До питання методології М. Чехова у створенні сучасного драматургічного кінотвору
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.1.2019.170850Ключові слова:
трансформація, актор, дія, творчість, образ, перевтілення, технікаАнотація
Мета дослідження – визначення головних теоретичних і практичних аспектів, які стосуються питання застосування методології М. Чехова у створенні сучасного драматургічного кінотвору, а також виявлення особливостей роботи актора над роллю в процесі створення образу персонажа.Методологія дослідження передбачає звернення до системно-аналітичного підходу щодо визначення цілей та стратегій наукового дослідження, а саме за допомогою спеціальних методів та засобів, схарактеризовано сутність і особливості використання власної методології у творчій діяльності відомого майстра кіно і театру М. Чехова. Наукова новизна дослідження полягає у тому, щоб на базі професійної техніки М. Чехова у межах заданої концепції створити образ персонажу в сучасному драматургічному кінотворі. Висновки. Відповідно до поставленої мети дослідження з’ясовано, що попри протилежність думок щодо виховання актора, майже всі дослідники акторського мистецтва сходяться в одному: будь-який професійний актор повинен мати технологічну базу. До неї входить володіння мовним апаратом, володіння голосом у драматичному вокалі, володіння тілом у пластичних етюдах і танцем та інші вміння, а саме: аналіз і розбір ролі, створення образу, побудова дієвої лінії персонажа, визначення надмети героя, пошук точних внутрішніх монологів та інше. У проведеному науковому дослідженні виявлено місце актора в аудіовізуальному творі та визначено, що актор водночас є і творцем, і інструментом свого мистецтва, і виконувані ним дії є матеріалом для створення образу персонажа. Також у ході дослідження було проаналізовано та схарактеризовано створення образу героя в драматургічному кінотворі та розкрито особливості роботи актора над роллю.Посилання
Avrov, D.N., 1985. Spektakl i zritel:(Kak smotret i otcenivat spektakl). [Performance and the viewer: (How to watch and to evaluate the performance)]. Moscow: Prosveshchenie.
Ivanova, V.V. ed., 1986. Akter. Personazh. Rol. Obraz [Actor. Character. Role. Form]. Leningrad: Leningrad State Institute of Theater, Music and Cinematography.
Livnev, D. ed., 1984. Masterstvo aktera: Teoriia i Praktika [Actor’s Mastery: Theory and Practice]. Moscow: Iskusstvo.
Nemirovich-Danchenko, V., 1952. Stati, rechi, pisma, besedy [Articles, speeches, letters, conversations]. Moscow: Iskusstvo.
Nemirovskii, A., 1976. Plasticheskaia vyrazitelnost aktera [Flaxible actor’s expressiveness]. Moscow: Iskusstvo.
Kozlianinovoi, I.P. ed., 1968. Problemy stcenicheskoi rechi [Problems of stage speech]. Moscow: Prosveshchenie.
Stanislavskii, K.S., 2006. Rabota aktera nad soboi [Actor’s work on himself]. Moscow: Artist. Rezhisser. Teatr.
Stanislavskii, K.S., 1960. Sobranie sochinenii [Collected Works]. In: Vol. 7. Moscow: Iskusstvo.
Stromov, Iu.A., 1975. Put aktera k tvorcheskomu perevoploshcheniiu [The path of an actor to creative reincarnation]. Moscow: Prosveshchenie.
Chekhov, M.A., 1986. Literaturnoe nasledieiu [Literary heritage]. In: Vol. 2: Memoirs. Letters Moscow: Iskusstvo.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Ірина Гавран, Валерія Домбровська
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.