Техніка трансформації як своєрідна форма перевтілення актора
DOI:
https://doi.org/10.31866/2617-2674.1.2018.140832Ключові слова:
трансформація, актор, естрада, творчість, маска, перевтілення, технікаАнотація
Мета дослідження. У мистецтві артиста естради професійним надзавданням є показ характеристики персонажу з перших хвилин появи на екрані, де головним є знайомство глядача з героєм дійства на початку естрадного номеру: у цьому маска слугує головним виразним засобом. Тому стрижневим аспектом нашого наукового дослідження є визначення мети, яка висвітлює питання аналізу створення техніки трансформації як своєрідної форми перевтілення актора на естраді. Методологія дослідження. У запропонованій публікації застосовано системно-аналітичний підхід щодо визначення цілей та стратегій наукового дослідження, а саме: за допомогою спеціальних методів та прийомів, охарактеризовано сутність і особливості використання маски в творчій діяльності провідного майстра театру й естради А. Райкіна. Наукова новизна результатів полягає у апробації наукової проблеми, а саме: у визначенні принципів та прийомів гри актора в масці з урахуванням застосування техніки трансформації як своєрідної форми перевтілення актора на естраді. Практичне значення одержаних результатів полягає у тому, що вперше проаналізовано творчість видатного естрадного актора А. Райкіна в аспекті створення ним маски-образу в контексті техніки трансформації. Висновки. Відповідно до поставленої мети дослідження з’ясовано, що на естраді головною метою актора – створити за допомогою природних даних і професійної майстерності сценічний образ. Артистом естрадного мистецтва ми називаємо того, хто за допомогою трюків, трансформації «я», маски, використовуючи ігрові паузи, мізансцени, костюм, світло, свій сценічний темперамент, створює відповідний сценічний образ. У результаті дослідження з’ясовано, що це майстерно втілював у своїй творчій діяльності А. Райкін, талановитий естрадний актор, здатний однією-двома рисами, кількома жестами, поглядом розкрити внутрішню сутність свого персонажа. Аналіз творчості видатного актора дає підстави для ствердження, що техніка трансформації є стрижневим аспектом у своєрідній формі перевтілення актора на естрадіПосилання
Alpers, B.V. (1977). Teatral’nye ocherki. In vol. 2. Vol. 1. Teatral’nye monografii. Moscow: Iskusstvo.
Rajkin, E. ed. (1997). Arkadij Rajkin v vospominaniyah sovremennikov Moscow: AST-LTD.
Bogdanov, I.A., and Vinogradskij, I.A. (2009). Dramaturgiya ehstradnogo predstavleniya. St. Petersburg: St. Petersburg Academy of Theater Arts.
Volkonskij, S.M. (2008). Vyrazitel’nyj chelovek. Scenicheskoe vospitanie zhesta (po Del’sartu). St. Petersburg: Apollon, 1913
Klitin, S.S. Istoriya iskusstva ehstrady. St. Petersburg: Publishing house E. S. Alekseeva.
Klitin, S.S. (1971). Rezhisser na koncertnoj ehstrade. Moscow: Iskusstvo.
Kreg, E.G. (1974). Pro mistectvo teatru. Kyiv: Mystetstvo.
Mejєrhol’d, V.EH. (1968). Stat’i, pis’ma, rechi, besedy. Ch. 2. 1917–1939. Moscow: Iskusstvo.
Rajkin, A.I. (1964). ‘Moi glavnyi soyuznik – dobro’. Sovetskaya kul’tura [Soviet culture], January 4.
Smirnov-Sokol’skij, N.P. (1976). Sorok pyat’ let na ehstrade: Fel’etony. Stat’i. Vystupleniya. Moscow: Iskusstvo.
Stanislavskij, K.S. (1961). Sobranie pochinenij. In vol. 8 t. Vol. 8. Pis’ma. 1918–1938. Moscow: Iskusstvo.
Uvarova, E.D. (1992). Arkadij Rajkin. Moscow: Iskusstvo.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Алла Медведєва
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.