Характеристика жанрів тревел-журналістики

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.1.2019.170861

Ключові слова:

тревел-журналістика, жанр, подорожні нариси, тревел-шоу

Анотація

Мета дослідження – за останні 5 років на телебаченні зросла питома вага тревел-контенту, майже на кожному каналі є своя телепередача про подорожі, виходять фільми й репортажі, а у більшості друкованих видань є окремі розділи, присвячені туризму. Та попри великий обсяг досі немає ґрунтовного дослідження появи, створення та класифікації особливостей жанрів тревел-журналістики. Це дає можливість говорити, що процес глобалізації з його невіддільною комерціалізацією ЗМІ, що змінив сприйняття тревел-журналістики з новинного розслідування на легку розважальну програму. А умовах розвитку технічного прогресу, тревел-продукти є одними із найбільш інформаційних джерел, а головне – найбільш правдивих і сучасних, що дозволяє пізнавати образ, особливості та менталітет однієї нації в свідомості іншої на цей момент. Методологія дослідження полягає у використанні описового методу, що показує текстуру і характеристику жанрів тревел-журналістики, і методу аналізу, що вивчає дослідження специфіки проблем роботи кореспондента-мандрівника в цих жанрах. Та структурно-комплексного методу (з метою встановлення скелетних взаємозв’язків між жанрами й формування основного принципу для консеквективного і систематичного підходу до проблеми тревел- продукту). Наукова новизна результатів полягає у апробації наукової проблеми, а саме у визначенні принципів та методів тревел-журналістики. Також полягає в демонстрації суспільної користі та потребі в наявності й формуванні тревел-журналістики. Висновки. Проаналізовано, що тревел- публіцистика містить власну специфіку, а різноманітні тревел-програми намагаються зацікавити глядача, підняти настрій, повідомити про події, географію, культуру, мистецтво інших держав. Новітніми й найбільш популярними конфігураціями споживання «літератури подорожей» в постмодерному соціумі є подорожні нариси у публіцистиці й тревел- телешоу на телебаченні. Сучасна публіка не вимагає деталізації, вона хоче побачити видовищне дійство на екрані. Публіка бажає відчути себе очевидцем тих подій і ситуацій, в які потрапляє ведучий, тому що будь-кому з нас важливо відчувати свою залученість до чогось великого – в цьому авторам і допомагають різноманітні жанрові прийоми.

Біографії авторів

Igor Pecheranskyi, Київський національний університет культури і мистецтв

Доктор філософських наук, доцент

Vlada Katrenko, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістрант кафедри тележурналістики та акторської майстерності

Посилання

Dzhemal, O.G., Masterskaia travel-reportazha [Workshop travel-reportage]. [online] Available at: <http://cloudwatcher.ru/konkursy/08/veter-v-lico/1163> [Accessed 3 January 2019].

Kolesnichenko, A.V., 2008. Prikladnaia zhurnalistika [Applied journalism]. Moscow: Moscow University Press.

Mukha, A.V., 2015. Soderzhatelnaia i zhanrovaia spetcifika trevel-zhurnalistiki v zavisimosti ot vidov SMI [Content and genre specificity of travel journalism depending on the types of media]. [online] Available at: <http://journal.mrsu.ru/wp-content/uploads/2015/07/muxa-fedoseeva_statya. pdf> [Accessed 3 January 2019].

Pokazaneva, I.V., 2013. Problemnoe pole trevel-zhurnalistiki kak iavleniia sovremennogo mediaprostranstva [The problematic field of travel journalism as a phenomenon of the modern media space]. Mediascope, [online] 3. Available at: <http://www.mediascope.ru/node/1385> [Accessed 3 January 2019].

Rassel, Dzh. and Kon, R., 2013. Trevel-zhurnalistika [Travel Journalism]. Moscow: Bookvika.

Redkina, T.Iu., 2014. Eticheskie i kulturno-rechevye normy v trevel-mediatekste [Ethical and cultural-speech norms in the travel-media text]. Ekologiia iazyka i kommunikativnaia praktika, [online] 1, pp.150–160. Available at: <http://ecoling.sfu-kras.ru/wp-content/uploads/2014/04/ Redkina-T.Y.pdf> [Accessed 3 January 2019].

Tertychnyi, A.A., 2000. Zhanry periodicheskoi pechati [Genres of the periodical press]. Moscow: Aspekt Press.

Glenn, Hoper, Tim Youngs and Jan Borm, 2004. Perspectives on Travel Writing. Aldershot: Ashgate.

Raymond, A. Merriman, 2003. The Ultimate Book on Stock Market Timing. London.

Hanusch, F., Fürsich, E. and Kavoori A.P., 2014. Travel Journalism. New York: Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1057/9781137325983

Youngs, T., 2002. The Cambridge Companion to Travel Writing. Cambridge: Cambridge University Press.

Youngs, T., 2013. The Cambridge Introduction to Travel Writing. Cambridge: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511843150

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-26

Як цитувати

Pecheranskyi, I., & Katrenko, V. (2019). Характеристика жанрів тревел-журналістики. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, 2(1), 33–41. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.1.2019.170861

Номер

Розділ

ТЕЛЕЖУРНАЛІСТИКА ТА МАЙСТЕРНІСТЬ АКТОРА