Музична та шумова палітра звукового супроводу зображення пейзажів в аудіовізуальному творі
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.1.2023.279238Ключові слова:
музика, фолктроніка, аудіовізуальний твір, фолк, звукорежисура, саунд-продюсування, зведення, пейзаж, віртуальний оркестрАнотація
Мета дослідження – проаналізувати критерії поєднання народного звучання із сучасним, особливості його зведення і відтворення на екрані; визначити зображальні властивості музики і шумів в аудіовізуальному мистецтві; дослідити техніки та підхід до роботи над музичним альбомом у жанрі фолктроніка, а також його допоміжні властивості в екранному творі. Методологія дослідження полягає у застосуванні таких методів: теоретичного – для аналізу публікацій, що стосуються властивостей звуку в кінематографі; емпіричного – для систематизації власного досвіду, визначення прийомів у роботі саунд-продюсера над композицією візуального матеріалу; узагальнення – для формування висновків на основі опрацьованої літератури; систематизації, за допомогою якого інформаційний блок наукового дослідження зібрано і систематизовано в контексті технічної й творчої складових щодо властивостей звуку. Наукова новизна. Вперше досліджено та обґрунтовано можливості поєднання народної й електронної музики разом із віртуальним оркестром у контексті зображення звукових пейзажів, що доповнюватимуть аудіовізуальний твір. Уперше поняття «звукового пейзажу» проілюстровано в екранній формі через візерункові абстракції, що дає слухачеві можливість уяви власної картини за допомогою інтерактивно-творчої взаємодії; описано тонкощі побудови такого пейзажу і його аудіального втілення, роль звукового інструментарію у створенні такого твору. Розкрито можливості фолктроніки як самостійного жанру, який об’єднує народне звучання із сучасним, його поєднання із шумами в рамках альбому, що відтворюються на екрані через візуалізацію. Висновки. У статті проаналізовано поєднання народного звучання із сучасним, визначено зображальні властивості музичної, а також шумової складових, їх поєднання в контексті екранного твору. Досліджено технічний аспект роботи над альбомом, наголошено на важливості пріоритетності в контексті поєднання звукових складових в аудіовізуальному мистецтві. За допомогою відповідних джерел підкреслені основні думки, що стосуються аудіальної складової картини.
Посилання
But, O.V., 2015. Tvorcheskaia aranzhyrovka zvukovoho polia v prostranstvennikh systemakh [Creative arrangement of the sound field in spatial systems]. Notes on art criticism, 28, pp.195-204.
But, O.V., 2018. Dialoh klasychnoho i modernoho napriamiv u zvukorezhysuri (Do pytannia vyznachennia profesii) [Dialogue of classical and modern directions in sound engineering (To the issue of defining the profession)]. Naukovyi visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu teatru, kino i telebachennia imeni I. K. Karpenka-Karoho, 22, pp.112-119.
Haidenko, I.A., 2008. Zastosuvannia kompiuternykh metodiv pry instrumentuvanni ta aranzhuvanni muzychnykh tvoriv [Application of computer methods in instrumentation and arrangement of musical works]. Bulletin of Kharkiv state academy of design and arts, 7, pp.46-51.
Karnak, A.M., 2005. Novi kompʼiuterni tekhnolohii v suchasnii muzytsi ta kontseptsiia tvorchoho protsesu [New computer technologies in modern music and the concept of the creative process]. In: Suchasne mystetstvo [Contemporary art]. Kyiv: Akta. Issue 2, pp.123-135.
Khliebnykova, L.O., Nazemnova, T.O., Mishchenko, N.I. and Dorohan, L.O., 2015. Muzychne mystetstvo [Musical art]. Kharkiv: Ranok.
Mamzurenko, O., 2021. Navchytysia slukhaty: khto taki muzychni prodiusery ta chomu vony vazhlyvi [Learning to listen: who are music producers and why are they important]. Na chasi, [online] July 22. Available at: <https://nachasi.com/music/2021/07/22/navchytysya-sluhaty-hto-taki-muzychni-prodyusery-ta-chomu-vony-vazhlyvi/> [Accessed 29 September 2022].
Niuell, F., 2015. Masterynh: pohliad zseredyny [Mastering: An Inside View]. Translation: O. Kravchenko, O. Naumenko, A. Subbotin. Kyiv: Komora.
Riazantsev, L.V., 2015. Zvukorezhysura [Sound direction]. Kyiv: Publishing Center of Kyiv National University of Culture and Arts.
Zheliezniak, S.V., 2019a. Zvukova skulptura: syntetychne kulturne yavyshche [Sound sculpture: a synthetic cultural phenomenon]. In: Filosofiia tekstu v suchasnii kulturi [Philosophy of the text in modern culture], Proceedings of the International Scientific and Practical Conference. Kyiv, Ukraine, March 29, 2019. Kyiv: Kyiv National University of Culture and Arts, pp. 79-82.
Zheliezniak, S.V., 2019b. Osoblyvosti vykorystannia zvuku v suchasnomu telebachenni i multimedia [Peculiarities of using sound in modern television and multimedia]. Artistic Culture. Topical Issues, 15(2), pp.22-27. https://doi.org/10.31500/1992-5514.15(2).2019.186120
Zheliezniak, S.V., 2022. Transformatsii zvukozorovoho obrazu v suchasnii audiovizualnii kulturi [Transformations of the audio-visual image in modern audiovisual culture]. Dissertation of the Doctor of Philosophy. Kyiv National University of Culture and Arts.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.