Сучасне аудіовізуальне мистецтво в просторах мережі Інтернет: нові аспекти взаємодії
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.1.2021.235076Ключові слова:
аудіовізуальне мистецтво, мережа Інтернет, віртуальна реальність, контент, контроль споживача, лікуванняАнотація
Мета дослідження – висвітлити види сучасного аудіовізуального мистецтва, встановити його компоненти і новизну разом з його впливом на сучасні мистецькі тренди. В статті також проаналізовано взаємини аудіовізуального митця з аудиторією разом з новими аспектами взаємодії споживача і мистецького контенту. Необхідно зрозуміти вплив цього виду мистецтва на людську свідомість і те, які зміни приносить з собою аудіовізуальне мистецтво стосовно давно відомих форм, таких як кінокартини чи відеоігри. Методологія дослідження полягає у застосуванні таких методів: теоретичний (розгляд наукових статей, які проводять дискусію щодо аудіовізуального мистецтва у теоретичному ключі) і емпіричний (розгляд і аналіз різних медіаматеріалів для отримання інформації по найбільш релевантних і нещодавніх витворах аудіовізуального мистецтва). Наукова новизна полягає в детальному аналізі компонентів аудіовізуального мистецтва, враховуючи, що в просторі української наукової думки цей вид мистецтва ще не досліджується повсюдно. Висновки. У процесі дослідження було встановлено основні риси аудіовізуального мистецтва, докладно розглянуто відносини і взаємодії аудіовізуального митця і його аудиторії разом зі змінами у ролі споживача мистецтва і ступеня контролю споживача над художнім замислом. Встановлена можливість використання аудіовізуального мистецтва як терапевтичного засобу для лікування ментальних травм.
Посилання
Arnkheim, R., 1974. Iskusstvo i vizualnoe vospriiatie [Art and visual perception]. Moscow: Progress
Botz-Bornstein, T., 2009. Virtual Reality and Virtual Irreality On Noh-Plays and Icons. Pravmir. com. [online] Available at: <http://www.pravmir.com/article_812.html> [Accessed 10 May 2020].
Burov, A. and Iaremenko, E., 2012. Iazyk multimedia. Evoliutciia ekrana i audiovizualnogo myshleniia [The Language of Multimedia. Evolution of the screen and audiovisual thinking]. [online] Moscow. Available at: <http://mkrf.ru/upload/mkrf/mkdocs2012/08_11_2012_4.pdf> [Accessed 10 May 2020].
Didenko, V., 2019. VR v medytsyni: yak dopomahaiut novitni tekhnolohii [VR in medicine: how the latest technologies help]. Patriot Defence All rights reserved. [online] Available at: <https://patriotdefence.org/brainteka/u-sviti/vr-v-mediczini-yak-dopomagayut-novitni-texnologiyi.html> [Accessed 10 May 2020].
Valve, 2020. Half-Life: Alyx. Steam. [online] Available at: <https://store.steampowered.com/app/546560/HalfLife_Alyx/> [Accessed 10 May 2020].
Warner Bros. Pictures, 2017. IT: FLOAT – A Cinematic VR Experience. YouTube. [online] Available at: <https://youtu.be/FHUErvVAeIw> [Accessed 10 May 2020].
Rockstar Games. 2019. L.A. Noire: The VR Case Files. Steam. [online] Available at: <https://store.steampowered.com/app/722230/LA_Noire_The_VR_Case_Files/> [Accessed 10 May 2020].
Laurel, B., 1995. Virtual Reality. Scientific American, 273 (3), p.90.
Poznin, V., 2006. Audiovizualnyi produkt: tekhnologiia plius tvorchestvo [Audiovisual Product: Technology Plus Creativity]. St. Petersburg: St. Petersburg State University of Film and Television.
Salnikova, E., 2012. Fenomen vizualnosti i evoliutciia vizualnoi kultury [The phenomenon of visuality and the evolution of visual culture]. Ph.D. thesis. The State Institute for Art Studies. Cheloveknauka.com. [online] Available at: <http://cheloveknauka.com/v/356029/d#?page=1> [Accessed 10 May 2020].
Simons, J., 2007. Between Cinema and Computer. In: Playing the Waves: Lars von Trier's Game Cinema. Amsterdam: Amsterdam University Press, pp.125-154.
SUPERHOT Team, 2017. SUPERHOT VR. Steam. [online] Available at: <https://store.steampowered.com/app/617830/SUPERHOT_VR/> [Accessed 10 May 2020].
Hoffman, H.G., 2004. Virtual-reality therapy. Scientific American, [online] 291 (2), pp.58-65. Available at: <http://www.hitl.washington.edu/research/vrpain/index_files/SCIAMFin.pdf> [Accessed 10 May 2020].
Khilko, N., 2000. Audiovizualnaia kultura [Audiovisual culture]. Omsk: Izdatelstvo Omskogo gosudarstvennogo universiteta.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Олександр Безручко, Ольга Анікіна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.