Особливості запису звуку на відкритому просторі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.2.2022.269520

Ключові слова:

запис звуку, аудіовізуальне мистецтво, мова, мікрофон, відкритий простір, шум

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати технологічні особливості запису звуку на відкритому просторі. Для цього слід виконати такі завдання: встановити роль відкритого простору, коли він виконує функцію панівного середовища під час запису мови або звуку; довести важливість отримання розбірливої мови з мікрофона під час запису звуку на відкритому просторі з урахуванням впливу сторонніх звуків. Методологія дослідження. Застосовано такі методи: аналітичний – для вивчення наукового підґрунтя розглянутої проблематики; теоретичний – для узагальнень теоретичних положень та практичних спостережень, систематизації отриманої теоретичної бази та практичних результатів; структурно-функціональний – для виділення складових частин успішного звукозапису в умовах відкритого простору та визначення їх функцій. Наукова новизна: вперше узагальнено інформацію щодо використання спеціалізованої техніки, яка допоможе приховати недоліки звучання. Також виділено значення подальшої обробки звуку технічними приладами. У статті виокремлено специфіку відкритого простору у контексті звукозапису; визначено основні джерела звуку на відкритій території і проаналізовано особливості роботи з ними. Висновки. У статті проаналізовано особливості запису звуку на відкритому просторі, встановлено роль специфічних чинників, здатних впливати на процес звукозапису з огляду на особливості роботи звукорежисера. За допомогою аналізу літературних джерел встановлено роль використання спеціальних мікрофонів для приховування недоліків. Узагальнено чинники, які впливають на якість запису звуку на відкритому просторі.

Біографії авторів

Ірина Гавран, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат педагогічних наук, доцент

Єгор Марандін, Київський університет культури

Магістр аудіовізуального мистецтва та виробництва

Посилання

Diachenko, V., 2018. Tvorcho-tekhnolohichnyi analiz audiovizualnykh tvoriv [Creative and technological analysis of audiovisual works]. Kyiv. [online] Avialable at: <https://lnk.com.ua/fLf7e> [Accessed 10 September 2022].

Diachenko, V.V., 2008. Zvuk yak fizychnyi protses i khudozhnia informatsiia [Sound as a physical process and artistic information]. Issues in Cultural Studies, 24, pp.186-192.

Didkovskyi, V.S. and Lunova, S.A., 2001. Osnovy arkhitekturnoi ta fiziolohichnoi akustyky [Fundamentals of architectural and physiological acoustics]. Kyiv: Avanpost-prym.

The Importance of Sound Design and Why You Should Focus On It, 2022. Nas Academy, [online] 06 April. Available at: <https://nasacademy.com/blog/article/the-importance-of-sound-design/> [Accessed 10 September 2022].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-22

Як цитувати

Гавран, І., & Марандін, Є. (2022). Особливості запису звуку на відкритому просторі. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 5(2), 173–180. https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.2.2022.269520

Номер

Розділ

РЕЖИСУРА ТА ЗВУКОРЕЖИСУРА КІНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ