Медіакомунікація: технології застосування в екранному дискурсі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.2.2022.269501

Ключові слова:

медіа, комунікація, засоби масової комунікації, маніпуляція, невербальна семіотика, нейролінгвістичне програмування, телебачення

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати комунікативні взаємозв’язки екранної культури з глядачем, визначити форми і засоби впливу ЗМК на аудиторію, переосмислити поняття «медіаманіпуляції» та окреслити значущість невербальної семіотики на телебаченні. Методологія дослідження здійснюється за допомогою аналізу та синтезу діяльності сучасних засобів масової комунікації; емпіричного методу, що виявляється у спостереженні та порівнянні загальних тенденцій розвитку процесів медіакомунікації; методу теоретичного обґрунтування роботи екранних видів мистецтв, зокрема телебачення – у контексті прояву особливих форм та засобів комунікативного впливу на глядача; системного підходу, що дав змогу аналізувати, конкретизувати, уточнювати та узагальнювати усі етапи технології застосування комунікації в медіа. Наукова новизна обумовлена виявленням стратегії і тактики застосування різних проявів вербального та невербального комунікативного впливу через аналіз конкретних прикладів телевізійних програм. Детально проаналізовано прояви безсловесної комунікації на телебаченні, розтлумачено діалектику візуально-словесного образу на екрані, сформовано сучасні технології маніпуляції в екранному дискурсі. Висновки. В дослідженні детально вивчено технології медіакомунікації та визначено залежність характерних форм спілкування від таргетингу аудиторії. За допомогою розшифрування методів і засобів комунікативного впливу розтлумачено поняття «медіаманіпуляції», а також доведено значущість застосування технологій нейролінгвістичного програмування та нейромаркетингу на вітчизняному медіаринку. Виявлено конкретний інструментарій невербальної семіотики на прикладі вітчизняних політичних ток-шоу та їх ведучих.

Біографії авторів

Світлана Котляр, Київський національний університет культури і мистецтв

Заслужений діяч мистецтв України, доцент, професор кафедри тележурналістики та майстерності актора

Тетяна Дябелко, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістр аудіовізуального мистецтва та виробництва

Посилання

Anokhina, T.O., 2010. Tendentsii poznachennia neverbalnykh lakun u riznomovnykh dyskursakh [Trends in marking non-verbal lacunae in multilingual discourses]. Filolohichni traktaty, 1, pp.5-11.

Holubov, O., 2021. Indeks svobody presy: Ukraina opustylasia na odnu pozytsiiu [Index of freedom of the press: Ukraine fell by one position]. Deutsche Welle (DW), [online] 20 April. Available at: <https://p.dw.com/p/3sFta> [Accessed 31 April 2022].

Kholod, O.M. comp., 2012. Osnovy telezhurnalistyky [Basics of television journalism]. Kyiv: Kyivskyi mizhnarodnyi universytet.

Lihachova, N.L., Chernenko, S.P., Ivanov, V.F. and Datsiuk, S.A., 2003. Manipuliatsii na TB [Manipulations on TV]. Kyiv: Telekrytyka; Interniuz-Ukraina.

Piz, A. and Piz, B., 2017. Mova rukhiv tila. Rozshyrene vydannia [The language of body movements]. Kyiv: KM-Buks.

Pocheptsov, H., 2018. Propahanda 2.0 [Propaganda 2.0]. Kharkiv: Folio.

Pocheptsov, H., 2019. Kohnityvni viiny u sotsmedia, masovii kulturi ta masovykh komunikatsiiakh [Cognitive wars in social media, mass culture and mass communications]. Kharkiv: Folio.

Pocheptsov, H., 2020. Viiny novykh tekhnolohii [Wars of new technologies]. Kharkiv: Folio.

Shapoval, Yu.H., 2003. Poetyka televiziinoi zhurnalistyky [Poetics of television journalism]. Kostopil: Rosa.

Sieriakova, I.I., 2004. Mahiia neverbalnoi komunikatsii [Magic of non-verbal communication]. Kyiv: Osvita Ukrainy.

Skulysh, Ye.D. ed., 2011. Suhestyvni tekhnolohii manipuliatyvnoho vplyvu [Suggestive technologies of manipulative influence]. 2nd ed. Kyiv: VIPOL.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-22

Як цитувати

Котляр, С., & Дябелко, Т. (2022). Медіакомунікація: технології застосування в екранному дискурсі. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 5(2), 140–148. https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.2.2022.269501

Номер

Розділ

ТЕЛЕЖУРНАЛІСТИКА ТА МАЙСТЕРНІСТЬ АКТОРА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають