DOI: https://doi.org/10.31866/2617-2674.3.1.2020.202649

Документальне кіно в сучасному екранному дискурсі

Iryna Havran, Marian Botvyn

Анотація


Мета дослідження – проаналізувати сучасне документальне кіно на вітчизняному ринку з позиції функціонування дискурсу кінематографа. Методологія дослідження базується на використанні наступних методів: історіографії – був використаний для огляду історії розвитку вітчизняного документального кіно; теоретико-методологічного аналізу, що полягав у вивченні ситуації, пов’язаної з трансляцією документальних кіноциклів на телебаченні; моніторингу – для вивчення спектру сучасної тематики документального кіно; соціологічне опитування – для окреслення існуючої думки глядача про сучасне документальне кіно. Наукова новизна полягає у тому, що вперше у науковій літературі здійснено систематизацію сучасних телеканалів, які сьогодні демонструють українське документальне кіно та телепроекти. Висновки. Станом на сьогодні, роль документалістики у кінематографі займає чільне місце та зростає кожен день. Це пояснюється формуванням українського ринку документального кіно та можливостями сучасників створювати реалістичні картини, що правдиво віддзеркалюють нашу історію. Подальші дослідження окресленої проблематики варто будувати на аспектах гібридизації жанру документального проекту та глибшому вивченні соціального ставлення до сучасного українського кінематографа.

Ключові слова


документальне кіно; дискурс; ринок документальних фільмів; документальні проекти; кіно; телебачення

Повний текст:

PDF

Посилання


Briukhovetska, L., 2003. Prykhovani filmy. Ukrainske kino 1990 [Hidden films. Ukrainian Cinema 1990]. Kyiv: ArtEk.

Dankova, N., 2007. Ukrainske neihrove kino na shliakhu do komertsializatsii [Ukrainian nonfeature film on the way to commercialization]. Telekrytyka, [online] 4. Available at: <http://www.telekritika.ua/events/2007-04-23/8761> [Accessed 7 October 2019].

Dankova, N., 2009. Zirkovo-taiemnyche zhyttia ukrainskoi dokumentalistyky [Star-mysterious life of Ukrainian documentary]. Telekrytyka, [online] 2. Available at: <http://www.telekritika.ua/telebachennya/2009-02-09/43669> [Accessed 8 October 2019].

Desiatnyk, H.O., 2016. Osnovy ekrannoi dokumentalistyky [Fundamentals of Screen Documentary]. Kyiv: Vydavnytstvo Kyivskyi natsionalnyi universytet imeni Tarasa Shevchenka.

Havryliuk, P.I., 2012. Osoblyvosti montazhu v dokumentalnomu kino ta telebachenni [Features of editing in documentary and television]. Kultura Ukrainy, 9, pp.113-119.

Hoian, V.V., 2011. Zhurnalistska tvorchist na telebachenni [Journalistic creativity on television]. Kyiv: Kyivskyi universytet.

Horevalov, S.I. and Desiatnyk, H.O., 2014. Vstup do spetsialnosti kino-, telemystetstvo [Introduction to the specialty of cinema, television]. Kyiv.

Kondratieva, M., 2004. Tsyfrovi tekhnolohii v dokumentalnomu kino [Digital technologies in documentary cinema]. Ekranna osvita v Ukraini. Suchasnyi stan, problemy rozvytku. Kyiv, pp.48-52.

Manskyi, O., 2019. Ekran: naiholovnishe v seredyni [Screen: the most important thing in the middle]. Ekranoznavstvo, 3. Kyiv: Instytut zhurnalistyky Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka.

Stasiuk, V., 2016. "Viktor Asliuk: V khudozhestvennom kino ia khotel by sdelat Alesia Adamovicha, Vladimira Korotkevicha i Vasilia Bykova" ["Victor Aslyuk: In feature films, I would like to make Ales Adamovich, Vladimir Korotkevich and Vasil Bykov"]. Belorusskii portal TUT.BY. [online] Available at: <http://news.tut.by/culture/79527.html> [Accessed 10 October 2019].

Trymbach, S., 2019. Ukrainske kino [Ukrainian cinema]. Mediakrytyka, [online] 3. Available at: <http://ucf.org.ua/films> [Accessed 10 October 2019].


Пристатейна бібліографія ГОСТ






Copyright (c) 2020 Ірина Гавран, Мар’ян Ботвин

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

© Copyright    |   Керівництва для авторів   |   Редакційна політика   |   Редакційний штат   |   Контакти   |