Комерціалізація українського телебачення в сучасному інформаційному просторі
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.1.2019.170877Ключові слова:
медіа, бізнес-реалії, медійний дискурс, комерціалізація, телебачення, контент, медіа-продукт, телевізійна аудиторія, жанрАнотація
Мета дослідження – розглянути сучасний стан та тенденції розвитку українських ЗМІ в умовах бізнес-реалій, проаналізувати український медіаринок під впливом комерціалізації. Методологія дослідження полягає в застосуванні системно-аналітичного підходу щодо визначення тенденції розвитку українських ЗМІ в умовах бізнес-реалій, а саме за допомогою спеціальних методів та способів, схарактеризовано сучасне українське телебачення в умовах комерціалізації. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що чи не вперше розглянуто комерціалізацію ЗМІ, як фактор формування інформаційної політики телеканалу, його контенту і в результаті – вплив на формування суспільної свідомості; уточнено основні закономірності впливу бізнес–реалій на функціонування, інформаційну політику та контент українських медіа; з’ясовано комерційну складову сучасних медіа в процесі творення медіаконтенту та межі дотримання демократичних принципів мовлення; виявлено основні пріоритети та стратегії сучасного телевізійного продукту та деталізовано жанрово-стильову палітру медіа-індустрії України. Висновки. Зважаючи на те, що провідні ЗМІ суспільно-політичного спрямування належать державі або перебувають під впливом невеликої кількості фінансово- промислових груп, які є залежними від влади. Більшість ЗМІ заангажовані, не дають повної та об’єктивної інформації про політиків та значущі політичні події, не забезпечують комунікаційного діалогу між населенням та владою, а є інструментом маргіналізації та управління масами в руках можновладців.Посилання
Buhrym, A. and Mashchenko, I., 1991. Komertsiini protsesy na telebachenni Ukrainy [Commercial processes on television of Ukraine]. Kyiv.
In Formal, 2015. Vsi ukrainski telekanaly pid kontrolem oliharkhiv [All Ukrainian TV channels under the control of the oligarchs]. [online] Available at: <http://informal.com.ua/western-view/vsi-telekanaly-ukrajina-pid-kontrolem-oliharhiv-foreign-policy> [Accessed 2 February 2019].
Dmytrovskyi, Z., 2006. Televiziy̆na zhurnalistyka [Television journalism]. Lviv.
Zemlianova, L., 2004. Kommunikativistika i sredstva informatcii: anglo-russkii tolkovyi slovar kontceptcii i terminov [Communication and Media: An English-Russian Dictionary of Concepts and Terms]. Moscow.
Zlyvkov, V., 2004. Ukrainske telebachennia i kryza natsionalnoi identychnosti [Ukrainian Television and the Crisis of National Identity]. Sotsialna psykholohiia, 4, pp.71-80.
Kulyk, V., 2010. Dyskurs ukrainskykh medii: identychnosti, ideolohii, vladni stosunky [Discourse of the Ukrainian media: identity, ideology, power relations]. Kyiv: Krytyka.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Олександр Безручко, Катерина Костенко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.