guide video and film production. [online] Available at: <https://content-files.shure.com/Pubs/audio-systems-guide-for-video-and-film-production/audio-systems-guide-for-video-and-film-production-english.pdf> [Accessed 25 April 2023].

Mariani, L., 2020. Film music - Part 2: The functions of music. Film language. Interactive workshops. [online] Available at: <https://www.researchgate.net/publication/341548502_Film_music_-_Part_2_The_functions_of_music > [Accessed 25 April 2023].

Moffat, D., Selfridge, R. and Reiss., J., 2019. Sound effect synthesis. In: M. Filimowicz, ed. Foundations in sound design for interactive media. New York: Routledge, pp.1-26. https://doi.org/10.4324/9781315106342-13

Murphy, J., 2015. Production sound mixing: the art and craft of sound recording for the moving image. London: Bloomsbury Academic. https://doi.org/10.5040/9781501307119

Musburger, R. and Kindem, G., 2004. The production process: analog and digital technologies. In: Introduction to Media Production. The Path to Digital Media Production. 3rd ed. New York: Routledge, pp.1-27.

Peace, P., Nageli, S. and Sprinkle, C., 2018. Moving microphone measurements for room response in cinema. In: Audio Engineering Society. Convention Paper, Presented at the 144th Convention, Milan, Italy, 23-26 May 2018. Article 9960. [online] Available at: <http://www.aes.org/e-lib/browse.cfm?elib=19477> [Accessed 25 April 2023].

Pusparasi, C. and wan Mahmud, A., 2019. Diffusion innovation in movies development: Computer generated imagery. International Journal on Social Science Economics and Art, 2 (4), pp.28-32.

Riazantsev, L. and Yevdokymenko, Y., 2021. Managing Stages of Film Sound Production. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Art and Production, [e-journal] 4(2), pp.244-251 https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.2.2021.248702

Rokishchuk, I. and Kalashnikov, O., 2019. Rol ekvalaizera v roboti z muzychnoiu materiieiu v konteksti stvorennia zvukovoho obrazu [The role of the equalizer in working with musical matter in the context of creating the sound image]. New pedagogical thought, [e-journal] 100 (4), pp.185-189. https://doi.org/10.37026/2520-6427-2019-100-4-185-189

Tamer, T. and Barkın, C., 2022. Immersive sound: Next step in the evolution of film sound experience. In: T. Tetik, A. Gürgen and N. Ulusoy, eds. Turkish Cinema and Television Industry in the Digital Streaming Era. [e-Book]. Berlin: Peter Lang Verlag, pp.51-62. https://doi.org/10.3726/b20191

Tetik, T., 2021. Desktop Cinema as a New Aesthetic Style in the Post-Pandemic Era: Watching the Movie through Protagonist’s Computer Screen. In: H.K. Süher, D. Denizel and T. Tetik, eds. New Communication in the Post-Pandemic Era: Media, Education, and Information, [e-Book]. Berlin: Peter Lang Verlag, pp.131-141. https://doi.org/10.3726/b18868

Vatanartiran, O., 2021. New Precariat: Voice-Over Artists Performing at Home in the Time of Global Pandemic. In: H.K. Süher, D. Denizel and T. Tetik. eds. New Communication in the Post- Pandemic Era: Media, Education, and Information, [e-Book]. Berlin: Peter Lang Verlag, pp.173- 192. https://doi.org/10.3726/b18868

Wasem, J., 2019. Great Live Sound: A practical guide for every sound tech. London: Great Sound Institute.

Whittington, W., 2007. Sound design and science fiction. Austin: University of Texas Press. https://doi.org/10.7560/714304

Wright, A., 2013. Making films sound better: The Transition to Dolby Sound in Hollywood Cinema. Ontario: Carleton University.

Yang, J. and Zhang, M., 2017. The optimized application and research of editing technology in 4K film creation. Boletin Tecnico/Technical Bulletin, 55(14), pp.116-120.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-20

Як цитувати

Рязанцев, Л., & Лєвшаков, В. (2023). Сучасні технології формування звукозорового образу фільму: аспекти взаємодії. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 6(2), 224–240. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.2.2023.289309

Номер

Розділ

РЕЖИСУРА ТА ЗВУКОРЕЖИСУРА КІНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ