Монтаж кіно: від радянського кіноавангарду до сучасних практик монтажу
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2018.151823Ключові слова:
аудіовізуальне мистецтво, кіномистецтво, кінематограф, монтаж, авангард, кіноавангард, кадрАнотація
Метою дослідження є аналіз історії та теорії монтажу кіно: від радянського кіноавангарду до сучасних практик монтажу. Дослідження висвітлює вплив творчих методів Л. Кулєшова, С. Ейзенштейна, Дзиґи Вертова та інших основоположників теорії та практики монтажу на сучасне кіно. Метою дослідження також є аналіз історії та функцій монтажу як вузькоспеціального кінематографічного прийому. В рамках дослідження аргументується актуальність монтажних принципів кіноавангарду для сьогоденної режисерської практики. Методологія дослідження. У запропонованій публікації застосовано системно-аналітичний підхід щодо визначення цілей та стратегій наукового дослідження, а саме: за допомогою спеціальних методів та прийомів, проаналізований розвиток монтажу кіно – від радянського авангарду до сучасних практик. Наукова новизна результатів полягає у апробації наукової проблеми, а саме у визначенні етапів розвитку монтажу з урахуванням дослідження та аналізу монтажу радянського авангарду 1920-років та сучасних практик монтажу. Практичне значення одержаних результатів полягає у аналізі впливу авангардистських теорій монтажу радянських режисерів на сучасну практичну ситуацію. Висновки. Відповідно до поставленої мети дослідження з’ясовано, що радянські авангардисти беззаперечно вплинули на сучасні практики монтажу. Ще С. Ейзенштейн, Дзиґа Вертов та Л. Кулєшов своїми експерементами довели, що монтаж – це не тільки збірка фільму або окремих кадрів в цілісний твір. За цим терміном також стоїть потужний інструмент розвитку сюжету та допоміжний спосіб передачі ідеї картини. Без праць радянських авторів не існувало би кінематографу та монтажу у сучасному вигляді. Кожен режисер та монтажер – усвідомлено чи ні – користується прийомами радянських авангардистів, що свідчить про ключову роль окреслених пошуків для подальшого розвитку кіномистецтва. Тому особливу цікавість становить виокремлення прийомів монтажу, введених в обіг радянськими кіномитцями, у творчості сучасних практиків.Посилання
Bіlodіd І. K. ed., 1970. Slovnyk ukrains'koi movy [Dictionary of the Ukrainian language]. In: 11. Vol. 1. Kyiv: Naukova dumka.
Bіlodіd І. K. ed., 1973. Slovnyk ukrains'koi movy [Dictionary of the Ukrainian language]. In: 11. Vol. 4. Kyiv: Naukova dumka
Vertov, D., 1966. Stat'i, dnevniki, zamysly [Articles, diaries, plans]. Moscow: Iskusstvo.
Kuleshov, L.V., 1929. Iskusstvo kino [The art of cinema]. Moscow: Tea-kino-pechat'.
Kuleshov, L.V., 1988. Sobranie sochineniy [Collected works]. In: Vol. 3, vol. 2. Moscow: Iskusstvo.
Marten, M., 1959. Yazyk kino [Cinema language]. Moscow: Iskusstvo.
Musskiy, I.V., 2008. 100 velikikh rezhisserov [100 great directors]. Moscow: Veche.
Reysts, K., 1960. Tekhnika kinomontazha [Technique of film editing]. Moscow: Iskusstvo.
Eisenstein, S., 1951. Film Form. London: Dobson.
Pudovkin, V.I., 1929. Film Technique. London: Newnes.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Ганна Чміль, Катерина Пшенична
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.