Художні та технічні засоби реалізації режисерського задуму в сучасній кіноіндустрії

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.1.2023.279247

Ключові слова:

режисер, режисерський задум, кіноіндустрія, кінофільм, мистецтво, інноваційні технології, художній образ

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати тенденції та технології у сучасному кінематографі, які з’явилися в процесі технічного та цифрового прогресу. Дослідити особливості специфіки втілення художніх і технічних засобів реалізації режисерського задуму в сучасній кіноіндустрії. Довести нерозривний зв’язок техніки (технічних засобів) та художньої творчості режисера. Методологія дослідження полягає у застосуванні таких методів: теоретичного – для аналізу та систематизації літератури з проблеми дослідження; термінологічного – для уточнення базових понять (творчий задум, звук, колір, формат, монтаж, 3D-технології); аналізу та синтезу теоретичного та практичного матеріалу за темою «режисерський задум», що дали змогу розглянути об’єкт дослідження як у цілому, так і його проєкції. Наукова новизна полягає в новаторському підході до вивчення предмета дослідження, який знаходиться в міждисциплінарній області – між використанням сучасних технологій і режисерським мистецтвом. Акцентовано на синтезі різнорідних за своїм походженням інструментів створення якісного продукту кіноіндустрії – від режисерського творчого задуму та написання сценарію до використання сучасних 3D-технологій у кіноіндустрії. Набули подальшого розвитку питання збереження балансу між комп’ютеризованим продуктом кіноіндустрії та традиційним; дотримання цього балансу, що залежить, з одного боку, від потреб цільової аудиторії, а з іншого – від втілення особистого режисерського задуму. Висновки. У статті проаналізовано художні та технічні засоби втілення режисерського задуму в сучасному кінематографі. За допомогою аналізу фахової літератури та джерел інформації доведено, що семіотичне поєднання зображення і звуку, формату, кольору, монтажу та хронометражу кадру повинно кооперуватися з власним світобаченням режисера. Визначено чинники, які впливають на професійне застосування інноваційних технологій і водночас висвітлюють сюжет та ідею режисера.

Біографії авторів

Олена Венгер, Київський національний університет культури і мистецтв

Викладач кафедри тележурналістики та майстерності актора

Максим Коцький, Київський університет культури

Магістр аудіовізуального мистецтва та виробництва

Посилання

Bezruchko, O. and Chaikovska, V., 2020. Osoblyvosti vtilennia rezhyserskoho zadumu u dokumentalnomu filmi-sposterezhenni [Peculiarities of the realization of the director's idea in the observational documentary film]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production, 3 (1), pp.65-74. https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202660

Desiatnyk, H.O., 2018. Profesiia: rezhyser kino i telebachennia [Profession: film and television director]. Kyiv: Taras Shevchenko National University of Kyiv, Institute of Journalism.

Fisher, V.M., 2021. Prahmatychni aspekty innovatsiinykh zasobiv vyraznosti art-proiektiv [Pragmatic aspects of innovative expressive means of art projects]. Grail of Science, 1, pp.552- 553.

Horpenko, V.H., 2000. Arkhitektonika filmu: Rezhyserski zasoby i sposoby formuvannia struktury ekrannoho vydovyshcha [Film architecture: Director's means and ways of forming the structure of the screen spectacle]. Abstract of the Doctor of Art History. Ukrainian National Tchaikovsky Academy of Music.

Lastra, J., 2000. Sound Technology and the American Cinema. Perception, Representation, Modernity. New York: Columbia University Press. https://doi.org/10.7312/last11516

Melnyk, M. and Fisher, V., 2021. Khudozhno-estetychni aspekty innovatsiinykh tekhnolohii u rezhysuri shou [Artistic and aesthetic aspects of innovative technologies in show directing]. Current issues of the humanities, 39 (2), pp.48-52. https://doi.org/10.24919/2308-4863/39-2-8

Melnyk, M.M., 2012. Profesiini yakosti rezhysera yak fakhivtsia stsenichnykh mystetstv [Professional qualities of a director as a performing arts specialist]. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 2, pp.126-130.

Shyrman, R. and Syz, D., 2020. Osoblyvosti spetsyfiky vtilennia rezhyserskoho zadumu ekrannoho tvoru [Features of the specificity of the realization of the director's idea of a screen work]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production, 3 (1) pp.75-82. https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202663

Shyrman, R., 2019. Rezhyserske vyrishennia ekrannoho tvoru [Director's decision of a screen work]. Kyiv: Publishing Center of Kyiv National University of Culture and Arts

Sovhyra, T.I., 2018. Vykorystannia tekhnichnykh mozhlyvostei vizualnoho mystetstva v stsenichnomu prostori [Using the technical capabilities of visual art in the stage space]. Bulletin of KNUKiM. Series in Arts, 38, pp.60-70. https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141743

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-30

Як цитувати

Венгер, О., & Коцький, М. (2023). Художні та технічні засоби реалізації режисерського задуму в сучасній кіноіндустрії. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 6(1), 83–91. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.1.2023.279247

Номер

Розділ

РЕЖИСУРА ТА ЗВУКОРЕЖИСУРА КІНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ