Специфіка звукових ефектів в ігровому кіно

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.2.2023.289307

Ключові слова:

звук, ігрове кіно, ефекти, звукові ефекти кіно, звукозоровий образ, патерн

Анотація

Мета статті – проаналізувати специфіку звукових ефектів, використовуваних у кіно ігрового характеру, визначити методи залучення різноманітних варіацій звуків у кіно. З’ясувати процес створення звукових ефектів і простежити шлях розвитку історичних тенденцій у сфері створення звуків для кіно, а також спрогнозувати специфіку розвитку звукових ефектів в ігровому кіно в майбутньому. Методи дослідження. Були застосовані такі методи: теоретичний – для дослідження звукових ефектів в ігровому кіно, вивчення різних науково- практичних рекомендацій щодо роботи зі звуком; емпіричний – для використання набутих знань через особистий досвід; аналітичний – для пошуку взаємодії звуку з людиною; аналізу та синтезу, а також метод спостереження. Наукова новизна. Уперше досліджено специфіку звукових ефектів в ігровому кіно із залученням ретроспективного погляду на феноменальність об’єкта та його подальшу прогресивність, а також проаналізовано специфіку звукових ефектів, використовуваних у кіно ігрового характеру. У дослідженні розкрито специфічні аспекти трансформації звуку та звукових ефектів за допомогою використання різноманітних варіацій звуків, що можуть бути використані в ігровому кіно в майбутньому. Висновки. Проаналізовано специфіку звукових ефектів, використовуваних у кіно ігрового жанру. Визначено специфіку залучення різноманітних варіацій звуків, а також за допомогою методу спостереження та аналітичного висновку розкрито особливості процесу створення звукових ефектів. Особливу роль у дослідженні відіграло визначення історичних аспектів використання звукових ефектів в ігровому кіно, яке стало можливим через простеження шляху розвитку історичних тенденцій, а також спрямувало вектор дослідницького поля на проєкцію майбутнього.

Біографії авторів

Вадим Скуратівський, Київський національний університет культури і мистецтв

Заслужений діяч мистецтв України, доктор мистецтвознавства, академік Національної академії мистецтв України, професор

Валерій Андрієнко, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістр аудіовізуального мистецтва та виробництва

Посилання

Ananiev, A., Barba, I. and Zheliezniak, S., 2018. Problematyka i perspektyvy vprovadzhennia yevropeiskoho zvukovoho standartu R128 [Problems and prospects of introduction of the European sound standard R128]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production, 2, pp.60-68. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2018.151811

But, O., 2015. Tvorcheskaia aranzhirovka zvukovogo polia v prostranstvennykh sistemakh [Creative organization of the sound field in surround systems]. Notes on art criticism, 28, pp.195-204.

But, O., 2018. Dialoh klasychnoho i modernoho napriamiv u zvukorezhysuri (Do pytannia vyznachennia profesii) [Dialogue of Classical and Modern Directions in Sound Engineering (On the Issue of Defining the Profession)]. Naukovyi visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu teatru, kino i telebachennia imeni I. K. Karpenka-Karoho, 22, pp.112-119.

Clifton, T., 1976. Music as Constituted Object. Music and Man, 2, pp. 73-98. https://doi.org/10.1080/01411897608574488

Demeshchenko, V.V., 2016. Vzaimodeistvie zvuka i izobrazheniia v sovremennom kinematograficheskom prostranstve [Interaction of sound and image in the contemporary cinematic space]. European Journal of Arts, 3, pp.9-14.

Eff, M., 2020. Audiovisual Aesthetics, interpretive and experiential positions. [online] Available at: <https://soundand.design/audiovisual-aesthetics-4-33590d82d193> [Accessed 12 May 2023].

Freudenberg, D., 2020. Sound Aesthetics for Film – Key Concepts for Budding Filmmakers. Raindance, [online] 17 May. Available at: <https://raindance.org/sound-aesthetics-for-film-key-concepts-for-budding-filmmakers/> [Accessed 12 May 2023].

Gavran, I. and Nikolaichenko, Ye., 2023. Sound director in modern program content of TV channels. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production, 6 (1), pp.29-37. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.1.2023.279231

Perri, M., n.d. Cinematic sound aesthetics. Mirko Perri Sound Blog. [online] Available at: <http://www.mirkoperri.com/cinematic-sound-aesthetics/> [Accessed 12 May 2023].

Riazantsev, L. and Yevdokymenko, Y., 2021. Managing Stages of Film Sound Production. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production, 4 (2), pp.244-251. https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.2.2021.248702

Shved, O.V., 2013. Khudozhni ta estetychni aspekty neverbalnoi komunikatsii [Artistic and aesthetic aspects of non-verbal communication]. Humanitarian education in technical universitites, 27, pp.423-437.

Trivedi, S., 2001. Expressiveness as a property of the music itself. Journal of Aesthetics and Art Criticism, 59 (4), pp. 411-420. https://doi.org/10.1111/0021-8529.00042

Yeremenko, L. and Kichapina, A., 2021. The Musical Arrangement of a Live-Action Film. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production, 4 (2), pp.252-259. https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.2.2021.248737

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-20

Як цитувати

Скуратівський, В., & Андрієнко, В. (2023). Специфіка звукових ефектів в ігровому кіно. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 6(2), 204–212. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.2.2023.289307

Номер

Розділ

РЕЖИСУРА ТА ЗВУКОРЕЖИСУРА КІНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ