Прояви драматургії в ігровому кіно

Автор(и)

  • Роман Ширман Київський національний університет культури і мистецтв; Національна академія мистецтв України, Україна https://orcid.org/0000-0003-4900-7791
  • Дмитро Бердніков Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0001-9993-6180

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.2.2022.269528

Ключові слова:

драматургія, ігрове кіно, конфлікт, драматургія в кіно, драматичний конфлікт, звукова драматургія

Анотація

Мета дослідження – дослідити прояви драматургії в ігровому кіно, розглянути драматургію та конфліктність як основні аспекти ігрового кіно для формування інтересу в глядачів. Методологія дослідження базується на використанні аналітичного і системного методів (для осмислення основних принципів конфлікту внаслідок опрацювання теоретичного матеріалу та аналізу специфіки його інтерпретації в художній структурі фільму, визначення його місця у побудові кінотвору); методу теоретичного узагальнення (для підбиття підсумків щодо прояву драматургії в ігровому кіно та його ролі у формуванні інтересу в глядачів). Наукова новизна. Сучасна кіноіндустрія побудована на різноманітних історіях, в основу яких закладено драматизм сюжету, що будується на конфліктності (конфлікт між народами, країнами, світами). Опрацьовано сучасну літературу, зокрема українських авторів, що дало змогу дійти висновків щодо зацікавленості окресленою тематикою в контексті вітчизняної теоретичної думки. Висновки. Драматургія в ігровому кіно – це спосіб організації матеріалу та прийоми динаміки глядацького інтересу. Драматургія, побудована відповідно до сучасних потреб глядача, формує успіх і високий рейтинг ігрового кіно. Внаслідок аналізу теоретичних джерел та розгляду окремих зразків кінематографічного мистецтва можна зробити висновки щодо принципових відмінностей у побудові колізії екранного видовища з літературним твором. Завдяки цьому вдалось окреслити специфічні засоби, за допомогою яких режисер чи драматург кіноіндустрії може досягти поставленої мети.

Біографії авторів

Роман Ширман, Київський національний університет культури і мистецтв; Національна академія мистецтв України

Заслужений діяч мистецтв України, професор; член-кореспондент

Дмитро Бердніков, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістр аудіовізуального мистецтва та виробництва

Посилання

Briukhovetska, L.I., 2011. Kinomystetstvo [Cinematography]. Kyiv: Logos.

Desiatnyk, H.O., 2015. Vid zadumu do ekrana: teksty lektsii [From idea to screen: lecture texts]. Kyiv.

Desiatnyk, H.O. and Lymar, L.D., 2020. Osnovy aktorskoi maisternosti v ekrannii tvorchosti [Basics of acting skills in screen creativity]. Kyiv: Institute of Journalism of Taras Shevchenko National University of Kyiv.

Hirnyk, A.M. and Rezanenko, V.F., 2012. Concept "konflikt" u zakhidnii kulturi ta v kulturi tradytsiinykh suspilstv Dalekoho Skhodu [The concept of "conflict" in Western culture and in the culture of traditional societies of the Far East]. Naukovi zapysky NaUKMA. Pedahohichni, psykholohichni nauky ta sotsialna robota, 136, pp.37-42.

Horevalov, S.I. and Desiatnyk, H.O., 2014. Vstup do spetsialnosti kino-, telemystetstvo [Introduction to the specialty of film and television arts]. Kyiv: Taras Shevchenko National University of Kyiv.

Kuzmenko, O., 2012. Kino yak instrument formuvannia natsionalnoi identychnosti. Ukrainskyi kontekst [Cinema as a tool of national identity formation. Ukrainian context]. Kultury Wschodniosłowiańskie – Oblicza I Dialog, 2, pp.66-75. https://doi.org/10.14746/kw.2012.2.8

Leontiev, S.A., 2019. Kompozytorski tekhnolohii v muzychnii praktytsi amerykanskoho ihrovoho kinematohrafa [Composer technologies in the musical practice of American game cinema]. Dissertation of candidate of art studies. National Music Academy of Ukraine named after P.I. Tchaikovsky.

Liadov, M., 1930. Stsenarii. Osnovy kino-dramaturhii ta tekhnika stsenariia [Script. Basics of film dramaturgy and script technique]. Kyiv: Ukrteakinovydav.

Skurativskyi, V., 1997. Ekranni mystetstva u sotsiokulturnykh protsesakh XX stolittia: Heneza. Struktura. Funktsiia [Screen arts in sociocultural processes of the 20th century: Genesis. Structure. Function]. Kyiv: Poeziia.

Trofymchuk, O.P., 2013. Dramaturhiina funktsiia detali v ihrovomu filmi [Dramaturgical Functionality of Details in Feature Film]. Bulletin of KNUKIM. Series in Arts, 29, pp.147-153.

Zubavina, I.B., 2006. Ekranna kultura: zasoby modeliuvannia khudozhnoi realnosti (chas i prostir u kinematohrafi) [Screen culture: means of modeling artistic reality (time and space in cinematography)]. Kyiv: Intertekhnolohiia.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-22

Як цитувати

Ширман, Р., & Бердніков, Д. (2022). Прояви драматургії в ігровому кіно. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 5(2), 199–206. https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.2.2022.269528

Номер

Розділ

РЕЖИСУРА ТА ЗВУКОРЕЖИСУРА КІНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ