DOI: https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.2.2020.217651

Медіасистема Китаю: внутрішній контроль та зовнішня автономія

Siarhei Venidziktau

Анотація


Мета дослідження – встановлення специфіки інформаційної політики Китаю (КНР) в контексті принципів внутрішнього контролю та зовнішньої автономії. Методологія дослідження представлена аспектним, концептуальним, процесним та прогностичним підходами. Наукова новизна дослідження полягає у встановленні особливостей інформаційної стратегії Китаю як елемента політики «м’якої сили», інструменту формування позитивного зовнішнього іміджу КНР, ресурсу підтримки стабільності соціальної системи. Практичне значення одержаних результатів обумовлене можливістю їх застосування в інтересах вдосконалення національних моделей інформаційної політики. Висновки. Розглянуто характеристики медійного діалогу Китаю з державами Заходу, спрямованого на експорт культурних цінностей, виявлені тенденції у відносинах влади та ЗМІ. Виявлено, що інформаційний простір Китаю у взаємодії зі світовим інформаційним простором можна схарактеризувати поняттям «контрольованої інформаційної відкритості», що передбачає значний ступінь контролю національної медіасистеми і відносну автономію зовнішнього вектора діяльності мас-медіа.

Ключові слова


Китай (КНР); медіасистема; інформаційна політика; ЗМІ; «м’яка сила»; імідж

Повний текст:

PDF

Посилання


Aleshina, M. and Gorshkov, M., 2015. Imidzh po-pekinski [Image in Peking]. Rossiiskaia gazeta. Federalnyi vypusk, 6707 (136). 24 June.

Areeva, M.V., 2014. Kitaiskie sredstva massovoi informatcii i ikh vliianie na globalnye informatcionnye protcessy [Chinese mass media and their influence on global information processes]. Aktualnye problemy sovremennykh mezhdunarodnykh otnoshenii, 4, pp.65-69.

Goriaina, Iu.P., 2012. Natcionalnaia identichnost kak osnova formirovaniia imidzha Kitaia [National identity as the basis for the formation of the image of China]. Vestnik Surgutskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta, 3, pp.102-107.

Khizhniak, M.V., 2018. Informatcionnoe nastuplenie Kitaia v Afrike [China's information offensive in Africa. Management consulting]. Upravlencheskoe konsultirovanie, 3, pp.166-171.

https://doi.org/10.22394/1726-1139-2018-3-166-171

Madrid-Morales, D. and Wasserman, H., 2017. Chinese Media Engagement in South Africa: What is its impact on local journalism? Journalism Studies, 10 January, pp.1-18.

Ortiz-Ospina, E. and Roser, M. Trust. Our World in Data. [online] Available at: <https://ourworldindata.org/trust> [Accessed 10 January 2020].

Podoliak, D.V., 2018. SMI kak instrument "miagkoi sily" vo vneshnei politike KNR [Media as an instrument of "soft power" in the PRC's foreign policy]. Obshchestvo: politika, ekonomika, pravo, [online] 11. Available at: <http://dom-hors.ru/rus/files/arhiv_zhurnala/pep/2018/11/politics/podolyak.pdf> [Accessed 12 January 2020].

Riazanova, A.Iu., 2015. Osobennosti razvitiia setevoi zhurnalistiki v Kitae [Features of the development of network journalism in China]. Vestnik Rossiiskogo universiteta druzhby narodov. Seriia: Literaturovedenie, zhurnalistika, 1, pp. 109-112.

Siutcziuan, U., 2008. Kitaiskie sredstva massovoi informatcii v khode transformatcii obshchestva: tendentcii i problemy [Chinese Mass Media in the Transformation of Society: Trends and Problems]. Vestnik Sankt-Peterburgskogo universiteta. Seriia 9. Filologiia. Vostokovedenie. Zhurnalistika, 3, II, pp.325-329.

Venidiktov, S.V., 2019. Informatcionnoe vzaimodeistvie v integratcionnykh formirovaniiakh: strukturno-funktcionalnaia kharakteristika prostranstva mediakommunikatcii [Information interaction in integration formations: structural and functional characteristics of the media communication space]. Mogilev: Mogilevskii institut MVD.


Пристатейна бібліографія ГОСТ






Copyright (c) 2020 Сергій Венідіктов

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.


© Copyright    |   Керівництва для авторів   |   Редакційна політика   |   Редакційний штат   |   Контакти   |