DOI: https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.1.2019.170850

До питання методології М. Чехова у створенні сучасного драматургічного кінотвору

Iryna Gavran, Valeriia Dombrovska

Анотація


Мета дослідження – визначення головних теоретичних і практичних аспектів, які стосуються питання застосування методології М. Чехова у створенні сучасного драматургічного кінотвору, а також виявлення особливостей роботи актора над роллю в процесі створення образу персонажа.Методологія дослідження передбачає звернення до системно-аналітичного підходу щодо визначення цілей та стратегій наукового дослідження, а саме за допомогою спеціальних методів та засобів, схарактеризовано сутність і особливості використання власної методології у творчій діяльності відомого майстра кіно і театру М. Чехова. Наукова новизна дослідження полягає у тому, щоб на базі професійної техніки М. Чехова у межах заданої концепції створити образ персонажу в сучасному драматургічному кінотворі. Висновки. Відповідно до поставленої мети дослідження з’ясовано, що попри протилежність думок щодо виховання актора, майже всі дослідники акторського мистецтва сходяться в одному: будь-який професійний актор повинен мати технологічну базу. До неї входить володіння мовним апаратом, володіння голосом у драматичному вокалі, володіння тілом у пластичних етюдах і танцем та інші вміння, а саме: аналіз і розбір ролі, створення образу, побудова дієвої лінії персонажа, визначення надмети героя, пошук точних внутрішніх монологів та інше. У проведеному науковому дослідженні виявлено місце актора в аудіовізуальному творі та визначено, що актор водночас є і творцем, і інструментом свого мистецтва, і виконувані ним дії є матеріалом для створення образу персонажа. Також у ході дослідження було проаналізовано та схарактеризовано створення образу героя в драматургічному кінотворі та розкрито особливості роботи актора над роллю.

Ключові слова


трансформація; актор; дія; творчість; образ; перевтілення; техніка

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Avrov, D.N., 1985. Spektakl i zritel:(Kak smotret i otcenivat spektakl). [Performance and the viewer: (How to watch and to evaluate the performance)]. Moscow: Prosveshchenie.

Ivanova, V.V. ed., 1986. Akter. Personazh. Rol. Obraz [Actor. Character. Role. Form]. Leningrad: Leningrad State Institute of Theater, Music and Cinematography.

Livnev, D. ed., 1984. Masterstvo aktera: Teoriia i Praktika [Actor’s Mastery: Theory and Practice]. Moscow: Iskusstvo.

Nemirovich-Danchenko, V., 1952. Stati, rechi, pisma, besedy [Articles, speeches, letters, conversations]. Moscow: Iskusstvo.

Nemirovskii, A., 1976. Plasticheskaia vyrazitelnost aktera [Flaxible actor’s expressiveness]. Moscow: Iskusstvo.

Kozlianinovoi, I.P. ed., 1968. Problemy stcenicheskoi rechi [Problems of stage speech]. Moscow: Prosveshchenie.

Stanislavskii, K.S., 2006. Rabota aktera nad soboi [Actor’s work on himself]. Moscow: Artist. Rezhisser. Teatr.

Stanislavskii, K.S., 1960. Sobranie sochinenii [Collected Works]. In: Vol. 7. Moscow: Iskusstvo.

Stromov, Iu.A., 1975. Put aktera k tvorcheskomu perevoploshcheniiu [The path of an actor to creative reincarnation]. Moscow: Prosveshchenie.

Chekhov, M.A., 1986. Literaturnoe nasledieiu [Literary heritage]. In: Vol. 2: Memoirs. Letters Moscow: Iskusstvo.


Пристатейна бібліографія ГОСТ






Copyright (c) 2019 Ірина Гавран, Валерія Домбровська

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

© Copyright    |   Керівництва для авторів   |   Редакційна політика   |   Редакційний штат   |   Контакти   |