Проблематика і перспективи впровадження європейського звукового стандарту R128
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2018.151811Ключові слова:
гучність телепрограми, звукорежисура, стандарт R128, EBU, Loudness Units, LUFSАнотація
Мета дослідження – виявити сутність Стандарту R128, проблематику його впровадження на українському та європейському телебаченні й радіомовленні загалом, розкрити подальші можливості його розвитку. Методологія дослідження. Для виконання поставленої мети було застосовано наступні методи: аналізу – для вивчення та критичного опису окремих складників звукового стандарту, висвітлення їхнього підґрунтя та сторін, що потребують особливої уваги зі сторони звукових спеціалістів; аналітичний метод – звернення до різних галузей знань (фізики, зокрема, психоакустики, а також математики, програмування, звукорежисерської практики) для найбільш повного висвітлення предмету статті; синхронний метод – порівняльний зріз сучасної практики стандартизації вимірювань гучності програм на телебаченні й радіомовленні та окреслення на цій основі перспектив розвитку зазначеного європейського стандарту. Наукова новизна. У вітчизняній науці вперше ґрунтовно вивчається проблематика впровадження європейського звукового стандарту R128 для теле-, радіомовлення, особливості його алгоритмів, їх зв’язок із людським сприйняттям звуку, що проявляється у деяких подібностях з механізмами людського організму та у деяких розбіжностях, обумовленість особливостей роботи предмету дослідження характеристиками сучасних цифрових систем; по-новому оцінюється значення європейського стандарту R128 в сучасному телебаченні й радіо та перспективи використання в звукорежисерській практиці. Висновки. У статті розкриваються особливості функціонування європейського стандарту вимірювання середнього рівня звуку для телебачення й радіомовлення, засновані на людському сприйнятті звуку, в роботі виявляється проблематика впровадження стандарту R128 на європейських та українських телеканалах, зокрема, розкриваються певні виклики в процесі створення телепрограм, що з’являються через його впровадження, аналізуються перспективи розвитку стандарту.Посилання
AES, 2015. Technical Document AES TD1004.1.15-10. Recommendation for Loudness of Audio Streaming and Network File Playback: Version 1.0: 19 October. Available at: <http://www.aes.org/technical/documents/AESTD1004_1_15_10.pdf> [Accessed 08 October 2018].
Digital Production Partnership, 2015. Technical specification for the delivery of Live television programmes. Available at: <https://cdn.digitalproductionpartnership.co.uk/wp-content/uploads/2017/03/ProgrammeDeliverySpecificationLive_DPPGeneric.pdf> [Accessed 08 October 2018].
European Broadcasting Union, 2011. EBU – Tech 3343. Practical guidelines for Production and Implementation in accordance with EBU R 128: Supplementary information for EBU R 128; Status: Version 2.0. [pdf] Geneva. Available at: <https://tech.ebu.ch/docs/tech/tech3343-v2.pdf> [Accessed 08 October 2018].
European Broadcasting Union, 2014. R 128. Loudness normalisation and permitted maximum level of audio signals. [pdf] Geneva. Available at: <https://tech.ebu.ch/docs/r/r128.pdf> [Accessed 08 October 2018].
European Broadcasting Union, 2016a. Tech 3341. Loudness metering: 'EBU mode' metering to supplement EBU R 128 loudness normalization: supplementary information for R 128; version 3.0. [pdf] Geneva. Available at: <https://tech.ebu.ch/docs/tech/tech3341.pdf> [Accessed 08 October 2018].
European Broadcasting Union, 2016b. Tech 3342. Loudness range: a measure to supplement EBU R 128 loudness normalization: supplementary information for R 128; version 3.0. [pdf] Geneva. Available at: <https://tech.ebu.ch/docs/tech/tech3342.pdf> [Accessed 08 October 2018].
ITU-R, 2017. Recommendation BS.1770-4 (10/2015): Algorithms to measure audio programme loudness and true-peak audio level. Approved in 2015-10-14. [pdf] Geneva. Available at: <https://www.itu.int/dms_pubrec/itu-r/rec/bs/R-REC-BS.1770-4-201510-I!!PDF-E.pdf> [Accessed 08 October 2018].
Thornton, M., 2017. Digital Production Partnership Update Broadcast Delivery Specs – What Does It Mean? Available at: <https://www.pro-tools-expert.com/home-page/2017/3/9/digital-production-partnership-update-broadcast-delivery-specs> [Accessed 08 October 2018].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Анатолій Ананьєв, Ігор Барба, Серафим Железняк
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.