Проблематика і перспективи впровадження європейського звукового стандарту R128

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2018.151811

Ключові слова:

гучність телепрограми, звукорежисура, стандарт R128, EBU, Loudness Units, LUFS

Анотація

Мета дослідження – виявити сутність Стандарту R128, проблематику його впровадження на українському та європейському телебаченні й радіомовленні загалом, розкрити подальші можливості його розвитку. Методологія дослідження. Для виконання поставленої мети було застосовано наступні методи: аналізу – для вивчення та критичного опису окремих складників звукового стандарту, висвітлення їхнього підґрунтя та сторін, що потребують особливої уваги зі сторони звукових спеціалістів; аналітичний метод – звернення до різних галузей знань (фізики, зокрема, психоакустики, а також математики, програмування, звукорежисерської практики) для найбільш повного висвітлення предмету статті; синхронний метод – порівняльний зріз сучасної практики стандартизації вимірювань гучності програм на телебаченні й радіомовленні та окреслення на цій основі перспектив розвитку зазначеного європейського стандарту. Наукова новизна. У вітчизняній науці вперше ґрунтовно вивчається проблематика впровадження європейського звукового стандарту R128 для теле-, радіомовлення, особливості його алгоритмів, їх зв’язок із людським сприйняттям звуку, що проявляється у деяких подібностях з механізмами людського організму та у деяких розбіжностях, обумовленість особливостей роботи предмету дослідження характеристиками сучасних цифрових систем; по-новому оцінюється значення європейського стандарту R128 в сучасному телебаченні й радіо та перспективи використання в звукорежисерській практиці. Висновки. У статті розкриваються особливості функціонування європейського стандарту вимірювання середнього рівня звуку для телебачення й радіомовлення, засновані на людському сприйнятті звуку, в роботі виявляється проблематика впровадження стандарту R128 на європейських та українських телеканалах, зокрема, розкриваються певні виклики в процесі створення телепрограм, що з’являються через його впровадження, аналізуються перспективи розвитку стандарту.

Біографії авторів

Anatolii Ananiev, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат технічних наук

Ihor Barba, Київський національний університет культури і мистецтв

Професор кафедри кіно-, телемистецтва факультету кіно і телебачення, заслужений діяч мистецтв України

Serafym Zheliezniak, Київський національний університет культури і мистецтв

Аспірант

Посилання

AES, 2015. Technical Document AES TD1004.1.15-10. Recommendation for Loudness of Audio Streaming and Network File Playback: Version 1.0: 19 October. Available at: <http://www.aes.org/technical/documents/AESTD1004_1_15_10.pdf> [Accessed 08 October 2018].

Digital Production Partnership, 2015. Technical specification for the delivery of Live television programmes. Available at: <https://cdn.digitalproductionpartnership.co.uk/wp-content/uploads/2017/03/ProgrammeDeliverySpecificationLive_DPPGeneric.pdf> [Accessed 08 October 2018].

European Broadcasting Union, 2011. EBU – Tech 3343. Practical guidelines for Production and Implementation in accordance with EBU R 128: Supplementary information for EBU R 128; Status: Version 2.0. [pdf] Geneva. Available at: <https://tech.ebu.ch/docs/tech/tech3343-v2.pdf> [Accessed 08 October 2018].

European Broadcasting Union, 2014. R 128. Loudness normalisation and permitted maximum level of audio signals. [pdf] Geneva. Available at: <https://tech.ebu.ch/docs/r/r128.pdf> [Accessed 08 October 2018].

European Broadcasting Union, 2016a. Tech 3341. Loudness metering: 'EBU mode' metering to supplement EBU R 128 loudness normalization: supplementary information for R 128; version 3.0. [pdf] Geneva. Available at: <https://tech.ebu.ch/docs/tech/tech3341.pdf> [Accessed 08 October 2018].

European Broadcasting Union, 2016b. Tech 3342. Loudness range: a measure to supplement EBU R 128 loudness normalization: supplementary information for R 128; version 3.0. [pdf] Geneva. Available at: <https://tech.ebu.ch/docs/tech/tech3342.pdf> [Accessed 08 October 2018].

ITU-R, 2017. Recommendation BS.1770-4 (10/2015): Algorithms to measure audio programme loudness and true-peak audio level. Approved in 2015-10-14. [pdf] Geneva. Available at: <https://www.itu.int/dms_pubrec/itu-r/rec/bs/R-REC-BS.1770-4-201510-I!!PDF-E.pdf> [Accessed 08 October 2018].

Thornton, M., 2017. Digital Production Partnership Update Broadcast Delivery Specs – What Does It Mean? Available at: <https://www.pro-tools-expert.com/home-page/2017/3/9/digital-production-partnership-update-broadcast-delivery-specs> [Accessed 08 October 2018].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-26

Як цитувати

Ananiev, A., Barba, I., & Zheliezniak, S. (2018). Проблематика і перспективи впровадження європейського звукового стандарту R128. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, (2), 60–68. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2018.151811

Номер

Розділ

РЕЖИСУРА ТА ЗВУКОРЕЖИСУРА КІНО І ТЕЛЕБАЧЕННЯ