Особливості голосу, інтонації та тону мовлення актора в ролі
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.2.2021.248669Ключові слова:
художнє читання, мовний апарат, мовленнєвий акт, голос, психоемоційний станАнотація
Мета дослідження – вивчити особливості роботи голосу під час гри актора в ролі шляхом дослідження основних аспектів мовленнєвого акту, роботи регістрів та мовленнєвого апарату; здійснити порівняльний аналіз різних типів існування актора в ролі та читання художнього тексту. Методологія дослідження базується на головних принципах роботи мовленнєвих інструментів актора, визначенні й порівнянні різних методик постановки голосу, опори, дихання та застосування основних прийомів актора в процесі читання художнього тексту шляхом їх відокремлення та втілення під час акторського мовного акту в ролі. Наукова новизна дослідження полягає у вивченні основних аспектів існування під час художнього читання та застосуванні нестандартних для акторської гри прийомів роботи з голосом, інтерпретації їх для використання під час виконання ролі; виявленні нових підходів до здійснення мовленнєвого, творчого акту та новітніх способів вираження психоемоційного стану персонажа через використання незвичних принципів роботи мовного апарату в звичайних життєвих ситуаціях. Висновки. Унаслідок вивчення та дослідження основних принципів роботи мовленнєвого апарату людини та проблематики керування голосом під час збудження психоемоційного стану актора в ролі були виявлені проблеми та помилки в різних методиках та наукових роботах майстрів в галузі сценічної мови. Шляхом експериментів та інтерпретацій різноманітних підходів до роботи з голосом було знайдено нові, універсальні прийоми керування мовленнєвим апаратом, запозичені завдяки дослідженню процесу читання актором художнього тексту та застосування цих принципів до виконання ролі.
Посилання
Cherkashyn, R.O., 1989. Khudozhnie slovo na stseni [Artistic word on the stage]. Kyiv: Vyshcha shkola.
Gusserl, E., 1999. Idei k chistoi fenomenologii i fenomenologicheskoi filosofii [Ideas for Pure Phenomenology and Phenomenological Philosophy]. Moscow: Dom intellektualnoi knigi. Vol.1.
Iakobson, P.M., 1936. Psikhologiia stcenicheskikh chuvstv aktera [Psychology of stage feelings of an actor]. Moscow: Khudozhestvennaia literature.
Knebel, M.O., 1970. Slovo o tvorchestve aktera [A word about the work of the actor]. 3rd ed. Moscow: Vserossiiskoe teatralnoe obshchestvo.
Stanislavskyi, K.S., 1953. Robota aktora nad soboiu [The actor's work on himself]. Kyiv: Mystetstvo.
Vygotskii, L.S., 1998. Psikhologiia iskusstva [Psychology of art]. Rostov on Don: Feniks.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.