Характеристика жанрів тревел-журналістики
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.1.2019.170861Ключові слова:
тревел-журналістика, жанр, подорожні нариси, тревел-шоуАнотація
Мета дослідження – за останні 5 років на телебаченні зросла питома вага тревел-контенту, майже на кожному каналі є своя телепередача про подорожі, виходять фільми й репортажі, а у більшості друкованих видань є окремі розділи, присвячені туризму. Та попри великий обсяг досі немає ґрунтовного дослідження появи, створення та класифікації особливостей жанрів тревел-журналістики. Це дає можливість говорити, що процес глобалізації з його невіддільною комерціалізацією ЗМІ, що змінив сприйняття тревел-журналістики з новинного розслідування на легку розважальну програму. А умовах розвитку технічного прогресу, тревел-продукти є одними із найбільш інформаційних джерел, а головне – найбільш правдивих і сучасних, що дозволяє пізнавати образ, особливості та менталітет однієї нації в свідомості іншої на цей момент. Методологія дослідження полягає у використанні описового методу, що показує текстуру і характеристику жанрів тревел-журналістики, і методу аналізу, що вивчає дослідження специфіки проблем роботи кореспондента-мандрівника в цих жанрах. Та структурно-комплексного методу (з метою встановлення скелетних взаємозв’язків між жанрами й формування основного принципу для консеквективного і систематичного підходу до проблеми тревел- продукту). Наукова новизна результатів полягає у апробації наукової проблеми, а саме у визначенні принципів та методів тревел-журналістики. Також полягає в демонстрації суспільної користі та потребі в наявності й формуванні тревел-журналістики. Висновки. Проаналізовано, що тревел- публіцистика містить власну специфіку, а різноманітні тревел-програми намагаються зацікавити глядача, підняти настрій, повідомити про події, географію, культуру, мистецтво інших держав. Новітніми й найбільш популярними конфігураціями споживання «літератури подорожей» в постмодерному соціумі є подорожні нариси у публіцистиці й тревел- телешоу на телебаченні. Сучасна публіка не вимагає деталізації, вона хоче побачити видовищне дійство на екрані. Публіка бажає відчути себе очевидцем тих подій і ситуацій, в які потрапляє ведучий, тому що будь-кому з нас важливо відчувати свою залученість до чогось великого – в цьому авторам і допомагають різноманітні жанрові прийоми.Посилання
Dzhemal, O.G., Masterskaia travel-reportazha [Workshop travel-reportage]. [online] Available at: <http://cloudwatcher.ru/konkursy/08/veter-v-lico/1163> [Accessed 3 January 2019].
Kolesnichenko, A.V., 2008. Prikladnaia zhurnalistika [Applied journalism]. Moscow: Moscow University Press.
Mukha, A.V., 2015. Soderzhatelnaia i zhanrovaia spetcifika trevel-zhurnalistiki v zavisimosti ot vidov SMI [Content and genre specificity of travel journalism depending on the types of media]. [online] Available at: <http://journal.mrsu.ru/wp-content/uploads/2015/07/muxa-fedoseeva_statya. pdf> [Accessed 3 January 2019].
Pokazaneva, I.V., 2013. Problemnoe pole trevel-zhurnalistiki kak iavleniia sovremennogo mediaprostranstva [The problematic field of travel journalism as a phenomenon of the modern media space]. Mediascope, [online] 3. Available at: <http://www.mediascope.ru/node/1385> [Accessed 3 January 2019].
Rassel, Dzh. and Kon, R., 2013. Trevel-zhurnalistika [Travel Journalism]. Moscow: Bookvika.
Redkina, T.Iu., 2014. Eticheskie i kulturno-rechevye normy v trevel-mediatekste [Ethical and cultural-speech norms in the travel-media text]. Ekologiia iazyka i kommunikativnaia praktika, [online] 1, pp.150–160. Available at: <http://ecoling.sfu-kras.ru/wp-content/uploads/2014/04/ Redkina-T.Y.pdf> [Accessed 3 January 2019].
Tertychnyi, A.A., 2000. Zhanry periodicheskoi pechati [Genres of the periodical press]. Moscow: Aspekt Press.
Glenn, Hoper, Tim Youngs and Jan Borm, 2004. Perspectives on Travel Writing. Aldershot: Ashgate.
Raymond, A. Merriman, 2003. The Ultimate Book on Stock Market Timing. London.
Hanusch, F., Fürsich, E. and Kavoori A.P., 2014. Travel Journalism. New York: Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1057/9781137325983
Youngs, T., 2002. The Cambridge Companion to Travel Writing. Cambridge: Cambridge University Press.
Youngs, T., 2013. The Cambridge Introduction to Travel Writing. Cambridge: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511843150
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Ігор Печеранський, Влада Катренко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.