Відеоспостереження як навчальна вправа та мистецький твір

Автор(и)

  • Роман Ширман Київський національний університет культури і мистецтв, Національна академія мистецтв України , Україна https://orcid.org/0000-0003-4900-7791

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.1.2022.256949

Ключові слова:

документальне кіно, відеоспостереження, прихована камера, сценарій, творча уява, технологія відеоспостережень

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати значення навчальних вправ з відеоспостереження для розвитку творчих здібностей режисерів кіно і телебачення; довести необхідність і корисність таких вправ не лише для документалістів, а й для режисерів ігрового кіно та анімації; визначити специфічні прийоми роботи режисера над відеоспостереженнями. Методологія дослідження ґрунтується на теоретичному аналізі творчості видатних кінорежисерів, зокрема фільмів і свідчень щодо природи документального кіно Герца Франка та Фредеріка Уайзмана, аналізі українських та закордонних фільмів-спостережень. Наукова новизна полягає у визнанні ролі відеоспостереження як базового елемента у вихованні та навчанні кінематографістів; визначенні характерних особливостей і принципових відмінностей роботи над екранними спостереженнями, порівнюючи з роботою над іншими видами екранних творів. Висновки. У статті проаналізовано значення відеоспостережень для розвитку творчої уяви студентів-режисерів. Доведено важливість спостережень для творчості режисерів, що працюють у всіх видах кіномистецтва – від документалістики до ігрового кіно та анімації. Наведені приклади стратегій режисерської роботи над відеоспостереженнями, що принципово відмінні від методів створення інших видів екранних творів.

Біографія автора

Роман Ширман, Київський національний університет культури і мистецтв, Національна академія мистецтв України

Заслужений діяч мистецтв України, професор; Член-кореспондент

Посилання

Bogemskii, G.D. comp., 1989. Kino Italii. Neorealizm [Cinema of Italy. Neorealism]. Moscow: Iskusstvo.

Drobashenko, S.V. ed., 1967. Pravda kino i "kinopravda" : po stranitcam zarubezhnoi pressy [True cinema and "kinopravda": through the pages of the foreign press]. Moscow: Iskusstvo.

Frank, G., 2009. Ostanovis u poroga [Stop at the threshold]. Moscow.

Gilliam, T., 2010. Interviu (Besedy s Ienom Kristi) [Interview (Conversations with Ian Christie)]. St. Petersburg: Azbuka-klassika.

Iampolskii, M.B. comp., 1988. Nemoe kino. Iz istorii frantcuzskoi kinomysli [Silent cinema. From the history of French film thought]. Moscow: Iskusstvo.

Maizel, E., 2006. Frederik Uaizmen. Master intensivnoi terapii [Frederic Wiseman. Master of Intensive Care]. Iskusstvo kino, [online] 10. Available at: <https://old.kinoart.ru/archive/2006/10/n10-article22> [Accessed 03 January 2022].

Meyerhold, V., 1968. Stati, pisma, rechi, besedy [Articles, letters, speeches, conversations]. Moscow: Iskusstvo. Ch. 2. 1917-1939.

Nichols, B., 2001. Introduction to Documentary. Bloomington: Indiana University Press.

Trauberg, L., 1977. Film nachinaetsia... [The film begins...]. Moscow: Iskusstvo.

Zanussi, K., 2015. Knyha Stratehii zhyttia, abo Yak zisty tistechko i dali yoho maty [The book Strategies of Life, or How to eat a cake and then have it]. Kharkiv: Folio.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-01

Як цитувати

Ширман, Р. (2022). Відеоспостереження як навчальна вправа та мистецький твір. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 5(1), 28–37. https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.1.2022.256949

Номер

Розділ

РЕЖИСУРА ТА ЗВУКОРЕЖИСУРА КІНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ