Техніка трансформації як своєрідна форма перевтілення актора

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2617-2674.1.2018.140832

Ключові слова:

трансформація, актор, естрада, творчість, маска, перевтілення, техніка

Анотація

Мета дослідження. У мистецтві артиста естради професійним надзавданням є показ характеристики персонажу з перших хвилин появи на екрані, де головним є знайомство глядача з героєм дійства на початку естрадного номеру: у цьому маска слугує головним виразним засобом. Тому стрижневим аспектом нашого наукового дослідження є визначення мети, яка висвітлює питання аналізу створення техніки трансформації як своєрідної форми перевтілення актора на естраді. Методологія дослідження. У запропонованій публікації застосовано системно-аналітичний підхід щодо визначення цілей та стратегій наукового дослідження, а саме: за допомогою спеціальних методів та прийомів, охарактеризовано сутність і особливості використання маски в творчій діяльності провідного майстра театру й естради А. Райкіна. Наукова новизна результатів полягає у апробації наукової проблеми, а саме: у визначенні принципів та прийомів гри актора в масці з урахуванням застосування техніки трансформації як своєрідної форми перевтілення актора на естраді. Практичне значення одержаних результатів полягає у тому, що вперше проаналізовано творчість видатного естрадного актора А. Райкіна в аспекті створення ним маски-образу в контексті техніки трансформації. Висновки. Відповідно до поставленої мети дослідження з’ясовано, що на естраді головною метою актора – створити за допомогою природних даних і професійної майстерності сценічний образ. Артистом естрадного мистецтва ми називаємо того, хто за допомогою трюків, трансформації «я», маски, використовуючи ігрові паузи, мізансцени, костюм, світло, свій сценічний темперамент, створює відповідний сценічний образ. У результаті дослідження з’ясовано, що це майстерно втілював у своїй творчій діяльності А. Райкін, талановитий естрадний актор, здатний однією-двома рисами, кількома жестами, поглядом розкрити внутрішню сутність свого персонажа. Аналіз творчості видатного актора дає підстави для ствердження, що техніка трансформації є стрижневим аспектом у своєрідній формі перевтілення актора на естраді

Біографія автора

Alla Medvedieva, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри тележурналістики та майстерності актора

Посилання

Alpers, B.V. (1977). Teatral’nye ocherki. In vol. 2. Vol. 1. Teatral’nye monografii. Moscow: Iskusstvo.

Rajkin, E. ed. (1997). Arkadij Rajkin v vospominaniyah sovremennikov Moscow: AST-LTD.

Bogdanov, I.A., and Vinogradskij, I.A. (2009). Dramaturgiya ehstradnogo predstavleniya. St. Petersburg: St. Petersburg Academy of Theater Arts.

Volkonskij, S.M. (2008). Vyrazitel’nyj chelovek. Scenicheskoe vospitanie zhesta (po Del’sartu). St. Petersburg: Apollon, 1913

Klitin, S.S. Istoriya iskusstva ehstrady. St. Petersburg: Publishing house E. S. Alekseeva.

Klitin, S.S. (1971). Rezhisser na koncertnoj ehstrade. Moscow: Iskusstvo.

Kreg, E.G. (1974). Pro mistectvo teatru. Kyiv: Mystetstvo.

Mejєrhol’d, V.EH. (1968). Stat’i, pis’ma, rechi, besedy. Ch. 2. 1917–1939. Moscow: Iskusstvo.

Rajkin, A.I. (1964). ‘Moi glavnyi soyuznik – dobro’. Sovetskaya kul’tura [Soviet culture], January 4.

Smirnov-Sokol’skij, N.P. (1976). Sorok pyat’ let na ehstrade: Fel’etony. Stat’i. Vystupleniya. Moscow: Iskusstvo.

Stanislavskij, K.S. (1961). Sobranie pochinenij. In vol. 8 t. Vol. 8. Pis’ma. 1918–1938. Moscow: Iskusstvo.

Uvarova, E.D. (1992). Arkadij Rajkin. Moscow: Iskusstvo.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-20

Номер

Розділ

ТЕЛЕЖУРНАЛІСТИКА ТА МАЙСТЕРНІСТЬ АКТОРА