Постановча реальність документального кіно: прояви та смисли
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202664Ключові слова:
документальний фільм, маніпуляція свідомістю, смисли документального кіно, інформаційний простірАнотація
Мета дослідження – вивчення постановчої реальності, яка формується у документальному кіно, на основі теоретичних аспектів відображення реальності. Методологія дослідження ґрунтується на реалізації пошукового методу; порівняльному аналізі існуючих концептів, пов’язаних з механізмами проявів реальності у документальному кіно; також ми використали описовий метод для деталізації існуючих сучасних механізмів формування реальності у документальному кіно у ХХІ столітті. Наукова новизна полягає у тому, що викладені матеріали не лише систематизують, але й поглиблюють існуючі уявлення про документальний кінематограф з позиції інформативної реалістичної домінанти, що конкретизує вектор галузі ХХІ століття з позиції побудови постановочної реальності. Висновки підкреслюють здійснену структуризацію провідних понять; здійснено теоретичний огляд наукової літератури, що допоміг визначити проблемні галузі документальної реальності як чинника формування не лише культурної одиниці, але й маніпулятивної. Це дозволило визначити стратегію до вивчення механізмів проявів та смислів постановочної реальності у сучасному кінематографі, що ґрунтуються на відображенні різних тенденцій сучасних взаємин між кіно та глядачем.Посилання
Briukhovetska, L., 2003. Prykhovani filmy. Ukrainske kino 1990-kh. [Hidden films. 1990s Ukrainian Cinema]. Kyiv: ArtEk.
Dankova, N., 2007. Ukrainske neihrove kino na shliakhu do komertsializatsii [Ukrainian nonfeature film on the way to commercialization]. Telekrytyka, [online] 4. Available at: <http://www.telekritika.ua/events/2007-04-23/8761> [Accessed 08 October 2019].
Dankova, N., 2009. Zirkovo-taiemnyche zhyttia ukrainskoi dokumentalistyky [Star-mysterious life of Ukrainian documentary]. Telekrytyka, [online] 2. Available at: <http://www.telekritika.ua/telebachennya/2009-02-09/43669> [Accessed 06 October 2019].
Desiatnyk, H.O., 2015. Istorychni etapy rozvytku svitovoho kinomystetstva [Historical stages of development of world cinema]. Kyiv: Vydavnytstvo Kyivskoho natsionalnoho universytetu.
Desiatnyk, H.O., 2015. Ukrainske kinomystetstvo [Ukrainian cinema]. Kyiv: Vydavnytstvo Kyivskoho natsionalnoho universytetu.
Desiatnyk, H.O., 2015. Vid zadumu do ekrana [From concept to screen. Kiev]. Kyiv: Kyivskyi natsionalnyi universytet.
Desiatnyk, H.O., 2016. Osnovy ekrannoi dokumentalistyky [Fundamentals of Screen Documentary]. Kyiv: Vydavnytstvo Kyivskoho natsionalnoho universytetu.
Havryliuk, P.I., 2009. Osoblyvosti montazhu v dokumentalnomu kino ta telebachenni [Features of editing in documentary and television]. Kultura Ukrainy, 9, pp.113-119.
Hoian, V.V., 2011. Zhurnalistska tvorchist na telebachenni [Journalistic creativity on television]. Kyiv: Kyivskyi universytet.
Horevalov, S.I. and Desiatnyk, H.O., 2014. Vstup do spetsialnosti kino-, telemystetstvo [Introduction to the specialty of cinema, television]. Kyiv: Kyivskyi natsionalnyi universytet imeni Tarasa Shevchenka, Instytut zhurnalistyky.
Kondratieva, M., 2004. Tsyfrovi tekhnolohii v dokumentalnomu kino [Digital technologies in documentary cinema]. Ekranna osvita v Ukraini. Suchasnyi stan, problemy rozvytku. Kyiv: Muzychna Ukraina, pp.48-52.
Trymbach, S., 2018. Ukrainske kino [Ukrainian Cinema]. Den, [online] 11 September. Available at: <http://ucf.org.ua/films> [Accessed 10 October 2019].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Сергій Гончарук, Олексій Проволовський
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.