Особлива роль кольору в драматургії творів екранного живопису

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.1.2018.140835

Ключові слова:

драматургія, колір, культура, мистецтво, екран, кадр, фільм

Анотація

Мета роботи аналіз історичних та культурних факторів зародження, формування, еволюції та розробки драматургії кольоросимволів в екранних мистецтвах. Методологія дослідження полягає в застосуванні загального наукового принципу об’єктивності, культурологічного, структурно-функціонального та аналітичного методів при аналізі теоретичних праць мистецького напряму та творів екранного мистецтва (фільмів), предметне поле яких стосується драматургії кольору. Наукова новизна роботи полягає в комплексному підході до понять драматургії кольору та кольорової символіки, як об’єктів гуманітарних досліджень та культурологічного осмислення цього феномену в контексті тенденцій розвитку екранних мистецтв. Висновки. Навіть незважаючи на те, що кольори екранного зображення фактично мають тільки додаткову інформацію, яка допомагає глибше проникнути в драматургію телевізійних або кінематографічних творів, драматургія кольору й кольорова символіка є для глядачів надзвичайно важливими компонентами зображального ряду в екранних мистецтвах.

Біографії авторів

Yurii Harmash, Київський національний університет культури і мистецтв

Заслужений діяч мистецтв України, оператор-постановник, доцент кафедри фотомистецтва

Oleksandr Priadko, Київський національний університет культури і мистецтв

Заслужений працівник культури України, кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри кіно-, телемистецтва

Посилання

Bezklubenko, S.D. (2004). Vіdeologіya. Kyiv: Alterpres.

Gorpenko, V.G. (1995). Сolor. Part 3–4. Kyiv: Kyiv State Institute of Theatrical Art named after I. Karpenko-Kary.

Eisenstein, S.M. (1964). Selected Works. In vol. 6. Vol. 3. Moscow: Iskusstvo.

Eisenstein, S.M. (1978). The aesthetics of cinema. Research. Articles. Lectures. Kyiv: Misteztvo.

Illenko, V. (2001). Experience working on the color drama of the film “Evening at Ivan Kupala”. Teleradiocourier [TV and radio courier], no. 1, pp. 51–55.

Kandinsky, V.V. (1990). Contserning the Spiritual in Art. Leningrad: Foundation “Leningrad galleries”.

Mesyats, S. (2012). Johann Wolfgang Goethe and his science about color. Moscow: Krug.

Pavlichko, D. (1989). Works. In vols. 3. Vol. 1. Kyiv: Dnipro.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-20

Як цитувати

Harmash, Y., & Priadko, O. (2018). Особлива роль кольору в драматургії творів екранного живопису. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво, (1), 57–67. https://doi.org/10.31866/2617-2674.1.2018.140835

Номер

Розділ

ФОТОМИСТЕЦТВО