Постановча реальність документального кіно: прояви та смисли

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202664

Ключові слова:

документальний фільм, маніпуляція свідомістю, смисли документального кіно, інформаційний простір

Анотація

Мета дослідження – вивчення постановчої реальності, яка формується у документальному кіно, на основі теоретичних аспектів відображення реальності. Методологія дослідження ґрунтується на реалізації пошукового методу; порівняльному аналізі існуючих концептів, пов’язаних з механізмами проявів реальності у документальному кіно; також ми використали описовий метод для деталізації існуючих сучасних механізмів формування реальності у документальному кіно у ХХІ столітті. Наукова новизна полягає у тому, що викладені матеріали не лише систематизують, але й поглиблюють існуючі уявлення про документальний кінематограф з позиції інформативної реалістичної домінанти, що конкретизує вектор галузі ХХІ століття з позиції побудови постановочної реальності. Висновки підкреслюють здійснену структуризацію провідних понять; здійснено теоретичний огляд наукової літератури, що допоміг визначити проблемні галузі документальної реальності як чинника формування не лише культурної одиниці, але й маніпулятивної. Це дозволило визначити стратегію до вивчення механізмів проявів та смислів постановочної реальності у сучасному кінематографі, що ґрунтуються на відображенні різних тенденцій сучасних взаємин між кіно та глядачем.

Біографії авторів

Serhii Honcharuk, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат педагогічних наук, доцент

Oleksii Provolovskyi, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістрант кафедри кіно-, телемистецтва

Посилання

Briukhovetska, L., 2003. Prykhovani filmy. Ukrainske kino 1990-kh. [Hidden films. 1990s Ukrainian Cinema]. Kyiv: ArtEk.

Dankova, N., 2007. Ukrainske neihrove kino na shliakhu do komertsializatsii [Ukrainian nonfeature film on the way to commercialization]. Telekrytyka, [online] 4. Available at: <http://www.telekritika.ua/events/2007-04-23/8761> [Accessed 08 October 2019].

Dankova, N., 2009. Zirkovo-taiemnyche zhyttia ukrainskoi dokumentalistyky [Star-mysterious life of Ukrainian documentary]. Telekrytyka, [online] 2. Available at: <http://www.telekritika.ua/telebachennya/2009-02-09/43669> [Accessed 06 October 2019].

Desiatnyk, H.O., 2015. Istorychni etapy rozvytku svitovoho kinomystetstva [Historical stages of development of world cinema]. Kyiv: Vydavnytstvo Kyivskoho natsionalnoho universytetu.

Desiatnyk, H.O., 2015. Ukrainske kinomystetstvo [Ukrainian cinema]. Kyiv: Vydavnytstvo Kyivskoho natsionalnoho universytetu.

Desiatnyk, H.O., 2015. Vid zadumu do ekrana [From concept to screen. Kiev]. Kyiv: Kyivskyi natsionalnyi universytet.

Desiatnyk, H.O., 2016. Osnovy ekrannoi dokumentalistyky [Fundamentals of Screen Documentary]. Kyiv: Vydavnytstvo Kyivskoho natsionalnoho universytetu.

Havryliuk, P.I., 2009. Osoblyvosti montazhu v dokumentalnomu kino ta telebachenni [Features of editing in documentary and television]. Kultura Ukrainy, 9, pp.113-119.

Hoian, V.V., 2011. Zhurnalistska tvorchist na telebachenni [Journalistic creativity on television]. Kyiv: Kyivskyi universytet.

Horevalov, S.I. and Desiatnyk, H.O., 2014. Vstup do spetsialnosti kino-, telemystetstvo [Introduction to the specialty of cinema, television]. Kyiv: Kyivskyi natsionalnyi universytet imeni Tarasa Shevchenka, Instytut zhurnalistyky.

Kondratieva, M., 2004. Tsyfrovi tekhnolohii v dokumentalnomu kino [Digital technologies in documentary cinema]. Ekranna osvita v Ukraini. Suchasnyi stan, problemy rozvytku. Kyiv: Muzychna Ukraina, pp.48-52.

Trymbach, S., 2018. Ukrainske kino [Ukrainian Cinema]. Den, [online] 11 September. Available at: <http://ucf.org.ua/films> [Accessed 10 October 2019].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-10

Як цитувати

Honcharuk, S., & Provolovskyi, O. (2020). Постановча реальність документального кіно: прояви та смисли. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 3(1), 83–91. https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202664

Номер

Розділ

РЕЖИСУРА ТА ЗВУКОРЕЖИСУРА КІНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ