Продюсування в аудіовізуальному виробництві: українські аспекти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.1.2021.235082

Ключові слова:

продюсерська діяльність, функції продюсера, аудіовізуальний продукт, інтернет-маркетинг, неймінг, продакт-плейсмент, продакшн, продюсерський договір

Анотація

Мета дослідження проаналізувати діяльність та принципи роботи продюсера в сучасних українських реаліях (умовах) та запропонувати шляхи їх удосконалення за допомогою опрацювання показників (критеріїв) для підвищення якості результатів. Методологія дослідження базується на застосуванні принципів аналізу сучасного стану аудіовізуального виробництва, що розкривають сутність професійної діяльності продюсера в сучасному українському суспільстві. Наукова новизна полягає у тому, що на підставі аналізу попередніх наукових досліджень щодо продюсерської діяльності, запропоновано систему показників (критеріїв), які сприятимуть покращенню результатів професійної діяльності продюсера. Висновки. У процесі проведення дослідження проаналізовано продюсерську діяльність в аудіовізуальному виробництві в сучасних українських умовах, що змінюються відповідно до євроінтеграційних інтересів суспільства, опрацьовано та узагальнено показники активізації діяльності продюсера сьогодення. Для покращення результатів кінцевого продукту продюсерської діяльності запропоновано запровадити систему показників (критеріїв) підвищення якості роботи продюсера в сучасних українських умовах, серед яких маркетинг та менеджмент, що розкриваються в опановуванні маркетингових інтернет-досліджень; розробка неймінгу; організація рекламних кампаній; проведення пресконференцій; отримання та розгляд відгуків та рекомендацій; пошук та створення проєктів й додаткових спонсорів; творчий і продакшн-контроль щодо підготовки проєктів; постпродакшн, створення виробничих кошторисів та календарних планів виробництва.

Біографії авторів

Ганна Чміль, Київський національний університет культури і мистецтв

Доктор філософських наук, доцент, професор кафедри кіно-, телемистецтва

Анна Бєлікова, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістрант кафедри кіно-, телемистецтва

Посилання

Aksiutina, A., 2014. Prodiuserska diialnist yak predmet tsyvilno-pravovoho dohovoru u sferi intelektualnoi vlasnosti [Producer performance as the subject of a civil law contract in the sphere of intellectual power]. Mytna sprava, 1, pp.29-30.

Bohdanov, M.M., 2018. Youtube yak naipotuzhnishyi instrument prosuvannia muzychnykh videoklipiv [Youtube as the most powerful tool for promoting music videos]. In: S. Sadovenko, ed. Diialnist prodiusera v kulturno-mystetskomu prostori XXI stolittia: vyklyky ta kontseptsii sohodennia [The activities of the producer in the cultural and artistic space of the XXI century: challenges and concepts of today]. Kyiv, pp.84-85.

Law of Ukraine, 1994. Pro avtorske pravo i sumizhni prava [On copyright and related rights]. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy, 13, 64.

Likhuta, I.L., 2018. Rol prodiusera u stvorenni "zirky" shou-biznesu [The role of the producer in creating a "star" of show business]. In: S. Sadovenko, ed. Diialnist prodiusera v kulturno-mystetskomu prostori XXI stolittia: vyklyky ta kontseptsii sohodennia [The activities of the producer in the cultural and artistic space of the XXI century: challenges and concepts of today]. Kyiv, pp.25-28.

Moskalenko-Vysotska, O.M., 2019. Osnovy prodiuserskoi diialnosti [Basics of production]. Kyiv: Vydavnychyi tsentr KNUKIM

Ovsiannikova, N.Iu., 2018. Funktsionalni aspekty diialnosti kreatyvnoho prodiusera [Functional aspects of creative producer's activity]. In: S. Sadovenko, ed. Diialnist prodiusera v kulturno-mystetskomu prostori XXI stolittia: vyklyky ta kontseptsii sohodennia [The activities of the producer in the cultural and artistic space of the XXI century: challenges and concepts of today]. Kyiv, pp.104-106.

Pashko, L., 2011. Profesiino-upravlinska kultura suchasnoho kerivnyka: postanovka problem [Professional and managerial culture of the modern leader: problem statement]. Zbirnyk naukovykh prats Natsionalnoi akademii derzhavnoho upravlinnia pry Prezydentovi Ukrainy, 2, pp.65-66.

Stohnii, O.M., 2018. Rol prodiusera v konteksti yevropeiskykh tsinnostei [The role of the manufacturer in the context of European values]. In: S. Sadovenko, ed. Diialnist prodiusera v kulturno-mystetskomu prostori XXI stolittia: vyklyky ta kontseptsii sohodennia [The activities of the producer in the cultural and artistic space of the XXI century: challenges and concepts of today]. Kyiv, pp.60-65.

Stupak, S., 2018. Uchasnyky pravovidnosyn u sferi avtorskoho prava i sumizhnykh prav. Status hromadian ta prodiusera [Participants in legal relations in the field of copyright and related rights. Status of citizens and producer]. In: S. Sadovenko, ed. Diialnist prodiusera v kulturno-mystetskomu prostori XXI stolittia: vyklyky ta kontseptsii sohodennia [The activities of the producer in the cultural and artistic space of the XXI century: challenges and concepts of today]. Kyiv, pp.66-72.

Zhukovin, O.V., 2018. Shou-industriia: prodiusuvannia ta avtorske pravo [Show industry: production and copyright]. In: S. Sadovenko, ed. Diialnist prodiusera v kulturno-mystetskomu prostori XXI stolittia: vyklyky ta kontseptsii sohodennia [The activities of the producer in the cultural and artistic space of the XXI century: challenges and concepts of today]. Kyiv, pp.90-93.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-30

Як цитувати

Чміль, Г., & Бєлікова, А. (2021). Продюсування в аудіовізуальному виробництві: українські аспекти. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 4(1), 59–66. https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.1.2021.235082

Номер

Розділ

РЕЖИСУРА ТА ЗВУКОРЕЖИСУРА КІНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ