Специфіка звукових ефектів в ігровому кіно
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.2.2023.289307Ключові слова:
звук, ігрове кіно, ефекти, звукові ефекти кіно, звукозоровий образ, патернАнотація
Мета статті – проаналізувати специфіку звукових ефектів, використовуваних у кіно ігрового характеру, визначити методи залучення різноманітних варіацій звуків у кіно. З’ясувати процес створення звукових ефектів і простежити шлях розвитку історичних тенденцій у сфері створення звуків для кіно, а також спрогнозувати специфіку розвитку звукових ефектів в ігровому кіно в майбутньому. Методи дослідження. Були застосовані такі методи: теоретичний – для дослідження звукових ефектів в ігровому кіно, вивчення різних науково- практичних рекомендацій щодо роботи зі звуком; емпіричний – для використання набутих знань через особистий досвід; аналітичний – для пошуку взаємодії звуку з людиною; аналізу та синтезу, а також метод спостереження. Наукова новизна. Уперше досліджено специфіку звукових ефектів в ігровому кіно із залученням ретроспективного погляду на феноменальність об’єкта та його подальшу прогресивність, а також проаналізовано специфіку звукових ефектів, використовуваних у кіно ігрового характеру. У дослідженні розкрито специфічні аспекти трансформації звуку та звукових ефектів за допомогою використання різноманітних варіацій звуків, що можуть бути використані в ігровому кіно в майбутньому. Висновки. Проаналізовано специфіку звукових ефектів, використовуваних у кіно ігрового жанру. Визначено специфіку залучення різноманітних варіацій звуків, а також за допомогою методу спостереження та аналітичного висновку розкрито особливості процесу створення звукових ефектів. Особливу роль у дослідженні відіграло визначення історичних аспектів використання звукових ефектів в ігровому кіно, яке стало можливим через простеження шляху розвитку історичних тенденцій, а також спрямувало вектор дослідницького поля на проєкцію майбутнього.
Посилання
Ananiev, A., Barba, I. and Zheliezniak, S., 2018. Problematyka i perspektyvy vprovadzhennia yevropeiskoho zvukovoho standartu R128 [Problems and prospects of introduction of the European sound standard R128]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production, 2, pp.60-68. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2018.151811
But, O., 2015. Tvorcheskaia aranzhirovka zvukovogo polia v prostranstvennykh sistemakh [Creative organization of the sound field in surround systems]. Notes on art criticism, 28, pp.195-204.
But, O., 2018. Dialoh klasychnoho i modernoho napriamiv u zvukorezhysuri (Do pytannia vyznachennia profesii) [Dialogue of Classical and Modern Directions in Sound Engineering (On the Issue of Defining the Profession)]. Naukovyi visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu teatru, kino i telebachennia imeni I. K. Karpenka-Karoho, 22, pp.112-119.
Clifton, T., 1976. Music as Constituted Object. Music and Man, 2, pp. 73-98. https://doi.org/10.1080/01411897608574488
Demeshchenko, V.V., 2016. Vzaimodeistvie zvuka i izobrazheniia v sovremennom kinematograficheskom prostranstve [Interaction of sound and image in the contemporary cinematic space]. European Journal of Arts, 3, pp.9-14.
Eff, M., 2020. Audiovisual Aesthetics, interpretive and experiential positions. [online] Available at: <https://soundand.design/audiovisual-aesthetics-4-33590d82d193> [Accessed 12 May 2023].
Freudenberg, D., 2020. Sound Aesthetics for Film – Key Concepts for Budding Filmmakers. Raindance, [online] 17 May. Available at: <https://raindance.org/sound-aesthetics-for-film-key-concepts-for-budding-filmmakers/> [Accessed 12 May 2023].
Gavran, I. and Nikolaichenko, Ye., 2023. Sound director in modern program content of TV channels. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production, 6 (1), pp.29-37. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.1.2023.279231
Perri, M., n.d. Cinematic sound aesthetics. Mirko Perri Sound Blog. [online] Available at: <http://www.mirkoperri.com/cinematic-sound-aesthetics/> [Accessed 12 May 2023].
Riazantsev, L. and Yevdokymenko, Y., 2021. Managing Stages of Film Sound Production. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production, 4 (2), pp.244-251. https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.2.2021.248702
Shved, O.V., 2013. Khudozhni ta estetychni aspekty neverbalnoi komunikatsii [Artistic and aesthetic aspects of non-verbal communication]. Humanitarian education in technical universitites, 27, pp.423-437.
Trivedi, S., 2001. Expressiveness as a property of the music itself. Journal of Aesthetics and Art Criticism, 59 (4), pp. 411-420. https://doi.org/10.1111/0021-8529.00042
Yeremenko, L. and Kichapina, A., 2021. The Musical Arrangement of a Live-Action Film. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production, 4 (2), pp.252-259. https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.2.2021.248737
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.