Авторські програми на сучасному телебаченні та їхні особливості

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.2.2020.217650

Ключові слова:

авторська програма, ведучий-автор, програма, жанр, формат, телебачення

Анотація

Мета дослідження – провести аналіз основних особливостей авторських програм на сучасному телебаченні. Методологія дослідження. Використано методи: аналіз та синтез (проаналізовано наявність і значущість авторських програм на телеканалах України), узагальнення (на основі проаналізованої літератури та реального ефірного продукту підсумовано чинники, риси, особливості, що розкривають суть авторських програм), систематизація. Наукова новизна полягає у детальному аналізі ознак авторських програм та їх особливостей на телебаченні; у спробі створити їхню класифікацію за видами, залежно від жанрового формату, вкладу авторського «его», обсягу і форм роботи над матеріалом. Висновки. Під час дослідження закордонних авторських програм їх особливостей на українських каналах було проаналізовано літературу теоретиків та практиків кіно-, телемистецтва. Виявлено, що в Україні мало авторських програм, які створюються ведучими-авторами і більшість з них вузькогалузеві. Досліджено види цього жанру програм. Узагальнено особливості авторських програм на сучасному телебаченні.

Біографії авторів

Svitlana Kotliar, Київський національний університет культури і мистецтв

Заслужений діяч мистецтв України, професор кафедри тележурналістики та майстерності актора, декан факультету кіно і телебачення

Oleksandr Butko, Київський національний університет культури і мистецтв

Заслужений журналіст України, доцент кафедри тележурналістики та майстерності актора

Nataliia Krochak, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістрант кафедри тележурналістики та майстерності актора

Посилання

Dolzhenkova, I., 2016. "Ukraia" – provokatsiia chy shyzofreniia? ["Ukraine" – a provocation or schizophrenia?]. Detektor media. [online] 23 August 2016. Available at: <https://detector.media/kritika/article/118060/2016-08-23-film-ukraya-provokatsiya-chi-shizofreniya/> [Accessed 29 April 2020].

Iurevskii, A., 2003. Teleiavlenie [Television]. [online] Available at: <https://web.archive.org/web/20041225093929/http:/www.lgz.ru:80/archives/html_arch/lg402004/Polosy/art9_4.htm> [Accessed 04 May 2020].

Kotliar, S.V. and Fedorenko, V.P., 2018. Avtorska prohrama – oblychchia ukrainskoho telebachennia [Author's program - the face of Ukrainian television]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu kultury i mystetstv. Seriia: Audiovizualne mystetstvo i vyrobnytstvo, 1, pp.5-17.

Kovtun, T.V., 2020. Avtorska prohrama na telebachenni [Author's program on television]. Velyka ukrainska entsyklopediia. [online] Available at: <https://vue.gov.ua/Avtorsʹka_prohrama_na_telebachenni> [Accessed 04 May 2020].

Kulchynska, L., 2010. Poniattia "kinozhanru": problema definitsiï [The concept of "film genre": the problem of definition]. Academic bulletin of kyiv national karpenko-karyi university of theatre, cinema and television, 6, pp.143-156.

Moiseev, V.A., 2002. Zhurnalistika i zhurnalisty [Journalism and Journalists]. Kyiv: Dakor.

Rizun, V.V., 2008. Teoriia masovoï komunikatsiï [Theory of mass communication]. Kyiv: Prosvita.

Shirman, R.N., 2008. Alkhimiia rezhissury [The Alchemy of Directing]. Kyiv: Teleradiokurer.

Sventakh, A., 2015. "Krym. Kurort suvoroho rezhymu" ["Crimea. A strict regime resort"]. Den, 23 October.

Yaremenko, V. and Slipushko, O., editor-in-chief., 2000. Novyy̆ tlumachnyy̆ slovnyk ukraïnskoï movy [A new explanatory dictionary of the Ukrainian language]. Kyiv: Akonit. Vol. 1.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-09

Як цитувати

Kotliar, S., Butko, O., & Krochak, N. (2020). Авторські програми на сучасному телебаченні та їхні особливості. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 3(2), 222–228. https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.2.2020.217650

Номер

Розділ

РЕЖИСУРА ТА ЗВУКОРЕЖИСУРА КІНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ