Особливості голосу, інтонації та тону мовлення актора в ролі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.2.2021.248669

Ключові слова:

художнє читання, мовний апарат, мовленнєвий акт, голос, психоемоційний стан

Анотація

Мета дослідження – вивчити особливості роботи голосу під час гри актора в ролі шляхом дослідження основних аспектів мовленнєвого акту, роботи регістрів та мовленнєвого апарату; здійснити порівняльний аналіз різних типів існування актора в ролі та читання художнього тексту. Методологія дослідження базується на головних принципах роботи мовленнєвих інструментів актора, визначенні й порівнянні різних методик постановки голосу, опори, дихання та застосування основних прийомів актора в процесі читання художнього тексту шляхом їх відокремлення та втілення під час акторського мовного акту в ролі. Наукова новизна дослідження полягає у вивченні основних аспектів існування під час художнього читання та застосуванні нестандартних для акторської гри прийомів роботи з голосом, інтерпретації їх для використання під час виконання ролі; виявленні нових підходів до здійснення мовленнєвого, творчого акту та новітніх способів вираження психоемоційного стану персонажа через використання незвичних принципів роботи мовного апарату в звичайних життєвих ситуаціях. Висновки. Унаслідок вивчення та дослідження основних принципів роботи мовленнєвого апарату людини та проблематики керування голосом під час збудження психоемоційного стану актора в ролі були виявлені проблеми та помилки в різних методиках та наукових роботах майстрів в галузі сценічної мови. Шляхом експериментів та інтерпретацій різноманітних підходів до роботи з голосом було знайдено нові, універсальні прийоми керування мовленнєвим апаратом, запозичені завдяки дослідженню процесу читання актором художнього тексту та застосування цих принципів до виконання ролі.

Біографії авторів

Михайло Барнич, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат мистецтвознавства, доцент, професор кафедри тележурналістики та майстерності актора

Ігор Матіїв, Київський національний університет культури і мистецтв

Асистент кафедри тележурналістики та майстерності актора

Олена Венгер, Київський національний університет культури і мистецтв

Асистент кафедри тележурналістики та майстерності актора

Посилання

Cherkashyn, R.O., 1989. Khudozhnie slovo na stseni [Artistic word on the stage]. Kyiv: Vyshcha shkola.

Gusserl, E., 1999. Idei k chistoi fenomenologii i fenomenologicheskoi filosofii [Ideas for Pure Phenomenology and Phenomenological Philosophy]. Moscow: Dom intellektualnoi knigi. Vol.1.

Iakobson, P.M., 1936. Psikhologiia stcenicheskikh chuvstv aktera [Psychology of stage feelings of an actor]. Moscow: Khudozhestvennaia literature.

Knebel, M.O., 1970. Slovo o tvorchestve aktera [A word about the work of the actor]. 3rd ed. Moscow: Vserossiiskoe teatralnoe obshchestvo.

Stanislavskyi, K.S., 1953. Robota aktora nad soboiu [The actor's work on himself]. Kyiv: Mystetstvo.

Vygotskii, L.S., 1998. Psikhologiia iskusstva [Psychology of art]. Rostov on Don: Feniks.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-24

Як цитувати

Барнич, М., Матіїв, І., & Венгер, О. (2021). Особливості голосу, інтонації та тону мовлення актора в ролі. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 4(2), 199–207. https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.2.2021.248669

Номер

Розділ

ТЕЛЕЖУРНАЛІСТИКА ТА МАЙСТЕРНІСТЬ АКТОРА