Художні та технічні засоби реалізації режисерського задуму в сучасній кіноіндустрії
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.1.2023.279247Ключові слова:
режисер, режисерський задум, кіноіндустрія, кінофільм, мистецтво, інноваційні технології, художній образАнотація
Мета дослідження – проаналізувати тенденції та технології у сучасному кінематографі, які з’явилися в процесі технічного та цифрового прогресу. Дослідити особливості специфіки втілення художніх і технічних засобів реалізації режисерського задуму в сучасній кіноіндустрії. Довести нерозривний зв’язок техніки (технічних засобів) та художньої творчості режисера. Методологія дослідження полягає у застосуванні таких методів: теоретичного – для аналізу та систематизації літератури з проблеми дослідження; термінологічного – для уточнення базових понять (творчий задум, звук, колір, формат, монтаж, 3D-технології); аналізу та синтезу теоретичного та практичного матеріалу за темою «режисерський задум», що дали змогу розглянути об’єкт дослідження як у цілому, так і його проєкції. Наукова новизна полягає в новаторському підході до вивчення предмета дослідження, який знаходиться в міждисциплінарній області – між використанням сучасних технологій і режисерським мистецтвом. Акцентовано на синтезі різнорідних за своїм походженням інструментів створення якісного продукту кіноіндустрії – від режисерського творчого задуму та написання сценарію до використання сучасних 3D-технологій у кіноіндустрії. Набули подальшого розвитку питання збереження балансу між комп’ютеризованим продуктом кіноіндустрії та традиційним; дотримання цього балансу, що залежить, з одного боку, від потреб цільової аудиторії, а з іншого – від втілення особистого режисерського задуму. Висновки. У статті проаналізовано художні та технічні засоби втілення режисерського задуму в сучасному кінематографі. За допомогою аналізу фахової літератури та джерел інформації доведено, що семіотичне поєднання зображення і звуку, формату, кольору, монтажу та хронометражу кадру повинно кооперуватися з власним світобаченням режисера. Визначено чинники, які впливають на професійне застосування інноваційних технологій і водночас висвітлюють сюжет та ідею режисера.
Посилання
Bezruchko, O. and Chaikovska, V., 2020. Osoblyvosti vtilennia rezhyserskoho zadumu u dokumentalnomu filmi-sposterezhenni [Peculiarities of the realization of the director's idea in the observational documentary film]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production, 3 (1), pp.65-74. https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202660
Desiatnyk, H.O., 2018. Profesiia: rezhyser kino i telebachennia [Profession: film and television director]. Kyiv: Taras Shevchenko National University of Kyiv, Institute of Journalism.
Fisher, V.M., 2021. Prahmatychni aspekty innovatsiinykh zasobiv vyraznosti art-proiektiv [Pragmatic aspects of innovative expressive means of art projects]. Grail of Science, 1, pp.552- 553.
Horpenko, V.H., 2000. Arkhitektonika filmu: Rezhyserski zasoby i sposoby formuvannia struktury ekrannoho vydovyshcha [Film architecture: Director's means and ways of forming the structure of the screen spectacle]. Abstract of the Doctor of Art History. Ukrainian National Tchaikovsky Academy of Music.
Lastra, J., 2000. Sound Technology and the American Cinema. Perception, Representation, Modernity. New York: Columbia University Press. https://doi.org/10.7312/last11516
Melnyk, M. and Fisher, V., 2021. Khudozhno-estetychni aspekty innovatsiinykh tekhnolohii u rezhysuri shou [Artistic and aesthetic aspects of innovative technologies in show directing]. Current issues of the humanities, 39 (2), pp.48-52. https://doi.org/10.24919/2308-4863/39-2-8
Melnyk, M.M., 2012. Profesiini yakosti rezhysera yak fakhivtsia stsenichnykh mystetstv [Professional qualities of a director as a performing arts specialist]. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 2, pp.126-130.
Shyrman, R. and Syz, D., 2020. Osoblyvosti spetsyfiky vtilennia rezhyserskoho zadumu ekrannoho tvoru [Features of the specificity of the realization of the director's idea of a screen work]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Audiovisual Arts and Production, 3 (1) pp.75-82. https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202663
Shyrman, R., 2019. Rezhyserske vyrishennia ekrannoho tvoru [Director's decision of a screen work]. Kyiv: Publishing Center of Kyiv National University of Culture and Arts
Sovhyra, T.I., 2018. Vykorystannia tekhnichnykh mozhlyvostei vizualnoho mystetstva v stsenichnomu prostori [Using the technical capabilities of visual art in the stage space]. Bulletin of KNUKiM. Series in Arts, 38, pp.60-70. https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141743
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.