Інноваційний шлях розвитку кіномистецтва

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.2.2021.248696

Ключові слова:

технології, сучасність, кіномова, відображення реальності, екранні мистецтва, інновації, розвиток

Анотація

Мета дослідження – виявити особливості сучасного кінематографа, проаналізувати чинники формування кіномови та розкрити нові можливості відображення реальності в екранному мистецтві. Методологія дослідження полягає у застосуванні таких методів: теоретичного – для огляду історії розвитку екранних мистецтв, аналізу праць мистецького напряму та творів сучасного екранного мистецтва (фільмів, серіалів, вебсеріалів); узагальнення впливу сучасних технологій на світосприйняття і соціалізацію людини. Наукова новизна: вперше проаналізовано нові можливості відображення реальності на екрані, які змінюють художній розвиток культури; здійснено новий підхід до сприйняття сучасних технологій, визначено їх вплив на свідомість та тенденції розвитку в екранному мистецтві. Висновки. Проаналізовано розвиток екранних мистецтв та чинників формування кіномови. За допомогою аналізу праць мистецького напряму і творів екранного мистецтва виявлено особливості сучасного кінематографа і розкрито нові можливості. Узагальнено вплив сучасних технологій на світосприйняття і соціалізацію людини.

Біографії авторів

Ніна Шаролапова, Київський університет культури

Народна артистка України, доцент, професор кафедри кіно-, телемистецтва

Володимир Данилюк, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістрант кафедри тележурналістики та майстерності актора

Олексій Красненко, Київський національний університет культури і мистецтв

Асистент кафедри тележурналістики та майстерності актора

Посилання

Bobkova, K. and Plotnikova, S., 2013. Sovremennye kompiuternye tekhnologii kino i televideniia [Modern computer technologies for film and television]. Sovremennye naukoemkie tekhnologii, 8, pp.180-181.

Iakimycheva, L., 2020. Skrinlaif: vynuzhdennaia mera ili novaia realnost? [Screenlife: a forced measure or a new reality?]. BFM.ru, [online] 7 April 2020. Available at: <https://www.bfm.ru/news/440753> [Accessed 16 December 2020].

Karpiuk, D., 2018. Retcenziia: "Ne v sebe" Stivena Soderberga" [Review: "Not in myself" by Steven Soderbergh"]. The Hollywood reporter, [online] 29 March 2018. Available at: <http://thr.ru/cinema/recenzia-ne-v-sebe-stivena-soderberga> [Accessed 10 December 2020].

Khachatrian, K., 2020. Tekhnologii tcifrovogo omolozheniia v kino [Technologies of digital rejuvenation in cinema]. Euronews, [online] 16 January 2020. Available at: <https://ru.euronews.com/2020/01/16/de-aging-fx-technology> [Accessed 15 December 2020].

Kirillova, N.B., 2013. Audiovizualnye iskusstva i ekrannye formy tvorchestva [Audiovisual arts and screen forms of creativity]. Ekaterinburg: Izdatelstvo Uralskogo universiteta.

Kushnaryova, I., 2013. Kak nas priuchili k serialam [How we were accustomed to serials]. Zhurnalnyi klub Intelros, 3, pp.9-20.

Lavretckii, N., 2018. Istoriia desktop-khorrora: 12 filmov i odin veb-serial [The history of desktop horror: 12 films and one web series]. Russorosso, [online] 26 November 2018. Available at: <https://russorosso.ru/features/lists/desktop-horror-history> [Accessed 10 December 2020].

Makliuen, M., 2003. Ponimanie media: Vneshnie rasshireniia cheloveka [Understanding Media: External Human Extensions]. Moscow: Kuchkovo Pole.

Poznin, V.F., 2009. Vyrazitelnye sredstva ekrannykh iskusstv: esteticheskii i tekhnologicheskii aspekty [Expressive means of screen arts: aesthetic and technological aspects]. PhD Dissertation. Saint-Petersburg University of the Humanities and Social Sciences.

Sakulin, S.V., 2018. "Upravlenie massovym soznaniem". Uzhe na ekranakh vyshikh televizorov ["Mass Consciousness Management". Already on the screens of your TVs]. Russkaia politologiia, 4, pp.72-80.

Sedykh, O.M. and Khamenkov, M.A., 2016. Organoproektciia: russkii kontekst [Organ projection: Russian context]. Filosofiia nauki i tekhniki, 1, pp.132-151.

Silver, C., 2021. How Netflix is changing the TV industry. Investopedia, [online] 28 September 2021. Available at: <https://www.investopedia.com/articles/investing/060815/how-netflix-changing-tv-industry.asp> [Accessed 20 December 2021].

Skrinkasting [Screencasting]. Ukrainian Wikipedia. [online] Available at: <https://uk.wikipedia.org/wiki/Skrinkasting> [Accessed 21 December 2021]

Tugushi, S.A., 2016. Inoskazanie v khudozhestvennoi strukture avtorskogo filma [Allegory in the artistic structure of the author's film]. PhD Dissertation. Vserossiiskii gosudarstvennyi institut kinematografii imeni S.A. Gerasimova.

Vorozheikin, Ye.P., 2018. Vizualni stratehii suchasnoi ekrannoi kultury: filosofsko-antropolohichnyi aspekt [Visual strategies of modern screen culture: philosophical and anthropological aspect]. PhD Dissertation. National Pedagogical Dragomanov University.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-24

Як цитувати

Шаролапова, Н., Данилюк, В., & Красненко, О. (2021). Інноваційний шлях розвитку кіномистецтва. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 4(2), 233–243. https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.2.2021.248696

Номер

Розділ

РЕЖИСУРА ТА ЗВУКОРЕЖИСУРА КІНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ