Використання манер людської поведінки в процесі підготовки кіноактора до ролі
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.4.1.2021.235071Ключові слова:
манера поведінки, кіноактор, кінороль, персонаж, міміка, партитура ролі, перевтілення, демонстрація, візуалізаціяАнотація
Мета дослідження – розкрити особливості використання манер людської поведінки в процесі підготовки кіноактора до ролі. Методологія дослідження ґрунтується на принципах описового, порівняльного, культурно-мистецтвознавчого методів, методу спостереження й експерименту, крім того, застосовані індивідуалізуючий і соціально-психологічний підходи під час дослідження психофізіології акторського мистецтва через аналіз манер поведінки в процесі розкриття індивідуальних людських можливостей. Наукова новизна полягає у тому, що вперше проаналізовано майстерність акторської гри через виокремлення наочної демонстрації манер поведінки від внутрішніх почуттів персонажа. Висновки. Під час дослідження було розкрито та проаналізовано використання манер людської поведінки в процесі підготовки кіноактора до ролі. Розглянуто характерні зовнішні прояви кіноактора під час вираження емоцій (гнів, радість, страх, страждання, подив, презирство). З’ясовано, що накопичений досвід рухів тіла збагачує репертуар акторських дій, зменшує ризик переважання емоційного стану героя над внутрішньою свободою професійного актора. Висвітлено й схарактеризовано найголовніші засоби, якими повинен користуватися кіноактор під час майстерного перевтілення, адже проблема підготовки кіноактора до ролі буде актуальною доти, доки існує екранне мистецтво. На основі досліджуваної інформації виведено підсумки: через найпростіші властивості манери поведінки розкриваються секрети перевтілення для візуалізації персонажа.
Посилання
Bartou, A., 2015. Akterskoe masterstvo. Amerikanskaia shkola [Acting. American School]. Moscow: Alpina non-fikshn.
Chekhov, M.A., 1986. Literaturnoe nasledie [Literary heritage]. Moscow: Iskusstvo. T. 2: Ob iskusstve aktera [On the art of the actor].
Demeshchenko, V.V., 2011. Tvorchyi syntez rezhyserskykh poshukiv Vsevoloda Meiierkholda [Creative synthesis of director's search for Vsevolod Meyerhold]. Mystetstvoznavchi zapysky, 20, pp.144-153.
Iefimov, H.M., 2009. Modeliuvannia ta rozpiznavannia mimichnykh proiaviv emotsii na oblychchi liudyny [Modeling and recognition of facial expressions of emotions on the human face]. Shtuchnyi intelekt, 3, pp.532-542.
Meierkhold, V.E., 1968. Stati, pisma, rechi, besedy [Articles, letters, speeches, conversations]. Moscow: Iskusstvo. Ch. 1: (1891–1917).
Menshikova, G.V., 2009. Mimicheskie uprazhneniia dlia kozhi i myshtc litca. 40 unikalnykh uprazhnenii [Mimic exercises for the skin and muscles of the face. 40 unique exercises]. Moscow: AST.
Polishchuk, V. and Sarabian, E., 2014. Bibliia akterskogo masterstva. Unikalnoe sobranie akterskikh treningov po metodikam velichaishikh rezhisserov [Acting Bible. A unique collection of acting trainings based on the techniques of the greatest directors]. Moscow: AST.
Stanislavskii, K.S., 2009. Akterskii trening: uchebnik akterskogo masterstva. Rabota aktera nad soboi v tvorcheskom protcesse voploshcheniia [Acting training: a textbook on acting. The work of an actor on himself in the creative process of incarnation]. St. Petersburg: Praim-Evroznak.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Олена Левченко, Ольга Пасічник
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.