Музична та шумова палітра звукового супроводу зображення пейзажів в аудіовізуальному творі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.1.2023.279238

Ключові слова:

музика, фолктроніка, аудіовізуальний твір, фолк, звукорежисура, саунд-продюсування, зведення, пейзаж, віртуальний оркестр

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати критерії поєднання народного звучання із сучасним, особливості його зведення і відтворення на екрані; визначити зображальні властивості музики і шумів в аудіовізуальному мистецтві; дослідити техніки та підхід до роботи над музичним альбомом у жанрі фолктроніка, а також його допоміжні властивості в екранному творі. Методологія дослідження полягає у застосуванні таких методів: теоретичного – для аналізу публікацій, що стосуються властивостей звуку в кінематографі; емпіричного – для систематизації власного досвіду, визначення прийомів у роботі саунд-продюсера над композицією візуального матеріалу; узагальнення – для формування висновків на основі опрацьованої літератури; систематизації, за допомогою якого інформаційний блок наукового дослідження зібрано і систематизовано в контексті технічної й творчої складових щодо властивостей звуку. Наукова новизна. Вперше досліджено та обґрунтовано можливості поєднання народної й електронної музики разом із віртуальним оркестром у контексті зображення звукових пейзажів, що доповнюватимуть аудіовізуальний твір. Уперше поняття «звукового пейзажу» проілюстровано в екранній формі через візерункові абстракції, що дає слухачеві можливість уяви власної картини за допомогою інтерактивно-творчої взаємодії; описано тонкощі побудови такого пейзажу і його аудіального втілення, роль звукового інструментарію у створенні такого твору. Розкрито можливості фолктроніки як самостійного жанру, який об’єднує народне звучання із сучасним, його поєднання із шумами в рамках альбому, що відтворюються на екрані через візуалізацію. Висновки. У статті проаналізовано поєднання народного звучання із сучасним, визначено зображальні властивості музичної, а також шумової складових, їх поєднання в контексті екранного твору. Досліджено технічний аспект роботи над альбомом, наголошено на важливості пріоритетності в контексті поєднання звукових складових в аудіовізуальному мистецтві. За допомогою відповідних джерел підкреслені основні думки, що стосуються аудіальної складової картини.

Біографії авторів

Вадим Скуратівський, Київський національний університет культури і мистецтв

Доктор мистецтвознавства, професор, заслужений діяч мистецтв України, академік Національної академії мистецтв України

Владислав Глущенко, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістр аудіовізуального мистецтва та виробництва

Посилання

But, O.V., 2015. Tvorcheskaia aranzhyrovka zvukovoho polia v prostranstvennikh systemakh [Creative arrangement of the sound field in spatial systems]. Notes on art criticism, 28, pp.195-204.

But, O.V., 2018. Dialoh klasychnoho i modernoho napriamiv u zvukorezhysuri (Do pytannia vyznachennia profesii) [Dialogue of classical and modern directions in sound engineering (To the issue of defining the profession)]. Naukovyi visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu teatru, kino i telebachennia imeni I. K. Karpenka-Karoho, 22, pp.112-119.

Haidenko, I.A., 2008. Zastosuvannia kompiuternykh metodiv pry instrumentuvanni ta aranzhuvanni muzychnykh tvoriv [Application of computer methods in instrumentation and arrangement of musical works]. Bulletin of Kharkiv state academy of design and arts, 7, pp.46-51.

Karnak, A.M., 2005. Novi kompʼiuterni tekhnolohii v suchasnii muzytsi ta kontseptsiia tvorchoho protsesu [New computer technologies in modern music and the concept of the creative process]. In: Suchasne mystetstvo [Contemporary art]. Kyiv: Akta. Issue 2, pp.123-135.

Khliebnykova, L.O., Nazemnova, T.O., Mishchenko, N.I. and Dorohan, L.O., 2015. Muzychne mystetstvo [Musical art]. Kharkiv: Ranok.

Mamzurenko, O., 2021. Navchytysia slukhaty: khto taki muzychni prodiusery ta chomu vony vazhlyvi [Learning to listen: who are music producers and why are they important]. Na chasi, [online] July 22. Available at: <https://nachasi.com/music/2021/07/22/navchytysya-sluhaty-hto-taki-muzychni-prodyusery-ta-chomu-vony-vazhlyvi/> [Accessed 29 September 2022].

Niuell, F., 2015. Masterynh: pohliad zseredyny [Mastering: An Inside View]. Translation: O. Kravchenko, O. Naumenko, A. Subbotin. Kyiv: Komora.

Riazantsev, L.V., 2015. Zvukorezhysura [Sound direction]. Kyiv: Publishing Center of Kyiv National University of Culture and Arts.

Zheliezniak, S.V., 2019a. Zvukova skulptura: syntetychne kulturne yavyshche [Sound sculpture: a synthetic cultural phenomenon]. In: Filosofiia tekstu v suchasnii kulturi [Philosophy of the text in modern culture], Proceedings of the International Scientific and Practical Conference. Kyiv, Ukraine, March 29, 2019. Kyiv: Kyiv National University of Culture and Arts, pp. 79-82.

Zheliezniak, S.V., 2019b. Osoblyvosti vykorystannia zvuku v suchasnomu telebachenni i multimedia [Peculiarities of using sound in modern television and multimedia]. Artistic Culture. Topical Issues, 15(2), pp.22-27. https://doi.org/10.31500/1992-5514.15(2).2019.186120

Zheliezniak, S.V., 2022. Transformatsii zvukozorovoho obrazu v suchasnii audiovizualnii kulturi [Transformations of the audio-visual image in modern audiovisual culture]. Dissertation of the Doctor of Philosophy. Kyiv National University of Culture and Arts.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-30

Як цитувати

Скуратівський, В., & Глущенко, В. (2023). Музична та шумова палітра звукового супроводу зображення пейзажів в аудіовізуальному творі. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 6(1), 64–74. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.1.2023.279238

Номер

Розділ

РЕЖИСУРА ТА ЗВУКОРЕЖИСУРА КІНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ