Автор та авторське у кінематографі України 60–70-х років першої половини 80-х років ХХ століття
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.1.2019.170870Ключові слова:
автор, режисер, авторське, кінематограф, індустрія, радянське кіно, поетичне кіно, кіномистецтвоАнотація
Мета роботи – на основі комплексного аналізу та наявних наукових праць та джерел дослідити систему функціонування українського авторського кінематографу 60–80-х років, тяжкі радянські часи пригнічення індивідуальності та духу українського народу як нації взагалі. З’ясувати відношення теорії авторського кінематографу до українського кіно радянського періоду. А також прослідкувати розвиток видатних українських діячів кіномистецтва та особливості їх творчого самовираження. Методологія дослідження базуеться на дослідах обумовлені проблемами та явищами сучасного екранного мистецтва, його розвиток та приналежність до світової культури. У процесі роботи для вирішення поставлених завдань застосовуються наступні методи: загальнонаукові, аналіз і синтез, а також філологічний, текстологічний, структурний, порівняльно-зіставний, порівняльно-історичний. Вивчення праць мистецтвознавчої бази про досягнення у українському та світовому кінематографі. Аналіз творчих робіт видатних українських режисерів, письменників, сценаристів, операторів та акторів. Наукова новизна полягає в тому, що особливості та прояви авторського кінематографу України 1960-1980х років повністью недосліджено, матеріали наукові праці мають багато свідчень про існування авторства в українському кіно, тому проаналізовано специфіку мистецтва цього періоду, а також зовнішні чинники які впливають на режисерів під час створення авторського твору. Проаналізовано правову систему періоду, та особливості авторського права в радянську епоху, з’ясовано вплив політичних та юредичних факторів на прояв авторської теорії в українському кіно загалом. Висновки. В процесі дослідження, виявлено передумови та причини появи авторської концепції її етнічна та національна особливість, серед традиційних канонів радянських часів. В період поетичного кінематографу, світ побачила велика кількість творів української літератури. Творчість режисерів була більш спрямована на розвиток у кіно, українських народних та духовних образів, відхиляючи політичні теми.Посилання
Akroid, P., 2016. Alfred Khichkok [Alfred Hitchcock]. Moscow: KoLibri, Azbuka-Attikus.
Pashchenko, A., 2012. Ukrainske poetychne kino yak zrazok natsionalnoho kinematohrafa [Ukrainian poetry cinema as an example of national cinema]. Kino-teatr, 2.
Hoseiko, L., 2005. Istoriia ukrainskoho kinematohrafa [The history of Ukrainian cinema]. Kyiv: KINO-KOLO.
Korniienko, I.S., 1970. Pivstolittia ukrainskoho radianskoho kino: storinky istorii [Half a century of Ukrainian Soviet cinema: pages of history]. Kyiv: Mystetstvo.
Pashchenko, A., 2010. Nerodiucha zemlia i nerozryvnyi zviazok z neiu [Non-fertile land and inextricably linked with it]. Kino-teatr, 2.
Lemesheva, L., 1987 Ukrainskoe kino: problemy odnogo pokoleniia. [Ukrainian cinema: problems of one generation]. Moscow: Soiuz kinematografistov.
Zorina, T.N., 2010. Dokumentalnoe kino - zhanr kinoiskusstva i istoriia strany [Documentary cinema is a genre of cinema and the history of a country]. Kultura v sovremennom mire, 1.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Вадим Скуратівський, Олександр Охіда
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.