Насильство в контексті історії світового кіно
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.1.2022.257178Ключові слова:
насильство на екрані, жорстокість в мистецьких творах, кінематограф, історіяАнотація
Мета дослідження – розглянути феномен насильства на екрані в його історичному розвитку; окреслити панівні у сучасному кінодискурсі погляди на проблеми насильства та особливості його сприйняття широкою аудиторією. Методологія дослідження. Для виконання поставленої мети було застосовано методи аналізу і синтезу – для виокремлення певних частин загальної проблеми, їх вивчення та конструювання повного уявлення про предмет дослідження; історичний метод – для характеристики розуміння кожної категорії на різних етапах розвитку науки. Наукова новизна полягає у комплексному висвітленні проблематики в динаміці розвитку насилля в контексті історичного розквіту кінематографу. Набуло подальшого розвитку знання про дискусію щодо впливу насильства на аудиторію. Практичне значення дослідження полягає у його відкритості для використання в діяльності теоретиків, істориків, режисерів, сценаристів та інших фахівців з питань кіномистецтва. Окрім цього, результати дослідження доцільно використовувати у процесі навчання спеціалістів різних галузей, пов’язаних з кіномистецтвом та культурологією. Висновки. У статті проаналізовано висвітлення теми на екрані, яка доводить, що до 1920-х рр. жорстокість не стає частиною мейнстриму і використовується в поодиноких мистецьких творах з метою укріплення загальнолюдських цінностей. Показово, що ці стрічки не мають комерційного успіху і шокують публіку. Після двох світових воєн насильство уже не справляє такого враження на публіку. Воно повертається на екрани, поступово нарощуючи свою інтенсивність. Тоді, коли у повоєнні роки насильство ілюструвало реальні ситуації, у 60-ті воно стає потужним виразним засобом і помалу доходить до самопародіювання у слешерах 80-х, коли самі режисери не сприймають його інакше, ніж засіб для розваги публіки.
Посилання
Aleksandrov, P., 2010. Suchasni kinozhakhy: strashna kazka chy zhakhlyva realnist? [Modern horror movies: a scary tale or a horrible reality?]. Detektor media, [online] 19 November. Available at: <https://ms.detector.media/profstandarti/post/10876/2010-11-19-suchasni-kinozhakhy-strashna-kazka-chy-zhakhlyva-realnist/> [Accessed 06 February 2022].
Sadul, Zh., 1982. Poslevoennye gody v stranakh Evropy (1919-1929) [Post-war years in European countries (1919-1929)]. In: Vseobshchaia istoriia kino [General history of cinema]. Moscow: Iskusstvo.
Sidorenko, I.N., 2015. Nasilie kak destruktciia prirody cheloveka v filosofii E. Fromma [Violence as the destruction of human nature in the philosophy of E. Fromm]. Trudy BGTU, 5 (178), pp.109-112.
Sobchak, V., 2006. Goroda na kraiu vremeni: urbanisticheskaia kinofantastika [Cities on the Edge of Time: Urban Film Science Fiction]. In: Fantasticheskoe kino. Epizod pervyi [Fantastic movie. Episode one]. Moscow: Novoe literaturnoe obozrenie, pp.104-123.
Fromm, E., 1999. Anatomiia chelovecheskoi destruktivnosti [Anatomy of human destructiveness]. Translation from English by E. M. Telyatnikov and T. V. Panfilov. Minsk: Popurri.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.