Актуальні проблеми сучасної режисерської освіти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.2.2022.269526

Ключові слова:

освіта, заклад вищої освіти, режисер, світогляд, фільмовиробництво, комунікативна методика;, стажування

Анотація

Мета дослідження – виявити проблеми підготовки режисерських кадрів у галузі аудіовізуального мистецтва та виробництва; окреслити перспективи модернізації освітнього процесу в закладах вищої освіти мистецького спрямування в Україні. Методологія дослідження ґрунтується на методах наукового аналізу, порівняння, узагальнення. Застосовано аналітичний і системний методи – для вивчення мистецтвознавчого аспекту проблеми. Емпіричний метод використано для спостереження та вивчення навчально-виховного процесу та виробничої практики в Київському національному університеті театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, Київському національному університеті культури і мистецтв, Київському університеті культури. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що проблема режисерської освіти в Україні в контексті функціонування програм державної підтримки вперше постала предметом спеціального дослідження; аргументовано зміст поняття «режисерська освіта» як певної специфічної цілісності та єдності взаємопов’язаних елементів; виокремлено та схарактеризовано світоглядні засади підготовки режисерських кадрів у сфері аудіовізуального мистецтва та виробництва; доведено доцільність використання комунікативної методики в навчальному процесі підготовки режисерів ігрового та неігрового кіно. Висновки. Ознайомлення з матеріалами, викладеними у статті, розширює арсенал знань щодо специфіки надання якісних освітніх послуг у закладах вищої освіти мистецького спрямування в Україні й уможливлює їх використання у педагогічних практиках.

Біографія автора

Галина Погребняк, Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв

Доктор мистецтвознавства, доцент, професор кафедри режисури та акторської майстерності імені народної артистки України Лариси Хоролець

Посилання

Andrushchenko, V.P., 2004. Mystetska osvita v systemi formuvannia pedahoha 21 stolittia [Art education in the system of formation of the teacher of the 21st century]. Scientific Journal of National Pedagogical Dragomanov University. Series 14. Theory and methodology of arts education, 1 (6), pp.3-5.

Bacon, H., 1998. Visconti: Explorations of Beauty and Decay. Cambridge: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9781139173094

Bezruchko, O., 2009. Ihor Andriiovych Savchenko: shliakh maistra [Igor Andriyovych Savchenko: the way of the master]. Art research of Ukraine, 10, pp.153-165.

Bohutskyi, Yu., Korablova, N. and Chmil, H., 2013. Nova kulturna realnist yak sotsiodynamichnyi protses liudynotvorennia cherez roli [New cultural reality as a sociodynamic process of human creation through roles]. Kyiv: Institute for Cultural Research of the National Academy of Arts of Ukraine

Bondareva, A., 2020. Yak zakinchytsia viina na Donbasi: rezhyser Valentyn Vasianovych rozpoviv pro film-antyutopiiu “Atlantyda” [How the war in Donbas will end: director Valentyn Vasyanovych told about the dystopian film Atlantis]. InfoResist. Style, [online] 16 April. Available at: <https://inforesist.org/kak-zakonchitsya-vojna-na-donbasse-rezhisser-valentin-vasyanovich-rasskazal-o-filme-antiutopii-atlantida/> [Accessed 22 June 2022].

Chatman, S. and Duncan, P., 2004. Michelangelo Antonioni. London: Taschen, pp.11-19.

Desiateryk, D., 2011. Oleh Kokhan: U nashykh sylakh daty svitovi ukrainskyi novyi kinematohraf [Oleg Kohan: It is in our power to give the world Ukrainian new cinema]. Detektor media, [online] 7 January. Available at: <https://detector.media/withoutsection/article/58971/2011-01-07> [Accessed 23 June 2022].

Hershey, D., Jacobs-Lawson, J. and Austin, J., 2012. Effective financial planning for retirement. In: M. Wang, ed. The Oxford Handbook of Retirement. New York: Oxford University Press, pp. pp.402-430. https://doi.org/10.1093/oxfordhb/9780199746521.013.0133

Keslowski, K., 2010. O sebe. Avtobiografiia, stcenarii, stati, interviu [About myself. Autobiography, scripts, articles, interviews]. New publishing house.

Kopievska, O.R., 2014. Transformatsiini protsesy v kulturi suchasnoi Ukrainy [Transformation processes in the culture of modern Ukraine]. Kyiv: National Academy of Culture and Arts Management.

Modigliani, F. and Brumberg, R., 1954. Utility analysis and the consumption function: an interpretation of cross-section data. Іn: K. Kurihara, ed. Post-Keynesian Economics. New Brunswick: Rutgers University Press, рp.388-436.

Popovych, O.S and Kostrytsia, O.P., 2017. Vidnovlennia naukovoho potentsialu ukrainskoi nauky: neobkhidnist i realni perspektyvy [Restoring the scientific potential of Ukrainian science: the need and real prospects]. Science and innovation, [online] 13 (4), pp.5-13. Available at <https://scinn.org.ua/sites/default/files/pdf/2017/N4/POPOVYCH_4_2017_ukr-2.pdf> [Accessed 22 June 2022].

Rodnyansky, A., 2018. Vykhodit prodiuser [The producer comes out]. Mann, Ivanov i Ferber

Volkov, S.M., 2010. Instytualizovani sotsiokulturni systemy: rehionalna spetsyfika ta dynamika [Institutionalized socio-cultural systems: regional specificity and dynamics]. Kyiv: Institute for Cultural Research of the National Academy of Arts of Ukraine

Wajda, A., 2000. Kino і reszta swiata. Warszawa: Wydawn. Znak

Zanussi, K., 1999. Pora umierać Wspomnienia, refleksje, anegdoty. Warszawa: Prószyński i S-ka.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-22

Як цитувати

Погребняк, Г. (2022). Актуальні проблеми сучасної режисерської освіти. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 5(2), 189–198. https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.2.2022.269526

Номер

Розділ

РЕЖИСУРА ТА ЗВУКОРЕЖИСУРА КІНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ