Драматичний конфлікт: дія-протидія

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202650

Ключові слова:

драматичний конфлікт, внутрішній конфлікт, зовнішній конфлікт, конфлікти у драматургії, драматургія, соціальний конфлікт, конфлікт, види конфліктів, рівні конфліктів, види драматичного конфлікту, дія

Анотація

Мета дослідження – визначити особливості та квінтесенцію конфлікту у драматургії, проаналізувати у теоретичному аспекті дефініції: дія-протидія та яке займає місце у кінематографі та літературі. Окрім того, з’ясувати, з яких причин зароджується зовнішній конфлікт та чим відрізняється від внутрішнього. Методологія дослідження побудована на системному підході, який полягає у дослідженні конфліктології у кінематографі. Для цього використовувались емпіричні та теоретичні методи дослідження. Наукова новизна. Уперше досліджено драматичний конфлікт у сучасному кінематографі з використанням емпіричних та теоретичних методів дослідження, а також проаналізовано різні рівні конфліктів у кінематографі та мистецьких творах і визначено їх особливості. Висновки. З’ясовано особливості конфлікту у драматургії, значення у кінематографі та літературі досліджуваної дефініції. За допомогою емпіричних та теоретичних методів дослідження з’ясовано, як створюється драматичний конфлікт у мистецьких творах та детально розглянуто класифікацію конфліктології у соціумі.

Біографії авторів

Kostiantyn Hrubych, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат наук з соціальних комунікацій

Alla Hychka, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістрант кафедри тележурналістики та майстерності актора

Посилання

Aristotel, 2018. Poetyka [Poetics]. Kharkiv: Folio.

Busel, V.T., 2005. Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [The Great Interpretive Dictionary of Modern Ukrainian]. Kyiv: Perun.

Dramatychnyi konflikt [Dramatic Conflict], 2016. Studfiles. [online] Available at: <https://studfiles.net/preview/5461475/> [Accessed 05 July 2019 2019].

Krakaujer, Z., 1974. Priroda fil’ma. Reabilitacija fizicheskoj real’nosti [The nature of the film. Rehabilitation of physical reality]. Translation from English D.F. Falcon. Moscow: Iskusstvo.

Kurinna, H.V., 2013. Stsenarna maisternist na telebachenni. Teledramaturhiia [Screenwriting skills on television. Television dramaturgy]. Kharkiv: Kharkiv State Academy of Culture.

Lajosh, Je., Iskusstvo dramaturgii [The Art of Drama]. [online] Available at: <http://teatre.com.ua/upload/all/lib/iskustvo_dramaturgii.pdf> [Accessed 08 August 2019].

Litvak, M.E., Psihologicheskoe ajkido [Psychological Aikido]. [online] Available at: <http://booksonline.com.ua/view.php?book=36910> [Accessed 15 July 2019].

Psykholohichni osoblyvosti osnovnykh typiv konfliktiv [Psychological features of the main types of conflicts]. Navchalni materialy onlain [online] Available at: <https://pidruchniki.com/79953/psihologiya/psihologichni_osoblivosti_osnovnih_tipiv_konfliktiv> [Accessed 21 June 2019].

Tsiurupa, M.V., 2004. Osnovy konfliktolohii ta teorii perehovoriv [Fundamentals of Conflict and Negotiation Theory]. Kyiv: Kondor.

Uolter, R., 1993. Scenarnoe masterstvo: kino- i teledramaturgija kak iskusstvo, remeslo i biznes (referat knigi) [Screenwriting: film and television dramaturgy as art, craft, and business (book abstract)]. [online] Moscow. Available at: <https://readli.net/chitat-online/?b=194928&pg=5> [Accessed 13 July 2019].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-10

Як цитувати

Hrubych, K., & Hychka, A. (2020). Драматичний конфлікт: дія-протидія. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 3(1), 20–28. https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202650

Номер

Розділ

ТЕЛЕЖУРНАЛІСТИКА ТА МАЙСТЕРНІСТЬ АКТОРА