Медіасистема Китаю: внутрішній контроль та зовнішня автономія
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.2.2020.217651Ключові слова:
Китай (КНР), медіасистема, інформаційна політика, ЗМІ, «м’яка сила», іміджАнотація
Мета дослідження – встановлення специфіки інформаційної політики Китаю (КНР) в контексті принципів внутрішнього контролю та зовнішньої автономії. Методологія дослідження представлена аспектним, концептуальним, процесним та прогностичним підходами. Наукова новизна дослідження полягає у встановленні особливостей інформаційної стратегії Китаю як елемента політики «м’якої сили», інструменту формування позитивного зовнішнього іміджу КНР, ресурсу підтримки стабільності соціальної системи. Практичне значення одержаних результатів обумовлене можливістю їх застосування в інтересах вдосконалення національних моделей інформаційної політики. Висновки. Розглянуто характеристики медійного діалогу Китаю з державами Заходу, спрямованого на експорт культурних цінностей, виявлені тенденції у відносинах влади та ЗМІ. Виявлено, що інформаційний простір Китаю у взаємодії зі світовим інформаційним простором можна схарактеризувати поняттям «контрольованої інформаційної відкритості», що передбачає значний ступінь контролю національної медіасистеми і відносну автономію зовнішнього вектора діяльності мас-медіа.Посилання
Aleshina, M. and Gorshkov, M., 2015. Imidzh po-pekinski [Image in Peking]. Rossiiskaia gazeta. Federalnyi vypusk, 6707 (136). 24 June.
Areeva, M.V., 2014. Kitaiskie sredstva massovoi informatcii i ikh vliianie na globalnye informatcionnye protcessy [Chinese mass media and their influence on global information processes]. Aktualnye problemy sovremennykh mezhdunarodnykh otnoshenii, 4, pp.65-69.
Goriaina, Iu.P., 2012. Natcionalnaia identichnost kak osnova formirovaniia imidzha Kitaia [National identity as the basis for the formation of the image of China]. Vestnik Surgutskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta, 3, pp.102-107.
Khizhniak, M.V., 2018. Informatcionnoe nastuplenie Kitaia v Afrike [China's information offensive in Africa. Management consulting]. Upravlencheskoe konsultirovanie, 3, pp.166-171.
https://doi.org/10.22394/1726-1139-2018-3-166-171
Madrid-Morales, D. and Wasserman, H., 2017. Chinese Media Engagement in South Africa: What is its impact on local journalism? Journalism Studies, 10 January, pp.1-18.
Ortiz-Ospina, E. and Roser, M. Trust. Our World in Data. [online] Available at: <https://ourworldindata.org/trust> [Accessed 10 January 2020].
Podoliak, D.V., 2018. SMI kak instrument "miagkoi sily" vo vneshnei politike KNR [Media as an instrument of "soft power" in the PRC's foreign policy]. Obshchestvo: politika, ekonomika, pravo, [online] 11. Available at: <http://dom-hors.ru/rus/files/arhiv_zhurnala/pep/2018/11/politics/podolyak.pdf> [Accessed 12 January 2020].
Riazanova, A.Iu., 2015. Osobennosti razvitiia setevoi zhurnalistiki v Kitae [Features of the development of network journalism in China]. Vestnik Rossiiskogo universiteta druzhby narodov. Seriia: Literaturovedenie, zhurnalistika, 1, pp. 109-112.
Siutcziuan, U., 2008. Kitaiskie sredstva massovoi informatcii v khode transformatcii obshchestva: tendentcii i problemy [Chinese Mass Media in the Transformation of Society: Trends and Problems]. Vestnik Sankt-Peterburgskogo universiteta. Seriia 9. Filologiia. Vostokovedenie. Zhurnalistika, 3, II, pp.325-329.
Venidiktov, S.V., 2019. Informatcionnoe vzaimodeistvie v integratcionnykh formirovaniiakh: strukturno-funktcionalnaia kharakteristika prostranstva mediakommunikatcii [Information interaction in integration formations: structural and functional characteristics of the media communication space]. Mogilev: Mogilevskii institut MVD.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Сергій Венідіктов
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.