Особливості втілення режисерського задуму у документальному фільмі-спостереженні

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202660

Ключові слова:

режисерський задум, фільм-спостереження, аудіовізуальний твір, екранна реальність, режисер, документальний фільм

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати основні особливості втілення режисерського задуму у документальному фільмі-спостереженні. Методологія дослідження базується на застосуванні системно- комплексного підходу до розгляду даної проблеми, в рамках якої аналізуються складові режисерського задуму та його трансформація при втіленні в аудіовізуальному творі. Наукова новизна. Вперше проаналізовано теоретичну базу, а саме, спираючись на досвід вітчизняних та закордонних майстрів екрана, складових режисерського задуму: від точного розуміння ідеї до конкретних практичних питань роботи над кадром, звуковим вирішенням та іншими елементами екранного твору. Висновки. Проаналізовано, застосовуючи системно-комплексний підхід, особливості втілення режисерського задуму у документальному фільмі-спостереженні, а саме складових режисерського задуму: від ідеї до практичних питань.

Біографії авторів

Оleksandr Bezruchko, Київський університет культури

Доктор мистецтвознавства, професор

Valeriia Сhaikovskа, Київський університет культури

Магістрант кафедри кіно і телемистецтва

Посилання

Beliaeva, T.G. ed., 1980. Robert Flaerti: Stati. Svidetelstva. Stcenarii [Robert Flaherty: Articles. Testimonies. Scenarios]. Moscow: Iskusstvo.

Drobashenko, S. ed., 1966. Dziga Vertov. Stati, dnevniki, zamysly [Dziga Vertov. Articles, diaries, ideas]. Moscow: Iskusstvo.

Frank, G., 1975. Karta Ptolemeia. Zapiski kinodokumentalista [Map of Ptolemy. Notes of a documentary filmmaker]. Moscow: Iskusstvo.

Frank, G., 2004. Opyt gologo cheloveka [The experience of a naked man]. Iskusstvo kino, 3, pp.126-134.

Frank, G., 2010. No glavnoe vse-taki svet [But the main thing is still light]. Iskusstvo kino, 3, pp.111-117.

Loznitca, S., 2005. Illiuziia dokumenta ili dokument illiuzii [Illusion of a document or a document of illusion]. Kino-kolo, 26, pp.3-6.

Sadul, Zh., 1982. Gollivud. Konetc nemogo kino 1919-1929 [Hollywood. The end of silent films 1919-1929]. In: Vol. 4. Vseobshchaia istoriia kino [The general history of cinema]. Moscow: Iskusstvo.

Shama, O., 2016. Kino kak ono est [Cinema as it is]. Novoe vremia strany, 23 September (35), pp.62-65.

Shirman, R., 2008. Alkhimiia rezhissury. Master-klass [Alchemy of direction. Master Class]. Kyiv: Teleradiokurer.

Shyrman, R., 2019. Rezhyserske vyrishennia ekrannoho tvoru [Directing a screenplay]. Kyiv

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-10

Як цитувати

Bezruchko О., & Сhaikovskа V. (2020). Особливості втілення режисерського задуму у документальному фільмі-спостереженні. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 3(1), 65–74. https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202660

Номер

Розділ

РЕЖИСУРА ТА ЗВУКОРЕЖИСУРА КІНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ