Особливості й умови розвитку регіонального аудіовізуального мистецтва та виробництва в Україні
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2018.151756Ключові слова:
телебачення, регіональне мовлення, мовник, суспільне телебаченняАнотація
Мета дослідження – охарактеризувати особливості розвитку вітчизняного регіонального телебачення, дослідити і проаналізувати умови, в яких функціонують комерційні та суспільні мовники та визначити принципову різницю у структурі мовлення обох форм власності. Також автори статті ставлять на меті уточнити термінологічний апарат, що безпосередньо має відношення до проблем, порушених у публікації. Методологія дослідження базується на загальнонаукових методах – аналізу, синтезу, дослідження (для розкриття понять «телебачення», «регіональне мовлення», «суспільне телебачення», узагальнення даних, отриманих з історичної та спеціальної літератури, а також інших джерел, зокрема інтернет-ресурсів та наукових публікацій); логічний метод (для розвитку існуючих теоретичних уявлень, здобутих на основі опрацювання та критичного аналізу матеріалів даного дослідження). Наукова новизна одержаних результатів полягає в розгляді малодослідженої проблематики розвитку регіонального аудіовізуального мистецтва та виробництва на сучасному етапі. Також, досліджено перехід від державного мовника до Суспільного. Зокрема, вперше проаналізовано наслідки реформ у філіях Суспільного телебачення як одного із значущих регіональних виробників аудіовізуального мистецтва. Висновки. Аналіз умов розвитку регіональних мовників дає дійти висновку, що за останні кілька років позиції комерційних та суспільних (колишніх державних) регіональних мовників значно змінилися. Це прослідковується і внаслідок аналізу як у рейтингах регіональних мовників з точки зору глядача, так і у рейтингах відповідності стандартам інформаційної журналістики. Також відстежується певний взаємозв’язок між якістю контенту та кількістю працівників, хоча здійснення аналізу якості новин і дотримання стандартів журналістики на всіх регіональних комерційних каналах України та філіях Суспільного викликає деякі труднощі і виходить за обсяг даної публікації.Посилання
Belomoina, K.S., 2012. Rehionalnyi riven rozvytku ukrainskoho telebachennia. [Regional level of development in Ukrainian television]. Kulʹtura Ukrayiny, 39. pp.206-213.
Golovchuk, O.V., 2007. Rehionalnyi riven rozvytku ukrainskoho telebachennia [Regionalne television in Ukraine in the context of the sexual transformations of the Suspension]. D.Ed. Institute of Journalism of Kyiv National Taras Shevchenko University
Gorchikova, A.O., 2016. Rehionalni media v konteksti hlobalizatsii (na prykladi telekanaliv Rivnenshchyny) [Regionalniy medіa in the context of globalization (on applied television in Rivne region)]. Derzhava ta rehiony. Seriya: Sotsialʹni komunikatsiyi, 1 (25), pp.63-67.
Goian, V.V., 2001. Typovi ta zhanrovi osoblyvosti informatsiinoi teleprohramy [Typical and genre peculiarities of the information TV program: Method. for studio Another journalism]. Kyiv: Kyivskyi natsionalnyi universytet imeni Tarasa Shevchenka
Detector Media, 2018. ‘Monitoring of Transcarpathian TV channels: about politics – only in PR format’. [online] Available at: <http://ms.detector.media/monitoring/regional_news/monitoring_zakarpatskikhtelekanaliv_pro_politiku_tilki_u_formati_piaru/> [Accessed 28 September 2018].
Detector Media, 2018. ‘Monitoring of the Public: How to comply with standards in Ivano-Frankivsk, Lviv, Lutsk, Ternopil, Uzhgorod, Khmelnytsky and Chernivtsi’. [online] Available at: <https://stv.detector.media/kontent/monitoryng/monitoring_suspilnogo_yak_dotrimuvalisya_standartiv_v_ivanofrankivsku_lvovi_lutsku_ternopoli_uzhgorodi_khmelnitskomu_ta_chernivtsyakh/> [Accessed 28 September 2018].
Detector Media, 2018. Monitoring of Kharkiv TV channels: Kernes – a friend of teachers, Svitlychna – the queen of "parquet". [online] Available at: http://ms.detector.media/monitoring/regional_news/monitoring_kharkivskikh_telekanaliv_kernes_drug_uchiteliv_svitlichna_koroleva_parketu/> [Accessed 28 September 2018].
Dovzhenko, O., 2018. ‘Dizziness from socialization. What is still lacking in the news of the branches of NSTU’. Detector Media, [online] Available at: <https://stv.detector.media/kontent/monitoryng/zapamorochennya_vid_ususpilnennya_chogo_dosi_brakue_novinam_filiy_nstu/> [Accessed 28 September 2018].
Zurab, Alasaniia, 2018. ‘Until April 2, 2018, NSTU staff optimize over 3 thousand positions’. Detector Media, [online] Available at: <http://stv.detector.media/kontent/movlennya/u_kvitni_u_nstu_shtatni_posadi_optimizuyut_do_4087/> [Accessed 28 September 2018].
Independent Association of Broadcasters, 2018. ‘Independent association of broadcasters and "factum groups" conducted research for regional TV channels’. [online] Available at: <http://www.nam.org.ua/news/novini-nam22/nezalegna-asotsiatsiya-teleradiomovnikiv-ta-faktum-grup-proveli-doslidgennya-dlya-regionalnih-teleka09/?mm=> [Accessed 28 September 2018].
Law of Ukraine on Television and Radio Broadcasting, 2018, July 22. Bulletin of Verkhovna Rada of Ukraine. Kyiv: Parlamentske vydavnytstvo.
Law of Ukraine on Television and Radio Broadcasting from, 2008. 21 December 1993. Information Legislation of Ukraine, № 3759-XII.
Mediananny, 2018. ‘All about the study of the regional TV audience: methodology, sampling, prices, first results and prospects’. [online] Available at: <https://mediananny.com/raznoe/2328409/> [Accessed 28 September 2018].
Word of Prosecution, 2018. ‘Statement of the Board of Dnipropetrovsk Regional Organization of the National Union of Journalists of Ukraine’. [online] Available at: <http://slovoprosvity.org/2018/02/19/zayava-pravlinnya-dnipropetrovskoji-oblasnoji-orhanizatsiji-natsionalnoji-spilky-zhurnalistiv-ukrajiny/> [Accessed 28 September 2018].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Олександр Безручко, Марія Староста
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.