Особливості форматів сучасних телесеріалів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2018.151824

Ключові слова:

мистецтво, телесеріал, формат, мильна опера, теленовела, ситком, сюжет, пріквел, сиквел, римейк

Анотація

Мета роботи – дослідити основні формати сучасних телесеріалів та виявити їх характерні особливості. Методологія дослідження основана на теорії масових комунікацій з використанням загальнонаукових методів об’єктивності, аналізу, синтезу та порівняння, інтегрованих з мистецтвознавчою і культурологічною базами. Наукова новизна статті полягає у детальному дослідженні сучасних форматів телесеріалів та опису їх загальних ознак, що дозволило виконати класифікацію та ґрунтовно проаналізувати кожен із жанрів та видів телесеріалів. Висновки. Телесеріал сьогодні – одна з найбільш ефективних форм екранного твору, в рівній мірі придатна для ігрових і документальних форматів. Як показав більш ніж піввіковий досвід досліджень, саме серійність стала однією із ключових властивостей телевізійного мовлення, що кардинально відрізняє його від кінематографа.

Біографії авторів

Oleksandr Priadko, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри кафедри кіно-, телемистецтва, заслужений працівник культури України

Ruslan Bielozorov, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістрант кафедри кіно-, телемистецтва

Посилання

Akopov, A.Z., 2010. Dramaturgiya teleseriala v kontekste ekrannoy kulturyi (na materiale kompanii «Amedia»). [The drama of the television series in the context of screen culture (on the material of the company "Amedia")]. Vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo oblastnogo universiteta, 3, pp.193-199.

Akopov, A.Z., 2016. Teleserial 2000-h: protsessyi globalizatsii i novyie dramaturgicheskie resheniya [Television series of the 2000s: globalization processes and new dramaturgical solutions]. Moscow: Akademyia medyayndustryy.

Belenkiy, Yu.M., 2012. Stanovlenie zhanrov otechestvennyih serialov [Formation of genres of domestic TV series]. D.Ed. Moscow: Akademyia medyayndustryy.

Briukhovetska, O.V., 2005. Psykhoanalitychna kontseptsiia subiekta i yii zastosuvannia v teorii kino [Psychoanalytic concept of the subject and its application in the theory of cinema]. D.Ed. Natsionalnyi universytet “Kyievo-Mohylianska akademiia”.

Davyidov, M.L., 2008. Tipologiya televizionnyih mnogoseriynyih hudozhestvennyih filmov [Typology of television serial feature films]. Vestnyk elektronnykh y pechatnykh SMY, 7, pp.3-19.

Kushnaryova, I., 2013. Kak nas priuchili k serialam [How we were accustomed to the series]. Lohos, 3 (93), pp.9-20.

Landiak, O.M., 2011. Stratehii konstruiuvannia identychnosti u teleserialakh v ukrainskomu media prostori [Strategies for constructing identity in television series in the Ukrainian media space] D.Ed. Kharkivskyi natsionalnyi universytet im. V. N. Karazina.

Mykhalkovych, V.Y., 1998. O sushchnosty televydenyia [About the essence of television]. Moscow: Yskusstvo.

Mnogoseriynyiy telefilm: istoki, praktika, perspektivyi, 1976. Moscow: Yskusstvo.

Penner, R.V. 2015. Fenomen sovremennogo seriala v kontekste diskursov o svobode cheloveka [The phenomenon of the modern serial in the context of discourses about human freedom]. D.Ed. Chelyabinskaya gosudarstvennaya akademiya kulturi i iskusstv.

Fedorov, A.V., Chelysheva, I.V., Muryukina, E.V., Novikova, A.A. and Fedortsova, S.C., 2007. Esteticheskaya kontseptsiya v rossiyskom mediaobrazovanii i tvorcheskoe nasledie Yu. N. Usova [Aesthetic Concept in Russian Media Education and the Creative Heritage by Yu. N. Usov]. Tahanroh: Kuchma Publishing House.

Harris, R., 2002. Psihologiya massovyih kommunikatsiy [Psychology of mass communications]. Moscow: “OLMA-PRESS”.

Robert, C. Allen, 1985. Speaking of Soap Operas. Chape Hill: University of North Carolina Press.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-26

Як цитувати

Priadko, O., & Bielozorov, R. (2018). Особливості форматів сучасних телесеріалів. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, (2), 107–121. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2018.151824

Номер

Розділ

РЕЖИСУРА ТА ЗВУКОРЕЖИСУРА КІНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ