Прояви драматургії в ігровому кіно
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.2.2022.269528Ключові слова:
драматургія, ігрове кіно, конфлікт, драматургія в кіно, драматичний конфлікт, звукова драматургіяАнотація
Мета дослідження – дослідити прояви драматургії в ігровому кіно, розглянути драматургію та конфліктність як основні аспекти ігрового кіно для формування інтересу в глядачів. Методологія дослідження базується на використанні аналітичного і системного методів (для осмислення основних принципів конфлікту внаслідок опрацювання теоретичного матеріалу та аналізу специфіки його інтерпретації в художній структурі фільму, визначення його місця у побудові кінотвору); методу теоретичного узагальнення (для підбиття підсумків щодо прояву драматургії в ігровому кіно та його ролі у формуванні інтересу в глядачів). Наукова новизна. Сучасна кіноіндустрія побудована на різноманітних історіях, в основу яких закладено драматизм сюжету, що будується на конфліктності (конфлікт між народами, країнами, світами). Опрацьовано сучасну літературу, зокрема українських авторів, що дало змогу дійти висновків щодо зацікавленості окресленою тематикою в контексті вітчизняної теоретичної думки. Висновки. Драматургія в ігровому кіно – це спосіб організації матеріалу та прийоми динаміки глядацького інтересу. Драматургія, побудована відповідно до сучасних потреб глядача, формує успіх і високий рейтинг ігрового кіно. Внаслідок аналізу теоретичних джерел та розгляду окремих зразків кінематографічного мистецтва можна зробити висновки щодо принципових відмінностей у побудові колізії екранного видовища з літературним твором. Завдяки цьому вдалось окреслити специфічні засоби, за допомогою яких режисер чи драматург кіноіндустрії може досягти поставленої мети.
Посилання
Briukhovetska, L.I., 2011. Kinomystetstvo [Cinematography]. Kyiv: Logos.
Desiatnyk, H.O., 2015. Vid zadumu do ekrana: teksty lektsii [From idea to screen: lecture texts]. Kyiv.
Desiatnyk, H.O. and Lymar, L.D., 2020. Osnovy aktorskoi maisternosti v ekrannii tvorchosti [Basics of acting skills in screen creativity]. Kyiv: Institute of Journalism of Taras Shevchenko National University of Kyiv.
Hirnyk, A.M. and Rezanenko, V.F., 2012. Concept "konflikt" u zakhidnii kulturi ta v kulturi tradytsiinykh suspilstv Dalekoho Skhodu [The concept of "conflict" in Western culture and in the culture of traditional societies of the Far East]. Naukovi zapysky NaUKMA. Pedahohichni, psykholohichni nauky ta sotsialna robota, 136, pp.37-42.
Horevalov, S.I. and Desiatnyk, H.O., 2014. Vstup do spetsialnosti kino-, telemystetstvo [Introduction to the specialty of film and television arts]. Kyiv: Taras Shevchenko National University of Kyiv.
Kuzmenko, O., 2012. Kino yak instrument formuvannia natsionalnoi identychnosti. Ukrainskyi kontekst [Cinema as a tool of national identity formation. Ukrainian context]. Kultury Wschodniosłowiańskie – Oblicza I Dialog, 2, pp.66-75. https://doi.org/10.14746/kw.2012.2.8
Leontiev, S.A., 2019. Kompozytorski tekhnolohii v muzychnii praktytsi amerykanskoho ihrovoho kinematohrafa [Composer technologies in the musical practice of American game cinema]. Dissertation of candidate of art studies. National Music Academy of Ukraine named after P.I. Tchaikovsky.
Liadov, M., 1930. Stsenarii. Osnovy kino-dramaturhii ta tekhnika stsenariia [Script. Basics of film dramaturgy and script technique]. Kyiv: Ukrteakinovydav.
Skurativskyi, V., 1997. Ekranni mystetstva u sotsiokulturnykh protsesakh XX stolittia: Heneza. Struktura. Funktsiia [Screen arts in sociocultural processes of the 20th century: Genesis. Structure. Function]. Kyiv: Poeziia.
Trofymchuk, O.P., 2013. Dramaturhiina funktsiia detali v ihrovomu filmi [Dramaturgical Functionality of Details in Feature Film]. Bulletin of KNUKIM. Series in Arts, 29, pp.147-153.
Zubavina, I.B., 2006. Ekranna kultura: zasoby modeliuvannia khudozhnoi realnosti (chas i prostir u kinematohrafi) [Screen culture: means of modeling artistic reality (time and space in cinematography)]. Kyiv: Intertekhnolohiia.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.