DOI: https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2018.151823

Монтаж кіно: від радянського кіноавангарду до сучасних практик монтажу

Hanna Chmil, Kateryna Pshenychna

Анотація


Метою дослідження є аналіз історії та теорії монтажу кіно: від радянського кіноавангарду до сучасних практик монтажу. Дослідження висвітлює вплив творчих методів Л. Кулєшова, С. Ейзенштейна, Дзиґи Вертова та інших основоположників теорії та практики монтажу на сучасне кіно. Метою дослідження також є аналіз історії та функцій монтажу як вузькоспеціального кінематографічного прийому. В рамках дослідження аргументується актуальність монтажних принципів кіноавангарду для сьогоденної режисерської практики. Методологія дослідження. У запропонованій публікації застосовано системно-аналітичний підхід щодо визначення цілей та стратегій наукового дослідження, а саме: за допомогою спеціальних методів та прийомів, проаналізований розвиток монтажу кіно – від радянського авангарду до сучасних практик. Наукова новизна результатів полягає у апробації наукової проблеми, а саме у визначенні етапів розвитку монтажу з урахуванням дослідження та аналізу монтажу радянського авангарду 1920-років та сучасних практик монтажу. Практичне значення одержаних результатів полягає у аналізі впливу авангардистських теорій монтажу радянських режисерів на сучасну практичну ситуацію. Висновки. Відповідно до поставленої мети дослідження з’ясовано, що радянські авангардисти беззаперечно вплинули на сучасні практики монтажу. Ще С. Ейзенштейн, Дзиґа Вертов та Л. Кулєшов своїми експерементами довели, що монтаж – це не тільки збірка фільму або окремих кадрів в цілісний твір. За цим терміном також стоїть потужний інструмент розвитку сюжету та допоміжний спосіб передачі ідеї картини. Без праць радянських авторів не існувало би кінематографу та монтажу у сучасному вигляді. Кожен режисер та монтажер – усвідомлено чи ні – користується прийомами радянських авангардистів, що свідчить про ключову роль окреслених пошуків для подальшого розвитку кіномистецтва. Тому особливу цікавість становить виокремлення прийомів монтажу, введених в обіг радянськими кіномитцями, у творчості сучасних практиків.

Ключові слова


аудіовізуальне мистецтво; кіномистецтво; кінематограф; монтаж; авангард; кіноавангард; кадр

Повний текст:

PDF

Посилання


Bіlodіd І. K. ed., 1970. Slovnyk ukrains'koi movy [Dictionary of the Ukrainian language]. In: 11. Vol. 1. Kyiv: Naukova dumka.

Bіlodіd І. K. ed., 1973. Slovnyk ukrains'koi movy [Dictionary of the Ukrainian language]. In: 11. Vol. 4. Kyiv: Naukova dumka

Vertov, D., 1966. Stat'i, dnevniki, zamysly [Articles, diaries, plans]. Moscow: Iskusstvo.

Kuleshov, L.V., 1929. Iskusstvo kino [The art of cinema]. Moscow: Tea-kino-pechat'.

Kuleshov, L.V., 1988. Sobranie sochineniy [Collected works]. In: Vol. 3, vol. 2. Moscow: Iskusstvo.

Marten, M., 1959. Yazyk kino [Cinema language]. Moscow: Iskusstvo.

Musskiy, I.V., 2008. 100 velikikh rezhisserov [100 great directors]. Moscow: Veche.

Reysts, K., 1960. Tekhnika kinomontazha [Technique of film editing]. Moscow: Iskusstvo.

Eisenstein, S., 1951. Film Form. London: Dobson.

Pudovkin, V.I., 1929. Film Technique. London: Newnes.


Пристатейна бібліографія ГОСТ






Copyright (c) 2018 Ганна Чміль, Катерина Пшенична

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

© Copyright    |   Керівництва для авторів   |   Редакційна політика   |   Редакційний штат   |   Контактна інформація   |   ISSN: 2617-4049