Особливості специфіки втілення режисерського задуму екранного твору
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202663Ключові слова:
режисер, драматургія, кіно, режисерський задум, конфлікт, монтаж, зйомка, звук, шум, фільмАнотація
Мета роботи – дослідити особливості специфіки втілення задуму режисера в екранних творах. Методи дослідження. У ході дослідження, на основі аналізу наукових праць видатних режисерів та їх екранних творів, було сформовано принципи втілення задуму режисера. Системний підхід виявив проблеми пошуку виразності ідеї у фільмі. За допомогою синтезу було виведено особливі принципи впливу на глядача через режисерський задум екранного твору. Наукова новизна. На основі наукового дослідження, вперше було визначено особливі інструменти для втілення ідеї режисера, розкрито природу кіномови та жанрові особливості створення екранного твору. Висновки. У ході дослідження нами було зроблено певні висновки на основі системного підходу до вивчення природи кіно. З’ясовано, що у зв’язку з жанровими особливостями специфіки втілення режисерського задуму екранного твору, інструментами вираження ідеї може бути монтаж, відповідно до жанру екранного твору. А також, семіотичні образні засоби можуть стати ключем для втілення ідеї у фільмі. Отже, питання вирішення режисерського задуму у кіно є завжди актуальним як у документальному, так і в ігровому форматі.Посилання
Desiatnyk, H.O., 2018. Profesiia: rezhyser kino i telebachennia [Profession: director of cinema and television]. Kyiv: Instytut zhurnalistyky Kyivskyi natsionalnyi universytet imeni Tarasa Shevchenka.
Horpenko, V.H., 2000. Arkhitektonika filmu: Rezhyserski zasoby i sposoby formuvannia struktury ekrannoho vydovyshcha [Film architectonics: Directing tools and ways of forming the structure of the screen spectacle]. In: Vol. 3. Montazhna arkhitektonika filmu [Editing Architecture of the Movie]. Kyiv: DITM.
Loznitcia, S.V., 2017. Glazom khudozhnika: s ukrainskim rezhisserom razgovarivala Ekaterina Bogdanovich [Through the eye of the artist: Ekaterina Bogdanovich spoke with the Ukrainian director]. Novoe vremia strany, 42, pp.54-56.
Shirman, R.N., 2008. Alkhimiia rezhissury. Master-klass [Alchemy of direction. Master Class]. Kyiv: Teleradiokurer.
Shyrman, R.N., 2019. Rezhyserske vyrishennia ekrannoho tvoru [Directing the screenplay]. Kyiv: Vydavnychyi tsentr KNUKiM.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Роман Ширман, Дарина Сиз
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.